Volkswagen Golf III: Gti E2 trekt niet lekker/koude motor 120 gr. (geen noodloop)

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 gti 8v E2

Zoals jullie in een ander topic vast hebben meegekregen heb ik de auto weer aan de loop door het brakke tandwiel te vervangen van de krukas.

Nou zit ik met het probleem dat ik persoonlijk vind dat de auto niet trekt zoals hij zou horen te doen.
Trekt wel door tot 6500rpm dus geen noodloop neem ik aan.
Hij hort en stoot niet, hij loopt mooi stationair, compressie was goed. ontsteking klopt volgens de strobo ook.
heb alleen het gevoel alsof ik optrek met een 1400 zeg maar.

En wat mij is opgevallen dat de temperatuurmeter ook na een nacht stilstaan bij het op het contact zetten van de auto direct naar 120graden loopt.
sensor (4polig vervangen) geen suc6.
alle vindbare sensoren losgekoppeld geen verandering .
andere dash geprobeerd geen suc6.
ergens een sluiting ? helaas tot heden geen schema van kunnen vinden.

de olie temp blijft bij het normaal rondrijden op 82 graden staan.
Als de meter doorloopt tot rechts in de hoek bij stationair stilstaan springt de fan even aan.
heb bij het loshalen niet het idee dat de vloeistof daadwerkelijk zo heet is.

Heb sinds gister een niet Ross-Tech kabel binnen.
Vagcom 311 eraan gehangen en uiteraard foutmeldingen van het loshalen van de sensoren.
nadat deze was leeggegooid nog eens een rondje gedaan geen fouten gevonden.

Alleen de blocks kom ik niet uit volgens handleiding is block 4 de gasklep potmeter in vagcom is dat block 8 ???
iemand die iets heeft aan een gemaakte log ? van koud tot aanslaan fan?

Wie heeft er tips ?

Groetjes Alex

AlexGeertsema

Geplaatst door AlexGeertsema (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

17 Reacties

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Hallo Alex,

Het kan goed zijn dat een kabel ergens aan de massa komt, die van de 4 polige temp sensor dan, pen 4 zou van de meter op het dashbord moeten zijn..Nr 2 is de massa.

En pen 1 en 3 voor de temp motor ECU, de temp kun je ook in de meetwaarde blokken 08 controleren en moet overeenkomen met de buiten temp als de motor koud is, en zal rond de 90 graden moeten aangeven bij een bedrijfswarme motor, controleer deze eens op afwijking...

Staat er een label file nr links boven in de hoek als je in de meetwaardeblokken kijkt ?

Ik dacht dat 08 en dan 002 blok 3 voor de gasklep is, hier zie je het aantal graden staan van de gasklep, zal ergens rond om de 10 moeten staan bij een gesloten gasklep en bij vol gas rond de 90 graden, ook moet de waarde geleidelijk stijgen als je het gas intrapt, doet hij dat niet, dan kan de gasklepsensor defect zijn..

Gr Stefan

AlexGeertsema (0), 13 jaar geleden

Ik zal zo vagcom er eens even aanhangen...

Misschien een rare vraag maar heb het idee dat ik een massa storing maar blijft bij deze type de kilometerstand zichtbaar en de klok als er geen sleutel in het contactslot zit ?

Groetjes ALex

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Alex,

Ja die blijven zichtbaar..

Maar hoezo een massa storing ?

Gr Stefan

AlexGeertsema (0), 13 jaar geleden

het viel mij ineens op dat mijn mistverlichting voor het niet doet.
bij het nameten van de stekker achter de schakelaar staat er bij ingeschakelde mistvoor licht maar 0.10V op.
Als ik de massa doorlus naar het chassis dan doet hij het wel.

Staat volgens mij wel geheel los van het motor probleem ....
Daar heb ik al eens de motor met een startkabel direct aan de -pool gezet was geen verandering.

Ik wilde mijn ontsteking nog eens nazien wat de ontstekingsgraden betreft.

Krijg alleen met geen mogelijkheid die groene **** Dop van de versnellingsbak. pfffff

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Naast je zekeringkast zit een bruin verdeelblok met wat massa kabels eraan, controleer deze eens..

AlexGeertsema (0), 13 jaar geleden

Zal ik direct even doen en dan ook vagcom eraanhangen.

(Krijg het gevoel dat je op mijn antwoord zat te wachten :) je bent bijna sneller met bericht als ik met mijn vraag hahahahah.

Alvast vreselijk bedankt je bent een super hulp tot nu toe !!

BRB!

AlexGeertsema (0), 13 jaar geleden

[url=http://www.stooorage.com/show/558/110368...][img]http://t1.stooorage.com/thumbs/558/11036...[/img][/url]
Bij block 000 is trouwens mijn gasklep nummer 8 deze staat bij plankgas op 228.

Label file blijft staan op none.
Kan ook niet de files vinden die het daar wel zouden moeten doen met mijn E2 motor.

Bij massaverdeelblok geen kabel in de buurt gevonden die bruin is en op de massa zou kunnen,
We zoeken rustig verder.

Weet niet of je er iets aan hebt maar heb ook een log gemaakt van koude motor tot en met aanspringen koelfan.
(Als ik de goede waardes heb gelogd is dat dan haha )
[url]http://www.tumbshare.com/files/get/Oo1w9...[/url]

stefan84 (0), 13 jaar geleden

De motor was die toen steenkoud en dus niet lauw ? De temp begint bij 50 graden, maar opzich zie ik niks vreemds eraan, alleen dat het de hele tijd stationair heef gelopen, heb je tussen door even het gas aangeraakt tot 2150 toeren ?

Heb dat bestand wat beter leesbaar gemaakt, zie :

[url=http://img25.imageshack.us/i/43086275.pn...][img]http://img25.imageshack.us/img25/540/430...[/img][/url]

AlexGeertsema (0), 13 jaar geleden

ja dat klopt gaspedaal aangeraakt inderdaad dus toerental verschil kan wel kloppen

Bedankt!

Lig net onder de motorkap draai er een bougie uit.... zwart aangeslagen.

Wat betekende dat ook alweer ?

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Indien ze zwart zijn, wil dat zeggen dat het mengsel wat aan de rijke kant is..Te weinig lucht / of teveel brandstof..

Maar eigenlijk moet je de motor ff goed warm rijden, even goed gas geven en dan de bougie's eruit draaien en bekijken, dus niet bij koude motor controleren of na 5x starten en uitzetten..

AlexGeertsema (0), 13 jaar geleden

Hey Stevan84 Tis dat je nie in de buurt woont anders had ik gebak langs gebracht hahahahah
massaprobleem is er nog alleen nu met vlagen,
Waarschijnlijk een van de 10.000 kabeltjes die ergens sluiting maakt in de zekeringkast of doorvoer van onder de kap de auto in.
Maar goed het volgende:


Probleem is opgelost, en sterker nog ik schaam me diep.
Distributieriem wel 20 keer gecheckt en stond precies op tijd!
Maar ik was dus de volgende stap vergeten.

Vag-com is je beste vriend!
Als alles precies op tijd staat staat de voorontsteking dus op 0!
Alle merken op tijd gezet 2x rond gedraaid en weer gecontroleerd
Groene dop op de versnellingsbak eraf.
Auto is z'n 5 en iets terug geduwd tot daar in de bak een tweede merk tevoorschijn kwam.
Riem eraf ontsteking weer op merk gezet, riem er weer op en klaar .
Dan staat deze nu dus 6 graden voor!

Bougies kleurden na een rustig warmloop rondje al weer aardig richting de koffie kleur.
alles weer terug geplaatst vagcom eran en voorontsteking bekeken was nu dus 6 graden.

Als ik nu van 1 naar 2 ga en ik plank de gti is het alsof hij nodig de finish moet halen hahahah
Kortom ik ben een druif en de auto is perfect!

Bedankt voor het meedenken!!!!

peter139 (0), 13 jaar geleden

De ontsteking kun je ook met vagkom afstellen.
Hiervoor met de waarde tussen de 58 en 60 staan of 0. Dit staat in je measuring block van vag kom. Beste kun je motor ten tijde van afstellen laten draaien. Stroboscooplamp werkt op dit type volgens mij niet meer (tenmiste niet op de ady, 2e misschien wel)

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Met Vagcom kun je de ontsteking niet afstellen, wel controleren, bij regelen met lamp en zonodig weer controleren in de meetwaardeblokken..

peter139 (0), 13 jaar geleden

beste stefan,

wat ik bedoel is dat je aan de onstekingsas kunt draaien en op die manier in vagkom uit kunt lezen of deze binnen de waarde 57-60 staat.
Stroboscooplamp werkt op veel auto's niet eens meer.
Ik heb een digitale storboscooplamp en bij mij kun je draaien aan de onstekingsas, maar daarmee word het ontstekingstijdstip volgens de stroboscoop niet verlaat of vervroegd..(ja ik weet wat ik doe) De computer regelt dit namelijk zelf bij. Enige juiste manier is met vagkom de onstekingsas draaien tot je binnen de waardes zit.

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Ik snap wat je bedoelt Peter,

Volgens mij is het meetwaardeblok 7 en dan blok 1 en 2..

Gr Stefan

AlexGeertsema (0), 13 jaar geleden

kijk weer wat geleerd :)

AlexGeertsema (0), 13 jaar geleden

ff weggehaald en nieuwe topic gemaakt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.