auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Passat: Haperende ruitenwissermotor

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900

Ruitenwisser motor hapert,armen zitten niet vast.Motor bleek vol water en troep te staan. Deze schoon gemaakt, nu doet hij het alleen nog in de hoogste stand en gaat hij niet terug in nulstand. Is nu het relais defect ? Motortje krijgt maar op 1 contact spanning ( hoogste stand ). Er zit een stekker op met 5 contacten, groen en rood gaan de motor in en de andere 3 zitten met een sleepcontact op een koperen schijf.
Motortje is erg duur daarom wil ik zeker weten of hij defect is.

Geplaatst door

herminator (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo Herman.

De sleepcontactjes zijn koolborstels, deze zitten waarschijnlijkvast geroest, als je deze voorzichtig losmaakt, schoonmaakt en daarna met vaseline insmeert heb je grote kans dat de ruitewissers het weer doen.
Ik heb n.l. precies hetzelfde met mijn Passat aan de hand gehad, succes.

Harry

Doekie 0

17 jaar

[quote=herminator]Ruitenwisser motor hapert,armen zitten niet vast.Motor bleek vol water en troep te staan. Deze schoon gemaakt, nu doet hij het alleen nog in de hoogste stand en gaat hij niet terug in nulstand. Is nu het relais defect ? Motortje krijgt maar op 1 contact spanning ( hoogste stand ). Er zit een stekker op met 5 contacten, groen en rood gaan de motor in en de andere 3 zitten met een sleepcontact op een koperen schijf.
Motortje is erg duur daarom wil ik zeker weten of hij defect is.[/quote]
Hallo Harry,

Bedankt voor je reactie. De koolborsteltjes zitten binnenin en zijn niet meer al te goed. Maar goed genoeg om de hoogste snelheid van de wisser te laten werken. De ruitenwissers deden op een gegeven moment helemaal niets meer, hierna de hele motor uit elkaar gehaald ook de rotor en de koolborsteltjes zijn schoongemaakt en opgeschuurd. Zou het kunnen dat de vastzittende motor het relais heeft opgeblazen ? Ik meet op de 3 contacten van de stekker die voor de verschillende snelheden zijn maar op 1contact spanning van 12 V. Ik heb iets gehoord dat de massa wordt geschakeld bij een andere snelheid. Wie weet hier iets van ?

herminator 0

17 jaar

Heren,
Het is een nieuwe motor geworden. Er zitten 3 koolborstels in het motortje die zorgen voor hoge en lage snelheid. De koolborstel van lage snelheid was helemaal versleten. Na het plaatsen van nieuwe borsteljes ( zelf op maat moeten maken )heeft het motortje heel even gelopen en toen de geest gegeven.Zelf heb ik toen ook de moed opgeven en een nieuwe besteld . Bij firma Lasulec kost deze € 108,- maar had 3 weken levertijd. Toen maar bij de dealer voor € 180,-

Bedankt voor de reacties,

Herminator

herminator 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.