auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf- 2: handrem afstellen

Bouwjaar: 1986


Hallo,

Ik heb problemen met afstellen van de handrem. Het is elke x het linkerwiel waar ik hem niet goed gesteld krijg. De kabels zijn vervangen, alles gecontroleerd goed nieuw en schoon. Als ik de auto op de blokken zet en de handrem aandraai links en rechts lijkt, wel of het plaatje onder de hanrem meer naar links aantrekt. Terwijl ik aan de rechterkant maar een paar slagen hoef te geven en hij gaat stroef aanlopen, links draai ik tot ik een ons weeg. HELP !!!

Geplaatst door

vw-hobby (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als de remtrommels te ver zijn uitgesleten krijg je dit niet goed.

Hans

Hans4037 0
badge

20 jaar

Je kunt dit zien, de stelwig kun je zien door een van de wielboutgaten, is een driehoekkig plaatje met een veer er aan. Als deze tot de aanslag in de spleet getrokken is werkt het stelmechanisme niet meer, de remschoenen zouden op kunnen zijn, of zoals hans zegt de trommels zijn tever uitgesleten. Ook verkeerde montage of vastrotten van de remschoenenmechanisme komt voor.

Handel contoleren op slijtmaten, tever heen, dan vervangen. (maximaal 181 mm voor de trommel, voering moet overal minimaal 2,5 mm dik zijn) Als je alles vervangen (of gangbaar gemaakt) hebt, dan de handremkabels onspannen laten en eerst een paar keer de rem stevig intrappen. Daarna de handrem stellen.

succes

audia4 0
badge

20 jaar

als de handremkabels vernieuwd zijn is de trommel eraf geweest dus alles moet gecontroleerd zijn of er is iets niet gemonteerd dus de trommel eraf en controleren

sarabande99 0
badge

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.