Beste Forumlezers ,
Wie is bekend met dit probleem en door wat wordt dit nu echt veroorzaakt ?
Ik heb begrepen dat meedere polo's hiermee te kampen hebben.
Op dit moment heeft de auto een km stand van 92000 en is het olie verbruik geleidelijk opgelopen naar circa 3 liter op 15000 km.
Vanaf kmstand 60000 zijn ze bij de garage al overgestapt naar een 10W40 halfsynthetische (Mobil) olie.
Omdat deze olie wat dikker is dacht men het olieverbruik te verminderen echter het heeft weinig effect gehad.
In het instructieboekeje heeft men het over een max toegestaande olieverbruik van 1 liter op 1000km.
Dit vind ik raar kijkend naar het gemiddelde olieverbruik van andere auto's......
Welk "geheim" mankement hebben deze motoren.
Opvallend is ook dat de motor een wat dieselachtigtikje vertoond waat vooral bij een koude start goed hoorbaar is.
Ik kijk uit naar jullie reactie's
Groet
Robert
Vlissingen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Robert
Maak gebruik van de zoekfunctie.
De manken van dit type motor zijn al tot in de treuren besproken.
Gr. paul
Dieselachtig geluid en olieverbruik komt door de kantelende zuigers van de 1.4 16v blokjes. Bekend probleem, alleen op te lossen door het inbouwen van een nieuw draaiend gedeelte. Of gewoon af en toe wat olie erbij, is veel goedkoper.......
Fabrikanten die 1 liter op 1000 km nog aanvaardbaar vinden, doen dat om claims te voorkomen.
Persoonlijk vindt ik 3 liter op 15000km ook al abnormaal hoog maar idd stukken goedkoper dan een draaiend gedeelte.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar