close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: Golf5 krijgt geen stroom..en start niet..

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9

Hallo,

Ik heb een Golf5 die waterschade heeft gehad, ik heb alle zekeringen (motor als interieur) vervangen. De lichten knipperlichten etc doen het allemaal. Nu zit ik met het probleem dat het contact, dashboard, climate control, Centraledeurvergrendeling geen stroom krijgen dus kan ik deze auto ook niet starten. De electricien heeft mij verteld dat de hoofdcomputer niet nat is geworden en dus intact is. Ik moest een nieuwe electrocombischakelaar kopen wat in het stuur zit achter de airbag module, die heb ik laten vervangen en de dashboard krijgt weer geen stroom en kan ik de wagen niet starten ( geen lampjes of lichtjes die branden op t dashboard)
Zijn er enige mensen die ervaring hebben met dit onderwerp? Dus wat moet er allemaal vervangen worden etc..? De electricien weet het allemaal ook niet meer..

Mvg,

Geplaatst door

Golf5 TDI (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hoeveel waterschade heeft de auto gehad want water is funest en jaren later kun je nog ellende krijgen door stekkers die in het water gezeten hebben.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

18 jaar

De voorkant van de auto heeft geheel onder water gezeten dus incl motor etc.. en de achterkant voor een deel.

Golf5 TDI 0

18 jaar

nou dan heb je veel kans op storingen de komende tijd.
ik denk dat je er verstandig aan doet om het storingsgeheugen van heel de wagen uit telaten lezen en kijken wat daar uit komt.
dan kun je zien wat voor storingen er in zitten en heb je en richting om te zoeken.
het zou ook kunnen dat bepaalde componeten niet berijkbaar zijn voor de computer en daar zal dan eerst naar gezocht moeten worden.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

18 jaar

Mij is vertelt dat er geen diagnose kon worden gedaan, omdat de computer etc geen stroom krijgen waardoor we ook niet kunnen zien wat er allemaal niet werkt.

Mvg,

Golf5 TDI 0

18 jaar

ja dan is er dus een storing waardoor dit ontstaat en zul je een schema moeten hebben waarop je kan zien waar de stroom van daan komt.
vraag eens bij de dealer naar een schema meestal wil er wel een monteur helpen.
als je het kentekenbewijs meeneemt kunnen ze het op chassis nummer invoeren.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

18 jaar

Danku voor uw reacties, Ik ben het volgende van plan: deze regelapparaten: comfortsysteem, elect. installatie vervangen en dan kijken of de contact wel weer electra krijgt, want de lichten etc doen het.

Golf5 TDI 0

18 jaar

ja dat kan je doen maar dan weet je niet zeker of je dan spanning hebt of heb je dat al nagemeten.
tevens heb je met de can-bus temaken waar alles door aangestuurd wordt ; .

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

18 jaar

Nee niet alles is nagemeten, er zijn onderdelen behandeld met Contactspray wat vocht en vuil verdrijft en de geleiding verbeterd. Wat is precies de Can Bus systeem? want daarover is mij nog niks gezegd.

Mvg,

Golf5 TDI 0

18 jaar

can -bus daar gaan alle signalen over zodat er minder kabels nodig zijn .

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

18 jaar

Oke, en waarschijnlijk zal de kabelboom ook oxideren dus het is verstandig om een nieuwe te hebben. De electricien komt er niet meer uit, en de dealer zal ook een flink bedrag vragen voor de reparatie etc.. want een kabelboom kost al bij de dealer al gauw zo'n 2000 euro terwijl ik er 1 kan krijgen voor 250 euro.

Golf5 TDI 0

18 jaar

Maar als je lichten wel branden, dan werkt je CAN-bus toch ook (voor een deel misschien). Naar mijn weten werkt de verlichting van het Golf V platform tenminste op CAN-bus.

Frank

frank3147 0

18 jaar

Ja dat klopt inderdaad, naar mijn mening moet de elec.ap. regelaar vervangen worden en die kost geloof 2ehands rond de 150 eu.

Golf5 TDI 0

18 jaar

Als zoveel zaken geen elektriciteit krijgen, dan moet het iets simpels zijn. Relais of zo (bots-sensor?). Zorg eerst dat je een schema krijgt van de auto en dan maar nameten. Zomaar alles vervangen lijkt me niet zinvol voor de portomonnee. Controleer trouwens ook of de boordcomputer daadwerkelijk nog in orde is. Volgens mij kan er vanonder het dashboard gewoon water in lopen.

Nico8119 0

18 jaar

Relais zekeringen etc. zijn vervangen, de cockpit was ook ondergelopen die is behandeld met de contactspray. Alleen nu is het de vraag waar is de schema kan krijgen van het electrisch circuit, via internet heb ik die nog niet kunnen vinden helaas.

Golf5 TDI 0

18 jaar

CAN-bus is een toepassing van een netwerk in motorvoertuigen.... Met de toenemende complexiteit van voertuigen is de behoefte ontstaan om informatie snel en efficiënt uit te kunnen wisselen. In plaats van voor ieder stukje informatie een eigen draad te trekken, heeft men de ontwikkeling gezocht in netwerken. Netwerken zorgen ervoor dat je via één verbinding verschillende informatie kunt transporteren. De draad is nu dus niet meer exclusief bestemd voor één stukje informatie....

je moet wel van goede huizen komen wil je zo'n auto nog klaar krijgen. of zeggen hij moet klaar, en geld is geen probleem?.... auto's voorzien van canbus-systeem die koppie onder zijn geweest.. is in de meeste gevallen een gebed zonder einde, daar wordt je niet vrolijk van.....

vandaar ook meestal economisch total los, zoals ook dit voertuig... (daar ben je vast nog niet van overtuigt)

''Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan''

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Ben het geheel met Paul eens. Eet wat gaar is en koop wat klaar is......
Deze auto zal in de toekomst zeer waarschijnlijk "Fiat en Alfa storingen" gaan krijgen.
Uiteindelijk zul je je er aan gaan ergeren en doe je hem weer weg.

Santa 0

18 jaar

Niet Elke Golf Hoort Thuis In Het Water.......

Santa 0

18 jaar

nee en als wel gegolf heeft hoef ik hem niet.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

18 jaar

Nog even zitten denken: als je 'm niet kan uitlezen, dan is de boordcomputer defect. Als je de boordcomputer aan de gang hebt, dan kun je met de VAG diagnose software uitzoeken wat het wel en niet doet.

Nico8119 0

18 jaar

nico

ga je in canbus maar eens verdiepen, dan begrijp je misschien hoe canbus werkt en dat het onherstelbaar is beschadigd.. en de auto als verloren mag worden beschouwt.

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Golf5 TDI

het spijt mij om te moeten zeggen maar er zijn 2 goede opties in dit geval
of de auto zo verkopen of......... hem terug doen in het water en niet weer naar boven halen.
want onthoud een ding geloof het of niet....... hier ga je wat mee beleven als je er mee doorgaat.
het was vroeger al een probleem maar nu nog veel meer met al die electronica

voorbeeld:een auto met een dagwaarde van 100.000 euro of meer die in het water heeft gelegen en verder geen blikschade heeft is voor de verzekering altijd total loss

en dat is niet voor niets.!!!!!!!!

dus....bezint eer ge begint

gr. E.Tempel

Ernst Tempel 0
badge

18 jaar

Ik dank jullie ten eerste voor de reacties, ik weet het allemaal ook niet meer de electricien/monteur ook niet meer. Maar toch heb ik ergens diep in mijn achterhoofd zitten dat: de Computer helemaal niet nat is geworden, lichten het nog doen ook verlichting van de knopjes van de ramen etc...
Dus niet alles is blijkbaar nat geworden dat deze auto helemaal totalloss is, dus er is nog enig hoop geloof ik... er is vandaag geprobeerd om via de motor de auto te starten eerst kwam er ca. 10 liter water uit de motor maar daarna reageerde deze echter wel positief na 2 accu's op te hebben gemaakt. maar de eigen electra van de auto werkt nog steeds niet. Morge wordt er weer geprobeerd om de motor aan de praat te krijgen dit leek vandaag te lukken, inmiddels is er ook een schema van het electrisch circuit.

Golf5 TDI 0

18 jaar

De aanhouder wint.

Hans4040 1240
badge vip badge

18 jaar

Totdat de portemonnee leeg is......

Santa 0

18 jaar

waarschijnlijk wel.

Hans4040 1240
badge vip badge

18 jaar

10 liter water uit de motor.........
Hmmmm, een bedrijfswarme motor die ondergedompeld wordt in koud water....
Hmmmm, daar bestaat een term voor, iets in de trand van "waterslot" of zo......
't Blokkie wordt er in ieder geval NIET beter van....!!!

Santa 0

18 jaar

En wederom: de portemonnee ook niet....

Santa 0

18 jaar

en als hij nog gaat lopen, gaat na 2weken het oliedruklampje branden.

Hans4040 1240
badge vip badge

18 jaar

[quote=Golf5 TDI]Ik dank jullie ten eerste voor de reacties, ik weet het allemaal ook niet meer de electricien/monteur ook niet meer. Maar toch heb ik ergens diep in mijn achterhoofd zitten dat: de Computer helemaal niet nat is geworden, lichten het nog doen ook verlichting van de knopjes van de ramen etc...
Dus niet alles is blijkbaar nat geworden dat deze auto helemaal totalloss is, dus er is nog enig hoop geloof ik... er is vandaag geprobeerd om via de motor de auto te starten eerst kwam er ca. 10 liter water uit de motor maar daarna reageerde deze echter wel positief na 2 accu's op te hebben gemaakt. maar de eigen electra van de auto werkt nog steeds niet. Morge wordt er weer geprobeerd om de motor aan de praat te krijgen dit leek vandaag te lukken, inmiddels is er ook een schema van het electrisch circuit.[/quote]
je bent nog niet erg overtuigt he!.. niet alleen de electronica is waardeloos geworden maar ook de motor.. het betreft een PD diesel. die heeft vol gestaan met water, en geloof me nou!! die motor loopt nooit één slag meer. sterker nog al heb je 1000 schema's meten kun je nu toch niks, en aan canbus valt er weinig tot niks te meten. vergeet niet.... we praten hier over dataoverdracht dat vraagt enige ervaring wil je daarmee kunnen stoeien, laatstaan repareren.

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

TDI:
De computer moet nat geworden zijn, kan niet anders.

Paul,
De canbus is de kakkerlakken onder de communicatiebussen: niet dood te krijgen. Je kunt zonder problemen 1 van de draden kortsluiten met massa of 12V en de communicatie werkt nog. Je krijgt de auto weliswaar geen meter verreden vanwege de beveiliging, maar de diagnose doet het zeker nog wel.

Maar ik ben het wel hardgrondig met je advies eens: om een auto als deze aan de gang te krijgen moet je aardig wat kennis, tijd en apparatuur (zoals een oscilloscoop) hebben.

Nico8119 0

18 jaar

Tot mijn verbazing in is de computer niet nat geworden, opengemaakt gegeken geen tekenen van oxide, vuil of vocht. De auto staat bij een garage waar de electriciens eraan sleutelen. Een optie is misschien de complete Electra overnemen van een golf5 die blikschade heeft gehad kost zo'n 3000 eu en dat moet te doen zijn als je weet wat ik voor deze auto terug heb gekregen. De motor draaide niet toen het nat werd, was ook niet op bedrijfstempratuur... Dus er is kans dat ie het weer doet..

Golf5 TDI 0

18 jaar

Met koude, niet draaiende motor te water raken....
Ben benieuwd wat er met de auto is gebeurd!

Santa 0

18 jaar

[quote=Santa]Met koude, niet draaiende motor te water raken....
Ben benieuwd wat er met de auto is gebeurd![/quote]
santa.... hij is nog steeds niet overtuigt!! de grootste verassing komt nog... en dat heb ik hem voorspeld.

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

De auto is in mijn kelder ondergelopen dus hier is geen sprake van een ongeluk etc. hij stond stil en is er alleen uitgesleept. En ja ik probeer het te proberen de auto is niet helemaal ongedompelt en heb er al een aardig bedraggie voor terug gekregen dus dan vind ik het niet erg om 2000 euro aan deze auto uittegeven zoniet verkoop ik hem zo en dan nog heb ik een aardig bedragje inclusief de vergoeding.

Golf5 TDI 0

18 jaar

is wel triest op zo n maniet maar je kan beter nu gelijk weg doen want al krijg je hem weer aan de praat je blijft problemen houden of steeds weer krijgen maar ja het is je eigen keus wij geven je alleen advies maar je bent zelf de gene die beslist.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

18 jaar

Dashboard geheel demonteren en beginnen met alle stekkers te behandelen met contactspray. Interieurcomputer zoiezo vervangen (oftewel stroomverdeler), weet zekers dat het nat is geworden. Comfortmodule, airbagmodule, lichtschakelaar, aircoregelunit etc.... met andere woorden alles waar een printplaat in zit, moet je denk ik vervangen. Kijk hier of vraag hier eens, voor 2e handse onderdelen...

Succes

MrBombastic 0

18 jaar

[quote=MrBombastic]Dashboard geheel demonteren en beginnen met alle stekkers te behandelen met contactspray. Interieurcomputer zoiezo vervangen (oftewel stroomverdeler), weet zekers dat het nat is geworden. Comfortmodule, airbagmodule, lichtschakelaar, aircoregelunit etc.... met andere woorden alles waar een printplaat in zit, moet je denk ik vervangen. Kijk hier of vraag hier eens, voor 2e handse onderdelen.........

Succes.[/quote]
zou het de moeite nog waard zijn..... je vergeet nog iets, er komt nog een complete pd motor bij.

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Is moeilijk.........., dat gaat handen vol geld kosten. Tweedehandse onderdelen kosten ook euries, tenminste als die er zijn!

MrBombastic 0

18 jaar

[quote=MrBombastic]Is moeilijk.........., dat gaat handen vol geld kosten.[/quote]
klopt helemaal...... vandaar ook economisch total los, de auteur is daar nog niet van overtuigt.

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Time will tell and learn...........

Santa 0

18 jaar

Dit is niet op te lossen! Ik mag hopen dat je de volledige waarde van de auto terug hebt gekregen want hij is total loss! Zeker met can-bus krijg je hem niet meer aan, en al lukt je dat wel dan kun je nooit langer dan een week rijden want dan sta je geheid weer stil. Verkopen is dan ook het enige credo. Ik vind jullie allemaal nogal optimistisch m.u.v. Tempel. Daar ben ik het dan ook volledig mee eens, deze auto kan als afgeschreven beschouwd worden. En misschien geeft de eigenaar ons nu nog niet gelijk, er komt vanzelf een moment dat ie dat wel doet. Dit komt nooit meer goed en daarmee basta!

Sytze

sytze 0
badge

18 jaar

Zelf kan je het onmogelijk oplossen, je hebt noch de kennis noch de apparatuur.
Het enige wat je kan doen is het in de handen van je dealer duwen en dat die dan maar eens begint met de gateway te controleren, de gateway verzorgt de comunicatie tussen verschillende stuurdozen en de DIAGNOSE.
Dat zou een begin zijn...
Brecht

Brecht 0
badge

18 jaar

Ben benieuwd hoe dit afgelopen is

Gert-Jan1 0
badge

17 jaar

En IK niet minder.....

Santa 0

17 jaar

en ik ben ook heel benieuwd.

Ernst Tempel 0
badge

17 jaar

ja het begind nu net spannend te worden als je het hele verhaal weer opnieuw gaat lezen, ben benieuwd naar de huidige status

renevw9600 0

17 jaar

Ik vermoed dat inmiddels de ontbindende fase is aangebroken......

Sytze

sytze 0
badge

17 jaar

Of............

Zijn PC heeft waterschade opgelopen en heeft nu dezelfde symtomen als die voor zijn auto al zijn voorspeld....???

Santa 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.