Een tijdje terug werkte mijn voorgloeisysteem niet meer omdat er een gloeibougie stuk was. Heb toen alle gloeibougies vervangen. Toen ik hem startte smolt, na een tijdje, de zekering door. Heb een nieuwe gekocht, maar zit met een probleem. Het voorgloeisysteem slaat aan en weer af (zoals het hoort) als ik mijn contact opzet, maar wanneer ik de motor start, slaat het weer aan. Er blijft dus constant spanning over staan. Ik heb dan een nieuwe relais gekocht, maar het probleem is gebleven. Voorlopig trek ik de relais er telkens tussenuit als ik mijn motor gestart heb, waardoor ik wel kan rijden. Maar ik zou het graag in orde krijgen.
Alvast bedankt !
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dat de zekering smelt komt waarschijnlijk omdat je tegenwoordig bijna alleen maar snelgloeiers kan kopen en deze verbruiken meer stroom. Een nieuw relais is speciaal bedoeld voor deze snelgloeiers en dit relais houdt de spanning gedurende 180sec na de start op de gloeibougies om de koudloopeigenschappen van de motor te verbeteren en de uitstoot te beperken. Nagloeien noemen ze dit. Meet maar eens. Na drie minuten moet de spanning wegvallen. Gaat dat niet dan is er toch iets anders aan de hand maar ik denk het niet. De zekering is nu volgens mij 50A en dit moet 60A worden en dan smelt hij niet meer door. Kan zonder problemen. Hou ons op de hoogte of het allemaal lukt.
Paul
Bedankt Paulus, het is inderdaad zo dat deze terug afslaat na 3 minuten. Ik had het nooit zo lang volgehouden omdat de zekering ongelooflijk opwarmde en begon te roken... Een zekering van 60A hadden ze niet, ofwel ééntje van 50 ofwel ééntje van 80. Voorlopig zit die van 50 er nog in.
Nogmaals bedankt en tot nog eens misschien !
wouter.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar