close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf III : Hendel op blok???

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Ik heb een vraagje.

Ik heb op mijn blok van mijn golf 3 een grote hendel zitten.
Weet iemand waar dit voor is?
Zou het een hendel zijn om tussen zomer en winter stand te schakelen?

M.v.g.

T.Sportel

Geplaatst door

porrel (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

T.Sportel

kan je daarvan een foto van nemen en hier plaatsen heb even geen ideee waar je over hebt grote hendel op de blok.
kijk even naar de afbeelding en geef aan waar die ongeveer kan zitten.

[url=http://img524.imageshack.us/i/v241119d.p...][img]http://img524.imageshack.us/img524/2649/...[/img][/url]

Gr tiguan

Tiguan 0
badge

14 jaar

Bedankt voor de snelle reactie!
Hier een foto van het blok.
Heb er een roode pijl bij gezet.

[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-VAWHOP...[/img]

porrel 0

14 jaar

Dat is geen hendel. Het is een pijpje waar je het CO van de motor kunt meten voor de katalysator.

oldford 0
badge

14 jaar

ok, jammer.
Heb echt het idee dat mijn auto op een zomerstand staat.
Of de thermostaat is kapot.

porrel 0

14 jaar

Komt de motor soms niet op temperatuur dan ?

Aan de thermostaat kom je zo bij, en is in 5 min vernieuwt, hij zit aan de rechterkant van de rode pijl achter het zwarte mondje dat met 2 boutjes vast zit..( onderste radiateurslang )

stefan84 0

14 jaar

Als ik de auto een tijdje stil heb staan staat de aanwijzer mooi in het midden, Maar zodra ik ga rijden komt het pijltje na ongeveer 30 sec al weer op het rode!
En de auto word binnen ook totaal niet warm, erg lastig met dit weer;)

porrel 0

14 jaar

Controleer dan je waterpomp maar eens, en rij er niet te lang mee door anders kost het je op zijn minst de koppakking!

stefan84 0

14 jaar

bij een kapotte waterpomp word het blok toch veel te heet?
Dat valt namelijk heel erg mee.

porrel 0

14 jaar

Dat word hij toch ???????

Je zegt zelf : na 30 sec loopt hij het rode in..

stefan84 0

14 jaar

sorry, ik bedoelde dat hij juist weer helemaal terug gaat.

porrel 0

14 jaar

Dan zeer waarschijnlijk thermostaat.

Gr Ronald

rfbroek 0

14 jaar

Inderdaad, 99% de thermostaat..

stefan84 0

14 jaar

Danga ik proberen die zelf te vervangen,
Heb er al een aantal dingen over gelezen, schijnt wel makkelijk te zijn.
Heb deze week niet veel tijd. Kan het veel kwaad dat ik er nog een weekje mee door rij?
Behalfde dan dat ik het verrekte koud heb?:P

porrel 0

14 jaar

Die heb je zo vervangen, volg de onderste slang van radiateur, maak de slang los, van de koelvloeistof op, draai het plastic mondje los ( 2x M6 boutjes ) haal hem weg, nu zie je de thermostaat zitten, verwijder deze, en plaats de nieuwe erin, vergeet niet de O-ring te vernieuwen of te plaatsen.

In omgekeerde volgorde weer in elkaar zetten, koelvloeistof vullen, motor laten lopen, vul zonodig bij tot de fan aangaat, laat de motor afkoelen en controleer het peil.

Je kan er gerust nog wel een weekje mee rijden, maar het vervangen kost je letterlijk maar een paar minuten.

Succes..

stefan84 0

14 jaar

Het is volgens een collega van me dus NIET de thermostaat.
Omdat de buis die naar binnen gaat wel warm word, en de buis die terug komt
is ijskoud. Hij dat dat er een luchtbel of verstopping in zat, of de kleinie radiator die binnen zit
werkt niet goed meer.

porrel 0

14 jaar

Motortemperatuur (temp meter) met Stefan eens, is gewoon je thermostaat,

Dat je kachel niet werkt is weer een ander probleem kan inderdaad een vestopping zijn of defecte kachelkraan / klep.

jogr63 0

14 jaar

Ja precies!

Laat er eens een andere monteur na kijken!

Dat je onderste slang koud blijft betekent dat je thermostaat niet opent of nog niet open is..

Al zou je een defecte kachelradiateur hebben, dan hoort nog alles naar behoren te werken, behalve dat je bv geen warme lucht meer in de auto krijgt.

Het is een gesloten systeem zonder ontluchtings nippels, een luchtbel lijkt me niet het geval..

Vernieuw nu maar gewoon de thermstaat a 17,50 en zie het resultaat.

stefan84 0

14 jaar

@ Stefan ik vermoed dat de collega zich op de kachel geconcentreerd heeft, zo te lezen heeft hij aan de kachelslangen staan voelen.

jogr63 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.