Volkswagen Caddy 1.9 TDI: Homokineet steeds stuk

Bouwjaar: 2000

Hoi. Ik heb een Caddy 1.9 TDI waarvan inmiddels 5 keer de homokineet is vervangen maar deze gaat steeds weer stuk. Soms na een maan, 2 maanden maar ook na een week zijn ze weer stuk. Als je er mee rijd op de snelweg begint het te kloppen bij het wiel wanneer er geen tractie is. Dan krijg je steeds een klap in het stuur en soms is het stuur bijna niet meer te houden. Net of het wiel los zit. Hoe langer je rijd, hoe erger het wordt. Zou er iets warm kunnen lopen (en uitzetten) waardoor er druk op de homokineet komt te staan? Hierdoor zou hij steeds stuk kunnen gaan. Met dit probleem worstel ik nu al een jaar !!! Wie weet raad

BVD

Royer

Geplaatst door Royer (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Caddy? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

alexander242 (0) PRO, 20 jaar geleden

Ik ken het probleem zelf niet,maar is wielophanging als eens gewijzigd.Hier bedoel ik mee een verlagings set.

groeten Alexander

Royer (0), 20 jaar geleden

Hoi Alexander.

Nee, de auto is helemaal origineel. Is nooit verlaagd geweest.

Groetjes Dave

Jan 1983 (0) PRO, 20 jaar geleden

welke homokeneet is al 5 keer vervangen de buitenste aan het wiel of de binnenste aan de versnellingsbak.

jos_br.5982 (0), 20 jaar geleden

Als je de auto op zijn wielen hebt staan moet je de centrale moer eens losdraaien en dan kijken of je as heen en weer kunt bewegen want er moet wel speling blijven bestaan.
Ik controleer dit altijd wanneer de motor eruit is geweest.
Jos.

Royer (0), 20 jaar geleden

Alle homokineten, binnen en buitenkant zijn al een aantal keren vervangen.
Wat betreft de speling die er op moet zitten.... waar zou die speling moeten zitten dan ?

Petervh (0), 20 jaar geleden

Met die speling wordt bedoeld de speling van de gehele aandrijfas in axiale richting, dus in de lengterichting van de aandrijfas. Dit test je op de manier als hierboven omschreven.
Groet Petervh

pompverstuiver9171 (0) PRO, 20 jaar geleden

Zijn er ooit motorsteunen vervangen of heeft de auto ooit schade gehad??

Royer (0), 20 jaar geleden

De auto heeft wel eens schade gehad maar de klachten waren al vóór die schade. Zou het ook kunnen komen door een defecte wiellager? Er zit geen voelbare speling op het wiel maar ik ben ervan overtuigd dat er iets warm loopt tijdens het rijden aangezien de klachten bij een lange rit steeds erger worden. Na een tijdje te hebben stilgestaan zijn de problemen weer weg.....

RoelV (0) PRO, 20 jaar geleden

Ik heb iets dergelijks een keer gehad met een Citroen Jumper (of zoiets). Bij deze auto zat de homokineet niet ver genoeg op de aandrijfas. Dit was zo weinig dat alles gewoon goed in elkaar paste.

harry4218 (0), 20 jaar geleden

Hallo, ik heb dit ook wel eens meegemaakt met een renault 5 gt turbo. Speling op het wiel voelde ik niet, maar na wat langere tijd begon het struur te trekken naar een bepaalde kant, soms heel krachtig te voelen aan je stuur.
Ik heb toen het wiellager vervangen, en alles was opgelost.

Groetjes van een (bijna)leek

Royer (0), 20 jaar geleden

Iedereen bedankt voor de reactie's. Na controle in de garage is gebleken dat de homokineten niet stuk zijn. Ik ga het dus maar verder zoeken in de wiellagers. Hopen dat het daaraan ligt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Caddy of stel zelf een nieuwe vraag.