Vraagje die al wellicht vaker is gesteld in andere topics maar ik kan deze niet meer terug vinden.
Mijn auto loopt vanaf heden plotsklaps op 4 cil...ik weet dat de bobine een zwakke schakel is bij deze auto,maar ik zal hem toch eerst uit moeten laten lezen om iets meer zekerheid te hebben.Wie heeft dit al vaker gehad en zeg het ligt daar aan of aan de genoemde bonine en of de b- kabels.....ect de bougies zijn pas nieuw graag krijg ik een paar tips,en zal het tevens melden als het weer is opgelost en waar de pijn zat...maar wie heeft alvast een goede tip of wie weet het !!!!!
NB: Stel dat deze bobine toch defect is is het dan zinvol om er weer een originle Bosch op te gaan monteren,en of is een inmitatie bobine ook goed het scheelt immmers enorm veel in prijs..ben benieuwd!!
Groet, Jan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
jan het zit vaak in de bougiekabels en wat die bobine betreft als die stuk zou zijn dan monteer je toch gewoon een imitatie.
groetjes jan.
Ja dat zou ook kunnen maar hoe kom ik er achter die kabels zijn nogal aan de prijs zodoende, en meten is ook niet zo eenvoudig omdat de kabels allen andere lengtes hebben.
18 jaar
nou je kan proberen er achter tekomen welke cilinder de oorzaak is en dan de kabels te verwisselen.
doet dan een andere cilinder niet mee dan is het de kabel.
blijft het bij de zelfde cilinder dan is het de bobine of bougie en danzou het ook nog in de verstuiver kunnen zitten.
met die kabels is het wel effe kijken welke je daarvoor nemen moet.
groetjes jan.
Jan,bedankt voor het meedenken deze actie kun je dan toch enkel met lopende motor doen en dat lijk mij nogal link ivm met de spanning.je bedoeld met verstuiver de benzine injectie per cil.Ja zo zijn er een heel asortiement onderdelen op te noemen als een cil niet mee draaid ...de auto auto ruikt erg naar bezine bij staionair loop,ik rij er niet mee voordat de storing gevonden is.
Ik hoor wel vaker dat de bobine en de vonkversterker vaak de geest geven bij deze auto's maar het zijn dure onderdelen en dus vraag ik eerst maar even rond.Ik ga morgen eerst de langste bougie kabel halen en dan deze 5 X uitwisselen en zo kom ik er zeker achter als er een defect is....en dan de bobine maar ect .... je hoort nog!
18 jaar
Ik heb nog eens even rond gevraagd maar er word gezegd vanuit de Dealer dat in veel gevallen de bobine de oorzaakzaak is en niet de bougiekabels ik ga hem vanavond uitlezen en dan hoor je meer, maar mocht er nog iemand een helder idee of een goede tip hebben ,,hoor ik graag!!
Gr,Jan
18 jaar
verstuiver = Diesel
injector = benzine
:X
18 jaar
Begin maar eens met gasklephuis bekijken, zit ie geheel vol met kool en andere vette troep dan deze schoonmaken en opnieuw inleren. Daarna nog problemen, dan heb je de meeste kans op de bobine's of bougiekabels.
En bobine's immitatie?? Welk fabrikaat??
Harry,
Bedankt voor het meedenken....maar ik denk toch dat je hier iets door elkaar haald ,want ik weet niet welke bedoeling je daarmee heb ''gasklephuis bekijken en of schoonmaken'' en het zal zeker niet van invloed zijn bij deze klacht, en het lijkt mij dan ook zeer onwarschijnlijk.Het is wellicht een onstekings probleem dat een een cil niet meedoet,anders leg jouw visie even uit wat de gasklep met deze storing van doen heeft.ik wil altijd bijleren.
NB: Ik heb hem zojuist uitgelezen en er word geen foutcode gemeld...maar dat is niet nieuw zoals je weet.Ik ga morgen een nieuwe bobine monteren,en dan hoor je weer.
gr, Jan
18 jaar
ervaring leert dat het lijkt of de motor op 41/2 pitten stationair loopt als het gasklephuis en de gasklep vervuild zijn.........
Waarom??? denk aan bugje in het computerprogramma.
Ik heb het zelfde probleem er al eens mee opgelost, en deze aktie kost 10 minuten tijd, dus zeer weinig aan kosten. Daarom maak ik eerst het gasklep schoon, kijk dan wat er gebeurt en bij aanhoudende problemen is het tijd voor de ontstekingsonderdelen.
Heb trouwens al een extremere gezien bij de V5 die ook op 4 pitten liep, de klant had zelf de totale ontsteking vervangen, nog steeds probleem, geen uitleesbare storingen.
Disttributietiming controleren, toen bleek daar geen hout van te kloppen. Was een geleider van de distributieketting naar de knoppen waardoor de nokkenas fors achter liet t.o.v. de krukas.
Dus dat kan ook nog, en hier leer je meteen van dat lukraak vervangen vaak niet de weg is. Bij twijfel aan de ontsteking is het beter een scoop te gebruiken en te lokaliseren of dit ook echt aan de hand is voordat het bobineblok van 150+ Euro vervangen wordt....
[quote=audia4]En hier leer je meteen van dat lukraak vervangen vaak niet de weg is. Bij twijfel aan de ontsteking is het beter een scoop te gebruiken en te lokaliseren of dit ook echt aan de hand is voordat het bobineblok van 150+ Euro vervangen wordt....[/quote]
HET PROBLEEM IS ZOJUIST OPGELOST!!!!!
Helaas Harry Dok. moet ik je mededelen dat jouw bovenstaande gegeven visie in het geheel niet de juiste waren!! Ik heb vanmorgen zoals gezegd toch een nieuwe bobine gemonteerd van het merk Facet 145,- Euro (ipv) 275 exl bij de Dealer,en ik kan je melden dat alle 5 cilinders gelijk weer thuis waren.En zo zie maar weer de ervaring leert dat er altijd ruimte kan zijn om toch nog van ''elkaars ervaringen'' te kunnen en willen leren..ja toch!!
Een ieder alsnog bedankt voor het meedenken aan deze storing!!!
Groet Jan
18 jaar
Jan, je hebt geluk, het kan ook wel eens anders uitpakken zoals ik al aangaf.
Nee Harry geen geluk maar gelijk ....geeft niet hoor!! je kunt immers niet alles weten ..En straks zit ik er weer gewoon naast, maar zoals al gezegd het mooiste van dit Forum is om te kunnen leren van elkaars ervaringen en om deze dan weer op een respect volle wijze aan elkaar te mogen doorgeven.,,da's toch de gehele opzet van deze site!!
groet, Jan
18 jaar
jan mooi hoor en fijn dat weer voor elkaar is ach het waren wel niet de kabels maar ja ik begin daar altijd mee omdat die goed koper zijn dan een bobine maar goed bij jou was het de bobine nou tuf ze he!
groetjes jan.
Ja zeker Jan dat zal ik doen....er is niks mooier geluid als een gezond lopende V5 tussen de 4 - 6000 toeren ma ja.. nu is het makkelijk praten als de storing weer boven water is.
mvg, jan
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar