Hallo iedereen,
Mijn probleem is als volgt we hebben de koppakking vervangen maarde temperatuur blijft hangen op 100-110 graden.
de waterpomp ziet er nog goed uit
het termostaat hebben we ook vervangen
de sensors niet
kan het misschien liggen aan de sensors?
wat zijn de symtomen van een verstopping
Fan blijft wel aan slaan
Mvg,
Yatfung
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wat is de temperatuur van de radiateur word hij warm of blijft hij koud of word hij maar voor een deel warm. en word de auto van binnen ook warm? zoja als je hem op z`n heetst zet en de blower op vol daalt de temperatuur dan ook?
Hij wordt maar voor een deel warm en binnen de auto wordt hij niet warm.
14 jaar
de kachelradiateur zit in het korte circuit dus die zou zoiezo warm moeten worden. heb je het systeem ook ontlucht?
kan ik er gewoon niet een koudere termostaat in gooien?
14 jaar
en als je het systeem eens test zonder termostaat moet je dan eens kijken wat alles doet
Waarschijnlijk een defecte waterpomp..
Bij een defect aan de thermostaat krijg je meestal altijd nog warme lucht binnen,
Gezien dit nu niet het geval is, en de radiateur ook koel blijft vermoed ik een kapotte waterpomp.
Waarom is de koppakking vervangen ? Is hij warm gelopen ? Zo ja, is de kop ook gecontroleerd ?
Sensor van de temp meter zal hier het probleem niet van zijn.
Een andere thermostaat lost je probleem ook niet op..
Ontluchten kun je niet, het is een gesloten systeem..
Als de motor afgekoeld is, kun je er dan wel nog koelvloeistof bij doen of staat hij gewoon tussen min en max ?
Gr Stefan
14 jaar
Koppakking is vervangen om dat de temp naar 120 steeg
kop is gevlakt
ook al geprobeerd om water bij te vullen als hij is afgekoeld maar zonder resultaat
Het kan geen verstopte radiator zijn?
gr,
Yatfung
14 jaar
ja dat kan maar dan moet je even met je hand voelen waar hij warm word. een goede radiateur word geleidelijk van boven naar beneden warm bij verstopping blijft een deel koud
dus moet echt denken aan een waterpomp
14 jaar
kijk daar eerst maar eens naar
Volgens een vriend van mij had hij ernaar gekeken en de waterpomp was nog goed
Voordat we begonnen met eraan te werken hadden we deze eraf gehaald en ernaar gekeken.
blijft niks anders over dan de radiateur denk ik zo...
gr,
Yatfung
14 jaar
Hoe heb je gecontroleerd of de waterpomp in orde is ?
Ik denk dat daar je probleem zit, ook omdat hij al naar de 120 graden liep, dan had je je waarschijnlijk de reparatie van de koppakking kunnen besparen.
Wat voor motor ligt erin ?
Gr Stefan
14 jaar
2E 1984cc 85kw 4cilinder
Waterpomp los gemaakt voordat we begonnen en gekeken of de circulatie goed was
14 jaar
Heb je de waterpomp uit elkaar gehaald ? Dus van het huis zelf af ? Vaak laat het schoepje los van de as en dan kan hij stationair wel draaien maar op toeren niet ( goed )..
Zou daar toch nog eens naar kijken, je thermostaat zal het probleem niet zijn en veroorzaken, en als je er toch zeker van bent dat de waterpomp in orde is, dan is er iets mis gegaan bij het monteren / plaatsen van de koppakking, of de kop is gescheurt..
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar