Betreft Gof IV - 2ltr automaat.
Motor gaat soms automatisch tijdens het rijden in een hoog toerental, reed vanmorgen 30 in een wijk schoot het toerental door naar 3000 t0t 4000 toeren. reed dus ineens 60. bij remmen drukte de motor door. Stilstaand de motor loeide enorm, zowel in D als N of P motor uitgezet, opnieuw starten duurde even, daarna probleem weg. doet dit zowel bij koude als bij warme moter ongeacht de snelheid. Verder soms probleem met starten warme motor, verzuipt. na 30 min doet hij weer normaal. Weet iemand wat dit is en een oplossing
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bij en verzuipen bij de warme start en hoog toerental denk je aan een defecte koelvloeistof temperatuur sensor.
Alleen 3000 toeren of meer is dan weer niet logisch. Dat moet meer zijn dan alleen die ene sensor.
Ik denk beginnen met foutcodes uitlezen en dan meetwaarde blokken kontroleren op rare signalen van sensoren.
Wat doet je benzineverbruik? Gelijk of hoger?
Benzine verbruik weet ik niet. heb hem pas een half jaar, hij rijdt gemiddeld 1 op 8 a 9 is geloof ik normaal verbruik.
Ga hem wel even laten uitlezen van de week. dank je
Maar als de sensor defect zou zijn dan zou de auto altijd slecht moeten starten bij een warme motor lijkt mij. Dit gebeurt maar ongeveer 1 of 2 keer per maand.
12 jaar
Miss dat er een stekker achter in de instrumentenpaneel er niet goed in zit. Met behulp van uitlees apparaat valt dit te verhelpen
12 jaar
Foucode voor temp sensor en lambdasonde, gaan ze vervangen. dank voor jullie reactie
12 jaar
Weet je de nummers? Want misschien is de lambdasonde code een gevolg van de defecte temperatuur sensor en dus niet kapot.
Weelke temperatuur sensor? Koelvloeistof? Lucht?
Dit waren de foutcodes
16500 KWP 1281 Temp sensor. koelvloeistof G262 onaannemlijk signaal P0116
Lambda sensor Cilinder rij 1 sensor 1 geen werking P0134
12 jaar
Lambdasonde fout kan ook een draadbreuk/slecht contact zijn. Dan zie je ook geen verandering van het signaal.
Een niet werkende verwarming geeft ook hetzelfde effect.
Hoeft dus niet zonder meer de sensor te zijn, het kan ook in de bedrading zitten. Daar kom je alleen achter met meten.
Bedankt vor je reactie
Dat wordt dan meten, wat wordt er overigens bedoeld met cilinder rij 1 ???
12 jaar
Bij jouw motor waarschijnlijk niks.
Wordt gebruikt als een motor meer dan 1 voorste lambdasonde heeft, b.v. een V6 of V8 met 2 kanten.
Maar er zijn ook al veel 4- en 6-cylinder lijn motoren met 2 lambdasondes. In dat geval is cylinderrij 1 het deel met cylinder 1.
Oke, dank je wel. Ik laat nog wel weten hoe het afloopt.
12 jaar
Beetje late reactie, tijdje gestest.
Met alleen het vervangen van de temperatuer sensor waren de problemen op gelost. Dank voor de reacties
12 jaar
Bedankt voor de feedback.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar