Hallo specialisten een vraag. Ik heb hier een Audi 1800 benzine staan. (sorry dat ik dit vraag hier schrijf. We hebben geen antwoord gehad bij Audi). Bij schakelen van de versnelling blijft de toerental hangen, in plaats van terug te zakken. Bv je rijd 3000/min, schakelt van 3 de naar de 4 de, de toerental blijft op 3000/min. Dank u heren.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kan zijn dat de koppeling dit probleem veroorzaakt zie elders op deze site een gelijk probleem.
Leg eens uit, Snowman? Is het geen manier om de emissie-eisen te kunnen halen? Onze A3 heeft dat namelijk ook.
18 jaar
kijk eens of je nergens een vacuum lek hebt of dat je gasklep blijft hangen maar het verstandigste is om hem eerst uit telezen.
groetjes jan.
oke,
18 jaar
Huh? Ben je ff kwijt, Snowman. Ik bedoel niets met mijn vraag, hoor. Ben alleen benieuwd naar hoe de koppeling er voor kan zorgen dat het toerental van de motor blijft hangen. Bij redelijk veel auto's blijft het gas altijd even "hangen" tijdens het schakelen. Schijnt iets met de uitstootreductie uit te staan te hebben.
18 jaar
Santa. ik heb het zeker wel vaker meegemaakt dat een koppeling blijft plakken ondanks ontkoppelen ,en dan krijg je ook een toeren verhoging. Maar het kan net zo goed de uitstootreductie zijn zoals je al aangeeft en waaraan ik nog niet gedacht had.
18 jaar
Snowman, zou dan het schakelen ook niet moeilijk moeten gaan wanneer de koppeling blijft plakken?
Erdar, blijft het toerental CONTINUE op dezelfde waarde hangen of zakt deze langzaam?
18 jaar
ik ben erg nieuwsgierig op nog meer antwoorden voor dit probleem.
gr johan
18 jaar
Hallo jongens,Santa de toerental blijft hangen en zakt langzaam naar onder.
18 jaar
Daar is verder niets aan te doen, Erdar. Dat wordt geregeld door de ECU om de motor zo minder vervuilende stoffen te laten produceren. De enige manier om hiermee om te gaan is om je ontkoppel- en schakelgedrag aan te passen. Vlakvoor het ontkoppelen moet je het gas "aftoppen". Dat betekent dat je het toerental dus even stabiel op 1 toerental moet houden VOORDAT je de koppeling intrapt. Hierdoor schiet je toerental niet meer even omhoog. Het vergt enige oefening maar het is al een truuk die vele jaren oud is. Zij die wel eens een rijopleiding hebben gevolgd kennen dit kneepje wel. Indien je deze techniek goed beheerst kun je net zo vloeiend schakelen als een automaat. Succes!
18 jaar
Hallo,
Als je auto op gas loopt kan het ook een vervuilde gasschuif zijn, bij mijn mtor( passat 1.8 20V 1997) liep het toerental eerst op naar 4200 toeren en zakte daarna pas terug. Gasschuif reinigen was toen voor 95% de oplossing.
Succes.
18 jaar
hallo,
Ik zou als eerste het gasklephuis reinigen en op nieuw inleren,deze kan ook dit soort problemen veroorzaken als deze vervuild is.
succes,
ricky.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar