hallo
na het omschakelen van de schakelaar wil de motor wil niet overschakelen van benzine naar lpg
er blijft dan een rood/groen led knipperen
normaal schakelt hij na 20sec in en dan brand de led groen
nu blijft hij continu knipperen de motor begint dan ook onregelmatiger te lopen
na het omhalen van de schakelaar hoor je de magneet kleppen open gaan
Er zit een Necam G3lpg instalatie op
de motor heeft ongeveer 280.xxxkm gedraait
de verdeler heeft 6aansluitingen (6cyl)
maar tot voor kort nooit geen problemen gehad
maar volgende week moet hij voor de APK dus begint nu al het gesodemieter :D
heeft iemand een suggestie waar ik het beste mee kan beginnen
zal het nodig zijn om hem eens te laten uitlezen bij een dealer
Alvast bedankt voor jullie hulp
Robert
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Loopt de motor op uitsluitend benzine goed en brand er geen storingslampje? Dan kun je beter naar een gas-specialist gaan.
Brand er wel een storingslampje dan naar de dealer of vakgarage om uit te laten lezen.
ja klopt
op benzine geen probleem
er brandt Service en Insp als je het contact omhaalt
verder geen storingslampjes die opbranden
dus beter naar een Gas-sapecialist gaan
15 jaar
Insp wil zeggen dat het tijd is voor een onderhoudsbeurt.
De motor loopt op 4cyl op 1 cyl heb ik geen vonk
heb er zelf al 5nieuwe bougie`s en kabels opgezet
nieuwe bobine unit gehaald
maar wil hij nog niet vonken
de motor loopt ook onregelmatig maar dat is natuurlijk ook niet gek
2.3l v5 110kw agr benzine/gas
heeft iemand een suggestie waar ik dit in kan zoeken
er staat hier op het forum nog een exact zelfde storing met zelfde motor (Mase)
en ik neem aan dat wij dezelfde probleem hebben
alvast bedankt
15 jaar
niet vonken schrijft iedereen toe aan de bobine..... helaas, ding wordt in 90% van de gevallen onterrecht vervangen.
deze wagens hebben een losse vermogenseindtrap. volg de kabel van de aansluitsteker van het bobineblok, naar deze eindtrap, er zitten 2x 6 kabels op, is zo'n 120x50x15mm groot kastje, voor op het motorblok gemonteerd. Ding gaat wel meer stuk. zit op een te hete plek gemonteerd. (is bij latere modellen gemodificeerd door hem te verplaatsen)
wat nu te doen, met een scoop even laten testen of je van de ecu signaal hebt. zo ja, module stuk, zo nee, ecu stuk. (komt ook voor, beide stuk kan ook) Let even op, in de immitatiemarkt is op bobine en eindtrapgebied een zooitje ruk te koop. goed spul is origineel vw, beru, bosch of siemens.
wat heb je nu geleerd; klakkeloos onderdelen vervangen loopt meestal in de papieren, de prof had dit probleem er middels een diagnose keurig uit gehaald.
Eindtrap is stuk heb hem uitgewisseld met andere V5
auto is bij VW dealer geweest, uitgelezen en zijn er mee aan het sleutelen gegaan
konden niet vertellen wat er mee was
de auto weer meegenomen en zelf weer aan de gang gegaan
Bedankt voor de reactie`s!
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar