close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: 3 maal binnen 3 maanden wiellager stuk

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: TDI

Goedenavond,
Op 29 november 2011 is er linksvoor een nieuwe wiellager ingekomen.
3 januari hoorde ik de wiellager weer. Terug naar de garage, maar volgens hem was dat toen de remmen die aansleet.
27 januari (het geluid was inmiddels al vele malen erger geworden) toch heen gebracht, en tot grote verbazing ( !!! :-) ) van de garagehouder
waren toen beide voowiellagers stuk. Met eentje kon ik leven, echter met diegene die 6 weken terug ook al vervangen was had ik meer problemen.
De garagehouder had volgens eigen zeggen geen fout gemaakt, en wist ook niet hoe dit kon. Na veel aandringen moest ik ipv 270 Euro, 200 Euro betalen,
en dat was alles vergeten en vergeven. Ik heb dit toen geaccepteerd.
Echter, vandaag hoorde ik weer hetzelfde geluid. Auto op de krik gezet, en wielen gedraaid. EN ja hoor, met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid,
weer beide wiellagers stuk.
Kan dit een fabricagefout zijn, of zet de garagehouder (of zijn helpje) ze er verkeerd in, of te hard aandraaien of id.

Wat kan ik het beste doen?
Verhaal halen bij deze garage, of naar een andere (lees betere) garege te gaan.
Ik heb eigenlijk geen zin om binnen drie maanden vijf wiellagers te betalen, maar het vertrouwen in deze garage is er zo wel een beetje uit.

Iemand idee hoe ik dit het beste aan kan pakken?

Groeten, Bert.

Geplaatst door

de_kikker (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wordt de rem niet te heet zodat het vet eruit gaat.Ik heb dat al meegemaakt met een Proton.Achterrem gaf te weinig zodat de voorrem alles moet doen.Mss blokjes A vastgekoekt of lucht erin bij zo een klauw met ingebouwde handrem,rembegrenzer faalt.
Te vast aandraaien naafmoer kan ook.Wiellager-kwaliteit,VW-lagers mss beter.

claxon 0

12 jaar

Hallo,
Heel apart verhaal.
Er kan best een keer een lager weer versneld stuk zijn maar daar voor heb je dan toch garantie ?
Maar ik zie hier toch of hele slechte kwaliteit lagers of een montage fout.
Het monteren van lagers is en blijft specialisten werk.
Ik zou in eerste instantie toch in overleg met de garage gaan i.v.m. garantie.
Als hij daar niets van wil weten zou ik ze zeker niet weer bij hem laten vervangen
maar een ander, liefst gespecialiseerd bedrijf met het juiste gereedschap op zoeken.
Want hier is toch het een of ander mis gegaan

succes gr. E. Tempel

Ernst Tempel 0
badge

12 jaar

kwaliteit van het gebruikte materiaal is foutoorzaak no-1, er is een partij scrap op de markt. Zorg voor een SKF lagersetje, of haal die dingen bij de dealer.

wat bij de golfjes ook vaak voorkwam was dat de naaf die in het lager geperst wordt afgesleten was. ze ligt dan niet meer goed aan en gaat herrie maken.

Centrale wielmoer is een rekbout, is die vervangen??? ding kan en mag je geen 2e keer gebruiken. En, aantrekken is geen kwestie van ffe met de luchtsleutel vastbeuken.

audia4 0
badge

12 jaar

Ook slechte kwaliteit houdt het langer uit dan 3 maanden....
hier is duidelijk iets mis met de montage.
En inderdaad, er zit een nieuwe moer bij die dus ook gebruikt moet worden.

Hans4040 1230
badge vip badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.