close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: Handrem afstellen Passat

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: TDI

Ik heb al een tijd last van licht schokkend remmen bij mijn Passat.
Heb al van alles geprobeerd , remschijven afgedraaid (2x), nieuwe remschijven gemonteerd,
voor en achter.
Alles schoongemaakt geleidingen op de remklauwen schoongemaakt en ingesmeerd met een beetje molykote enzzzz.
Banden stuk voor stuk gewisseld met reservewiel om uit te sluiten dat er een "breuk" in het loopvlak van 1 van de banden zit.

Wiellagers gecontroleerd.

Steeds komt na een tijdje dit schokkend effect weer terug, het is trouwens ook hoorbaar bij wat lagere snelheden tot 85 KM/h.

Nu verdenk ik de afstelling van mijn handrem nog, bij het aantrekken staat deze na 2 "tandjes" al vast. Moet de kabel los staan als de handrem is uitgeschakeld ?

Hoe zet ik mijn handrem wat losser, ik heb dit geprobeerd door mijn remzuigertje wat in te draaien, dit lijkt niet te werken.

Iemand een idee ??

Geplaatst door

tomtomgo1959 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als je de handrem niet aangetrokken hebt en de achterwielen draaien vrij dan is er met je handrem niks aan de hand.Mocht je hem wel moeten afstellen,dan zit de verstelling net achter de handremhendel onder middenconsole,dus in de auto.
Eerst kijken welke rem trilt,trek de handrem beetje aan tijdens rijden,trilt de auto dan wel,dan probleem in de achterremmen,zo niet dan probleem voorkant.
Conmtroleer de voorste draagarmkogels en stuurkogels op speling,kan daardoor ook gaan trillen met remmen.

ricky 10
badge

15 jaar

Ricky,

De draagarmkogels en stuurkogels heb ik gecontroleerd, hier lijkt niets mee aan de hand te zijn.
Het schokken gebeurd ook met dezelfde frequentie als een omwenteling van de wielen.
Het is dus niet echt trillen wat er gebeurd.

Voor het afstellen van de handremkabels, ik zie alleen onder het asbakje een aluminium plaat met 2 M10 moeren ?? Verder is de middenconsole (met armsteun) blijkbaar niet zo eenvoudig te demonteren. Weet jij precies hoe dit zit ??

tomtomgo1959 0

15 jaar

Zit vooraan ook nog met 2 schroeven vast onder het afdekkapje (stoel naar achteren en je ziet het).
Maar als je een armsteun hebt met een bakje,dan kun je er vaak bij door het bakje eruit te trekken.
Maar draaien de wielen vrijuit? Anders heeft dit geen zin.

ricky 10
badge

15 jaar

Kan zijn dat je wielnaaf krom getrokken is doordat wielbouten misschien te vast zijn aangedraaid.
Dit heb ik ook gehad bij een seat toledo, na vervangen van remschijven + -blokken ging het weer een half jaar goed.

Na het vervangen van de naven, wiellagers, schijven en blokken al meer dan 1jaar geen klachten meer gehoord.

Audidriver73 65
badge

15 jaar

Okay Ricky, dat ga ik proberen.

Audidriver, ik heb de naven + schijven uitgeklokt, alles zit binnen 0,1 mm.

Zit er wel aan te te denken om de Conti's een schop te geven, deze zijn zo wie zo niet bevordelijk
voor het comfort in de auto, misschien eens Dunlop of Michelin proberen.

tomtomgo1959 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.