hallo , ik heb een nieuwe distributieriem laten plaatsen op mijn passat 110 pk van 1999 en vind dat de auto nu minder goed rijd ...
ik heb door middel van VAG-COM het tijdstip gecontroleerd en ontdekt dat de ontsteking te laat is.
hoe kan ik nu mijn onstekingtijdstip terug goed zetten ? ik las dat dit enkel mechanisch gaat en iets van 3 bouten aan de TDI pomp en verdraaien ...maar welke bouten zijn dit dan ?....
kan er mij iemand helpen aub ?
met dank
Guy
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
welke waarde gaf die aan dan?
als ik de vag-com op gewoon laat staan , lees ik in het tweede vak 61 maar als ik dan switch naar basis settings slechts 21 op de grafiek , dus net onder de rode lijn af en toe er 1 mm boven en dit met het koelwater op 83 graden , fuel 110
20 jaar
hallo Thijs , ik heb wat print screens genomen... deze kan je hier zien :
http://users.skynet.be/server/passat.htm
groeten Guy
20 jaar
je moet hem altijd in de basiastand controleren. Drie boutjes van de brandstofpomppoelie heel iets los draaien en voorzichtig de pomp iets naar voor of achter draaien zodat het inspuittijdstip rond de 60 ligt.
hallo Thijs , bedankt maar welke boutjes ? ik zoek mij suf naar een illustratie van zo'n pomp op internet...
20 jaar
Dat zijn de drie boutjes waarmee het tandwiel mee aan de brandstofpomp vast zit. Aan de distibutie zijde dus.In het midden zit een hele grote moer daar kun je de pomp iets mee voor of achteruitdraaien als je de drie boutjes los hebt.
hallo Thijs , alles is ok , heb het kunnen wijzigen..er was ook een bout achteraan die blijkbaar iets moest gelost worden. de reading nu is 56 in basic settings , dus net boven de middellijn
bedankt !
guy
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar