auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf III: Motor schokt/hapert/houdt in/backfire.

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: ABU

Hallo volk!

Laat ik maar gelijk met de deur in huis vallen... Sinds enig tijd begint mijn golfje op willekeurige momenten(om de paar dagen) enorm te bokken,te stoten en te knallen ,wil niet stationair lopen is om vervolgens uit te vallen. Gelijk opnieuw starten en weer lopen alsof er niets aan de hand is.Dat is ook het rare dan loopt ie als een zonnetje en ineens is het hommeles.Op eigen initiatief maar een nieuwe verdelerkap/rotor/bougies en kabels in gestopt in de hoop het te verhelpen en het euvel leek weg te zij(moet wel zeggen dat ik geen autocrack ben ofzo de simpele dingen gaan nog wel maar een echte techneut ben ik niet..).Gisternacht reed ik met 140 naar huis en begon het blok opeens in te houden en te bokken leek geen vermogen meer te hebben.Eenmaal in de bebouwde kom was er niets meer aan de hand en trok het blok weer lekker door.
Ook valt mij op dat wanneer het blok koud is en ik rustig gas geef er een fluittoon te horen is.Alsof er zo'n trekfluitje onder mn stoel ligt ofzo.Gas los en weg is het.Kan ook niet echt bepalen waar het geluid vandaan komt.Zelf denk ik dat het wel eens mn brandstofpomp zou kunnen zijn...(?)Zou dit in verband met het beschreven euvel logisch klinken?
Heeft er iemand een idee hoe ik op een simpele manier dit kan controleren?
Zit nu in de fase dat ik niet al te veel meer wil uitgeven want ik vrees dat ik dan aan de gang blijf.
Ik zou het eeuwig zonde vinden om hem weg te doen want het is en blijft mijn bakkie!

Ik hoop op vele reacties en alvast bedankt!

Geplaatst door

Terence77 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Rubber bevestiging onder gasklep gescheurd? Kijk of je dat deel kan kantelen. Zonodig vervangen. Succes.

Punt 65
badge

14 jaar

Hey Punt,

Bedankt voor je snelle reply.
Heb ik al gecheckt, bij stationair lopen gesjort aan gasklephuis...geen bijzonderheden.Ook gedemonteerd om verder de boel te bekijken maar geen benoemenswaardigsheden(zag er brandschoon uit allemaal).

Groet,

Terence

Terence77 0

14 jaar

Die fluittoon kan ook komen van een te strakke distrubutieriem kijk alle vacuumslangen ook eens na. michiel..

mijn golf III uit 94 floot ook op een gegeven moment... was bij mij wel het vacuum.
De slang die van de stationairmotor naar de luchtinvoerbuis liet vertoonde aan de achterzijde toen scheurtjes.
Heb me het blubber gezocht.
Stotterde bij gemiddeld toerental.

Brandstoffilter rechts onder de auto bij de achterbrug ? bij hoog toerental moet hij veel brandstof leveren.

Groetjes Alex

AlexGeertsema 0

14 jaar

spuit eens met remmenreiniger langs je inlaat traject tijdens lopen ofdat je geen vacuum lekkage hebt,zelf denk ik aan je ontsteking zelf.fluittoon kan ook komen van de lucht die langs je gasklep stroomt,of onder bij je rempedaal misschien(rembekrachtiger)echter gaat dit vaak gepaard met sissend geluid maar ik weet niet wat jij hoort .

Hey mensen! Sorry voor de late reply...Moet enorm veel en lang werken , en die 14 urige werkdagen hakken er goed in kan ik jullie zeggen. Vandaar ook geen geen puf meer om 's nachts aan mn auto te klooien. Donderdag ben ik vrij en ga ik jullie tips even na lopen.
Zelf denk ik dat het gefluit er weinig mee te maken heeft want dat hoor ik bijna elke dag als ik de motor start en wegrij en dat gaat vanzelf weg.En dat bokken en schokken is om de paar dagen en dus niet constant. Ook is de afstand die ik rij geen factor het geklooi van het blok begint soms na lange stukken soms na 2/3 km...
Ik hoop dat het mn ontsteking is maar sommige kennissen gooien het op verbrande kleppen en dat is nou net niet wat ik wil horen....*huilt van binnen*. Nogmaals bedankt voor jullie tips en ik ga jullie op de hoogte houden!

Groet,

Terence

Terence77 0

14 jaar

als jij verbrande kleppen hebt blijven ze verbrand en niet af en toe, dan is dit probleem konstant en niet af en toe.en zit hier een egr klep op,weet niet zeker.

Wat ook diverse keren voor kwam is lawaai van een spanrol . Distributie of van de multiriem. Als dat zo is niet door rijden want zo'n wiel kan blokkeren. Luister aan welke kant van het blok het geluid zich voor doet. Groeten.

Punt 65
badge

14 jaar

klopt ook heb ik ook al een keer mee gemaakt is gelukkig goed gegaan maar de distributie riem zat aan de spanrol vast gesmolten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.