Hallo. Mijn naam is Dennis.
Mijn auto houdt af en toe in. Kreeg in Italië op de snelweg opeens een gloeispiraal en motormanagement lampje te zien.
Ging ook niet meer harder dan 70 km per uur. Aan de kant gezet en bij opnieuw starten ging ie schudden.
Mijn auto werd op een ambulance naar de Italiaanse ACI (soort ANWB) gebracht.
Bij de prognose bleek mijn roetfilter 60% vuil te zijn en de 3e injector was stuk. Ze hadden het ook over VAB en ASR. (verstond ze niet echt goed)
Na 3 dagen kon ik hem weer ophalen en hadden ze de roetfilter schoongemaakt en 3e injector vervangen.
Hij reed de op de terugweg weer als nieuw en de 3 dagen ernaar ook.
Tot de terugreis naar Nederland.
Hij begon weer af en toe in te houden, maar hij heeft het de hele reis gelukkig volgehouden.
Terug in Nederland ben ik naar de garage gegaan en hebben ze hem uitgelezen.
Helemaal niks te vinden, alle waardes waren goed. Ze zeiden wel dat de injector was vernieuwd en ook hadden afgemeld (of zoiets?)
Tijdens die terugrit reed ik in zijn 2 en voelde opeens weer dat inhouden.
Hij rijdt vloeiend, maar dan opeens lijkt het net of ie even hapert.
Het is een VW Golf 6 1.6 TDI Variant uit 2010.
Wat zou het kunnen zijn?
Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Niemand?
Moeilijk om zo iets van een afstand te kunnen beoordelen, verstuiver afgemeld,ik vermoed waarde ingeleerd ,confirm fabrieks gegevens..
Zou iets met de turbodruk kunnen zijn,maar daarvoor moet hij toch weer uitgelezen worden op opgeslagen storingen
Hallo bedankt voor uw antwoord...
Ingeleerd was het ja...
Heb hem laten uitlezen, niks te vinden, geen fouten meer nadat ie gemaakt is.
Ze hebben er zelfs berekeningen op los gelaten.
Het is vooral in zijn 2e versnelling en op de snelweg.
Het is dat ie even niet wil pakken inhoudt/hapert.
Je voelt dat ie even niet wilt en dan gewoon weer doorgaat.
Ook als ik wat extra gas geef.
5 jaar
Deis heeft via rapporteren een bericht geplaatst;
Reactie van melder:
Niemand een antwoord?
Het enige wat ik zo kan bedenken is dat de variabele schoepen verstelling van de turbo niet snel genoeg reageert op belasting variaties (gangbaarheid controleren met vacuumpomp)
en evt nullast afstelling van verschildruksensor van het roetfilter.
Heb hetzelfde gehad met mijn Caddy 1.6TDI uit 2011. Stotteren betekende bij mij binnen afzienbare tijd de volgende verstuiver stuk. Uiteindelijk alle 4 vervangen en het stotteren was ook over. De verstuivers van deze motoren zijn zeer kwetsbaar en snel stuk..
5 jaar
Bedankt voor jullie antwoorden.
5 jaar
Zal een flesje Forte helpen?
5 jaar
Heb ook al een opmerking van vocht in de tank gehad?
5 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
5 jaar