Volkswagen Golf V: Golf 5 start niet

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 tsi gt

Hallo,

Ik heb een groot probleem.

Mijn auto start niet meer.
Hij is iets meer dan3 jaar oud.

Eerst dacht ik de accu.
Had mijn banden verwisseld, winterbanden eraf zomer erop.
Toen starte hij niet meer.

Accu verbonden met andere auto, niks... ligt het niet aan omdat hij niet stotterd maar juist heel snel draait.

Nu staat hij bij de garage en volgens hun is het niet de startmotor, maar een of andere ketting of evt. de zuigers die tegen de kleppen zijn gekomen waardoor deze krom zijn.

Welke ketting ze bedoelen weet ik niet, maar het zal een reparatie van ongeveer 2000 euro !!! gaan betreffen en dat terwijl de auto 3 jaar oud is. Dat kan toch niet!!

Ik weet niet wat ik moet doen, denk dat ik maar kijk wat ze er bij de dealer voor willen geven.

jpak47

Geplaatst door jpak47 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

44 Reacties

Benny Vee (0) PRO, 14 jaar geleden

Laat eens eerst een volledige diagnose stellen.
Hebben ze al compressie gemeten , want dan weet je al heel wat meer.
Als de auto dealer onderhouden is zit er misschien wel coulance op.

jpak47 (0), 14 jaar geleden

Heb denk ik geen coulance omdat hij uit belgie komt.

Verder heeft de garage waar hij nu staat geen uitleesapparatuur, dus misschien moet hij eerst naar de dealer

jpak47 (0), 14 jaar geleden

Heb ik een distributieketting?
Bij de garage zeggen ze dat deze losgeslagen kan zijn en de zuigers tegen de kleppen zijn gekomen.
Ik geloof daar niks van, heb nooit iets gehoord en ineens start hij niet meer en is het dit.... vaag.

Kunnen ze dit soort problemen bij een dealer uitlezen?
Hij staat nu bij de garage om de hoek waar ik mijn auto altijd heenbreng, eerlijke en goede mensen, maar nu twijfel ik ...

maarten4874 (0) PRO, 14 jaar geleden

aan jou verhaal te horen heb je tijdens het starten een hoog starttoerental. Vanuit de computer kan je natuurlijk niet in de motor kijken,maar wat nog wel eens gebeurt als de motor een versnelde starttoeretal heeft,dat de motor geen luchttoevoer krijgt.... controleer evt gasklep...

Benny Vee (0) PRO, 14 jaar geleden

Als ze daar al geen uitleesapparatuur hebben lijkt me dit het juiste adres voor moderne motor om daaraan storing te kunnen zoeken.
Ik heb nog geen problemen gehoord met distibutieproblemen bij deze motor.
Je zal toch moeten beginnen met storing uitlezen en daarna eventueel oliedruk meten en compressiemeten.
Door een te hoge oliedruk kan het ook voorkomen dat je geen compressie meer hebt.

jpak47 (0), 14 jaar geleden

Ik denk dat ik niet ga reviseren maar een gebruikt blok laat plaatsen.
Kan ik dan eventueel een 2.0 tfsi blok plaatsen? Of komt hier meer bij kijken?
Heb nu een 1.4tsi blok.

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Motor, kabelboom, elektronika, dashboard + elektronika, abs? + elektronika?, brandstofpomp? Remmen, aandrijfassen, bak.
In extreme gevallen zelfs andere brandstofleidingen omdat een 2.0 wel wat meer lust dan een 1.4.
Je hebt wat uit te zoeken, maar ik zou het niet doen.

ricky (0) PRO, 14 jaar geleden

Zoals eerder al gezegd eerst maar even een goede diagnose laten doen en adviseer je om het niet in een garage te laten doen waar ze hem niet eens kunnen uitlezen.
Als ze denken dat er iets mis is met de ketting dan moeten ze de distributie timing gaan controleren,dan weet je het,is minder dan 1 uur werk.

jpak47 (0), 14 jaar geleden

Dat is inderdaad een goed idee.

Even terug naar het beginsel.

De auto start niet maar je hoort heel snel draaiend geluid.
Het is niet de startmotor en niet de accu.

Wat zou het kunnen zijn.

Ik neem aan dat de garage waar de auto nu staat het niet zomaar verzint. Maar goed...
Zouden er meer dingen kunnen zijn>?

jpak47 (0), 14 jaar geleden

Is het trouwens niet zo, stel dat het een probleem met de dsitributieketting betreft deze auto een storingslampje moet geven.

En ik weet nog dat ze toen in die Nissan 100NX 2.0 gti die distributieketting hebben toegepast en dat die auto een paar ton meeging zonder onderhoud...

jpak47 (0), 14 jaar geleden

Ik heb de hele site doorgelezen op "distributieketting"

nergens komen dezelfde kenmerken naar voren bij problemen met de distributieketting...

ben benieuwd of dat het dan wel is.

Benny Vee (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=jpak47]Ik heb de hele site doorgelezen op "distributieketting"

nergens komen dezelfde kenmerken naar voren bij problemen met de distributieketting...

ben benieuwd of dat het dan wel is.[/quote]
Wij ook !!!!!!!!

jpak47 (0), 14 jaar geleden

BennyVee, ben jij VW man?

Mocht het probleem opgelost zijn, zal ik er zeker aan denken het hier te posten.

Benny Vee (0) PRO, 14 jaar geleden

Ik weet niet wat je verstaat onder vw man maar ik werk inderdaad bij een vw dealer zoals zovelen hier en wij leren ook nog elke dag van nieuwe problemen en oplossingen.

jpak47 (0), 14 jaar geleden

Ok,
dat bedoelde ik inderdaad.
Het gaat nog even duren voordat hij bij de dealer komt.
Zijn er nog ideeen over wat het mogelijk kan zijn?

Als je bij VW werkt, ben je wel eens een auto tegengekomen die niet start, maar waarvan het niet de accu en de startmotor is?

Ralf_Jensen (0) PRO, 14 jaar geleden

Beste Jpak,

Ook voor een autobedrijf zonder uitleesapparatuur, moet het mogelijk zijn om een juiste diagnose te stellen.
Als je motor tijdens het starten ronddraait, dan is het dus niet je startmotor en ook niet je accu. Maar het kunnen nog tientallen andere dingen zijn.

(laat) eerst eens de compressie controleren. Dit zegt al veel over je distributie.
Als dit OK is, dan vervolgens controleren of de bougies vonken. als dit ook OK is, dan controle van je brandstofsysteem etc, etc....

maar wel stap voor stap. Jij DENKT misschien dat de motor te snel ronddraait, maar dit moet eerst worden uitgesloten.

S6

Ralf

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=Ralf_Jensen]Beste Jpak,

Ook voor een autobedrijf zonder uitleesapparatuur, moet het mogelijk zijn om een juiste diagnose te stellen.[/quote]
Zonder uitleesapparatuur is een goede en snelle diagnose stellen gewoon niet mogelijk.
Zeker niet met de hedendaagse moderne motoren.

Gr. paul

Ralf_Jensen (0) PRO, 14 jaar geleden

Hoi Paul,

Maar of een distributie niet meedraait is wel vast te stellen toch??


Ralf

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

Laat ik het zo zeggen, alles wat mechanisch is, is vaak met het blote oog wel te kontroleren.

Gr. paul

jpak47 (0), 14 jaar geleden

Is het zo dat er ook voor mechanische problemen een foutcode wordt opgeslagen?

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=jpak47]Is het zo dat er ook voor mechanische problemen een foutcode wordt opgeslagen?[/quote]
Indien daar een sensor tegenover staat die wat controleert wel..

Gr. paul

jpak47 (0), 14 jaar geleden

Ok bedankt Paul! auto staat inmiddels bij de dealer, ik hoor morgen wat eraan scheelt.
Ik hou jullie op de hoogte

jpak47 (0), 14 jaar geleden

er is in ieder geval geconstateerd dat mijn auto geen compressie heeft.... ow jee... verder weten ze nog niks, ben benieuwd..

jpak47 (0), 14 jaar geleden

Het is bijna een hele dag geleden sinds de constatering van de compressie is gedaan... ik ga zo wel weer bellen, want het duurt erg lang..

jpak47 (0), 14 jaar geleden

Ze gaan nu info opvragen bij de fabriek voordat ze de gehele auto uit elkaar halen.

jpak47 (0), 14 jaar geleden

van de fabriek geen duidelijk antwoord gekregen, distributiespanning is in orde...

Ze zijn verder aan het demonteren, nog niks gehoord.

Ralf_Jensen (0) PRO, 14 jaar geleden

Precies, zo moet dat! Wat ook het antwoord van de fabriek zal zijn, de klepdeksel, en wellicht de cilinderkop zal er toch af moeten, voor een verdere diagnose.
Compressie van 0 bar op alle cilinders is wel opmerkelijk!

Ben benieuwd.

S6

Ralf

jpak47 (0), 14 jaar geleden

ze gaan se distributie loshalen, deze lijkt te zijn versprongen.

ricky (0) PRO, 14 jaar geleden

Toevallig eergister net zo'n 1.4 tsi binnen gekregen die heel slecht loopt,heeft storing hogedrukpomp,hall-voeler,nokkenasversteller opgeslagen.
Blijkt nu dat de ketting is versprongen,schijnt dat deze kettingen rekken na verloop van tijd,ben benieuwd hoeveel we er nog gaan krijgen...

jpak47 (0), 14 jaar geleden

@ Ricky,

Waren de kleppen krom? Bij mij is het bij het starten gebeurt, niks raars gehoord, zou het kunnen dat een soort softwarebeveiliging ervoor zorgt dat mijn zuigers niet tegen de kleppen zijn gekomen?

ricky (0) PRO, 14 jaar geleden

Nee de kleppen waren niet krom,was maar 1 tandje versprongen.
En software kan daar niet voor zorgen.

jpak47 (0), 14 jaar geleden

Ok, dus er is een mogelijkheid dat mijn kleppen niet krom zijn.
Kan je iets zeggen over de kosten van de reparatie.

De ketting en de spanner zullen wel vervangen worden.
De olie enz.

Dus je hebt verder niet de cilinderkop hoeven reviseren enzo?

jpak47 (0), 14 jaar geleden

Ik heb vandaag weer bericht gehad.

De spanning van de ketting is niet in orde, maar ze weten nog steeds niet waar het aan ligt.
Dat zijn ze nu, een week later aan het onderzoeken, ze weten nog niet of de kleppen krom zijn o.i,.d.

ricky (0) PRO, 14 jaar geleden

Wat doen ze er lang over zeg.
Dus ze hebben de ketting eraf? Of tenminste het distributiedeksel eraf?
Dan is het een kwestie van nieuwe ketting er omheen leggen en op tijd zetten en dan compressie meten,maar ik ga denk ik vrezen dan die van jou wel heel erg versprongen is en dat misschien je kleppen wel krom zijn,ook gezien je op alle cylinders al eerder 0 bar had..
Kwa kosten zou ik et niet uit mijn hoofd weten,maar zal niet goedkoop zijn als dat het geval is,maar dat ligt weer aan de ernst van de schade.
Ik wil eerst hun conclusie wel even horen eigenlijk.

jpak47 (0), 14 jaar geleden

Ok,

ze hebben een prijsopgave gegeven. Coulance zit er niet in en dat met een auto van 3 jaar.
Ze gaan de ketting en de cilinderkop en nog wat dingen vervangen.

o ja de diagnose:

Geen compressie op alle 4 cilinders. Lucht uit cilinder 1 naar 4 geblazen en in de uitlaat. Motor staat niet op tijd. Geen afwijking bij ketting en spanner gezien. Van cilinder 1, 3 en 4 ligt een uitlaatklep dieper (open) met luchtdruk op cilinder 1. Blaast lucht uit cilinder 3 en 4 en de uitlaatcilinder 2 is goed. Geen oorzaak waarom distributie niet op tijd. Technisch advies afd. techniek Pon Leusden: distributie compleet vervangen samen met cilinderkop. Dit alles uiteraard onder voorbehoud van eventuele vervolgschade aan zuigers.

Kosten: Distributie compleet vervangen + cilinderkop + olie verversen: € 2.792,-

Nogmaals is bij deze reparatie niet uitgegaan van gevolgschade aan de motor.

De rekening dient voldaan te worden bij ophalen van de auto...

Altijd leuk om dat er nog ff bij te zetten natuurlijk, heb ik hem ook wel verteld.

Ik kan voor hetzelfde geld ook een heel nieuw blok krijgen, exact dezelfde. + inbouwen.

Misschien kan ik dat beter doen aangezien men mij meldt dat er bij dit soort reparaties ik voor hetzelfde geld over 3 maanden weer met problemen zit.

ricky (0) PRO, 14 jaar geleden

Zou je ook kunnen doen,alleen als je dit nu door de dealer laat maken krijg je er ook weer garantie op,komt ook bij dat de fabriek de ketting hebben verbeterd. Dat complete blok die je ook kan krijgen weet niet of je daar garantie op krijgt en de ketting die daarop zit kan ook weer problemen gaan geven na verloop van tijd.

jpak47 (0), 14 jaar geleden

@ ricky,

Daar geef je dus mee aan dat het een fabrieksfout is.

ricky (0) PRO, 14 jaar geleden

Ja ze zeggen dat de ketting oprekt of dat er bij de nieuwe 1 schakeltje minder op zit o.i.d.

jpak47 (0), 14 jaar geleden

Werkt de spanner in mijn auto met een soort veer of op oliedruk?

ricky (0) PRO, 14 jaar geleden

Beide tegelijk.

ruudje (0) PRO, 14 jaar geleden

lekker op safe gaan, nieuwe ketting en kop! krijg je teniminste garantie op, gebeurt het bij je 2de hands motor weer stoot je je 2 keer aan dezelfde steen!!

jpak47 (0), 14 jaar geleden

DE oplossing:

Distributie en cilinderkop vervangen, nieuwe bougies en nieuwe olie, koelvloeistof.
Auto rijdt weer als de tierelier!

Ralf_Jensen (0) PRO, 14 jaar geleden

Jan,

Natuurlijk mooi dat je weer tevreden rondrijdt. En goed dat je dit terugmeldt.
Maar op 15 maart hadden ze je al verteld dat dit de oplossing zou zijn.
Wel wat laat dat dit dan NU pas opgelost is.


S6 verder met je VW.



Ralf

jpak47 (0), 14 jaar geleden

Hoi Ralf,

Vanaf de door jou genoemde datum was het al bekend dat de auto op deze wijze gerepareerd zou worden.
Het wachten was echter op evt. coulance.
Hij heeft gewoon een maand bij de garage gestaan.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.