Volkswagen Golf: golf2 gti 79kw u9 8 kleppen

Bouwjaar: 1991

hallo allemaal heb volgende probleem met deze auto,de auto slaat niet aan krijgt wel benzine en vonkt ook goed distrubutie en ontsteking staan op tijd brandstofpomp is hoorbaar en er kom ook brandstof tot injector galerij vonkt ook op alle 4 de bougies heb kabels zo aangesloten dat onstekingsvolgorde 1342 is.heeft iemand dit wel eens aan de hand gehad??

maxuma

Geplaatst door maxuma (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

18 Reacties

Mark7255 (0) PRO, 18 jaar geleden

controleer je bedrading naar je verstuivers eens krijg je wel een puls op je verstuiver.

maxuma (0) PRO, 18 jaar geleden

ga het vandaag of morgen even controleren maar als ik de bougies eruit haal dan zijn ze wel alle 4 nat van de benzine dus de injectoren werken wel

Alex218 (0) PRO, 18 jaar geleden

cylindervolgorde goed? 1e cyl zit aan distributiekant! Misschien heel flauw, maar franse auto's tellen de 1e vanaf de bakzijde.

Hij geeft ook geen kort teken van leven door bijna aan te slaan?? Ik denk dat je de lucht toevoer en de luchtweger ff moet nakijken..

maxuma (0) PRO, 18 jaar geleden

cilindervolgorde is goed en luchtmassameter is ook al een keer uitgewisseld slaat ook niet bijna aan maar geeft af en toe wel een geluid net af ontsteking niet goed staat ploffend geluid maar niet echt een backfire

Alex218 (0) PRO, 18 jaar geleden

luchtmassameter?? je hebt toch een mech systeem met luchtweger en brandstofverdeler op het luchtfilterhuis??

maxuma (0) PRO, 18 jaar geleden

heb 4 injectoren met een benzinedrukregelaar en een luchtmassameter

Alex218 (0) PRO, 18 jaar geleden

ja dat snap ik :-)

maar de luchtmassameter; zit die samen met de brandstofverdeler op het luchtfilterhuis?? Of zit de LMM los in een slang van de inlaat?

maxuma (0) PRO, 18 jaar geleden

ja zit los in een slang

Alex218 (0) PRO, 18 jaar geleden

ok, ik haal de systemen ook wel eens door elkaar..

Ik heb van hieruit echt het gevoel dat je ontsteking toch niet goed staat. Als er lucht is, brandstof en een vonk zijn de basis dingen goed. alleen de timing ervan kan dan nog verkeerd zijn..

Niet de ontsteking een halve slag verkerd staan?

maxuma (0) PRO, 18 jaar geleden

hee alex heb jij bij dijkstra almere gewerkt

Siem Bijman (115) PRO, 18 jaar geleden

Chech de vonk eens goed.Dit type had vaak een slechte verbinding op de bobinestekkers.Dan heb je wel een vonk, maar niet krachtig genoeg.

Alex218 (0) PRO, 18 jaar geleden

@maxuma.. oh oh... betrapt :-) yes, en met wie heb ik het genoegen??

dennis-1 (0), 18 jaar geleden

heb je al een lektest gedaan of er toevallig geen krommen kleppen inzitten dan werkt ook alles en krijg je ook soms een een plofje in de inlaat enzo

CARS&MOTORS (0) PRO, 18 jaar geleden

contolleer de koude start temperatuur meter eens

maxuma (0) PRO, 18 jaar geleden

tempsensoren zijn verv 2 maal kop bekeken nw koppakking kleppen plus zuigers gecheckt auto gestart zonder uitlaat motor loopt nog niet met starten grote vlammen uit uitlaatspruitstuk denk toch dat er iets mis is met de ontsteking en het ruikt of de auto verzuipt maar zou ook aan de ontsteking timing kunnen liggen volgens mij

Alex218 (0) PRO, 18 jaar geleden

maxuma; nog even.... wie ben jij dan ??

verder; is hij opeens zo gaan lopen of zijn er riemen losgeweest vlak ervoor?

b.van (0) PRO, 18 jaar geleden

bedankt allemaal ontsteking was niet goed

Alex218 (0) PRO, 18 jaar geleden

ok.. helder.. hoe is het daar bij dijkstra?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.