Ik heb een Vw golf II staat uit 1989.
Bj het rijden op de snelweg, 100+, houd de motor soms in. zodat de snelheid niet meer boven de 80/90 uitkomt bij halfgas en nog lager bij volgas.
Als je dan de koppeling indrukt slaat de motor af.
Bij direct opnieuw starten slaat hij ook niet aan maar laat je de auto een minuutje staan, en start je hem dan, slaat hij (met een beetje teginzin) wel aan.
Dit komt ongeveer om de 150 km voor.
verder loopt hij soms stationair ook slecht, meestal een voorbode aan het bovengenoemde.
De gegevens van de auto zijn:
Vw golf II manhatten bj 07/1989
1.6 PN motor met peirburg monopoint
bvd. Maarten de Wit
Geplaatst door Nashua (0) , lid sinds 16 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
5 Reacties
rickauto (0) PRO, 16 jaar geleden
valse lucht onder monopoint injectiehuis? rubber tussenstuk
Nashua (0), 16 jaar geleden
ik heb al gekeken maar de voetpakking van de het injectiehuis is niet lek. brandstoffilter is ook la vervangen.
Siem Bijman (140) PRO, 16 jaar geleden
Ik denk als dit vooral met koud weer voorkomt je carburateur bevriest. Met een schroefje de klep even vastzetten op winterstand, want vaak gaat de automatische regeling hiervan stuk en dan blijft ie op zomerstand en bevriest hij.
Nashua (0), 16 jaar geleden
hoe zet je die dan precies vast met een schroefje?
Siem Bijman (140) PRO, 16 jaar geleden
Luchtfilterhuis even lospakken en goed kijken hoe deze klep moet werken. Door dan een schroefje in de buis waar de klep inzit te draaien blijft hij dicht staan. 's Zomers het schroefje er weer uitdraaien en dan staat ie weer op zomerstand.