Auto hield vandaag in bij +/- 130/140 km/u. Heb 'm zojuist uitgelezen. Ik neem aan de O2 sensor voor de kat?
Kan iemand met iets meer verstand dit bevestigen? :-)
Die misfires, is dat een gevolg van de O2 sensor?
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 06A 906 018 GN
Component: 2.0l R4/2V MOTR HS V02
Coding: 00031
Shop #: WSC 00000
6 Faults Found:
16523 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Response too Slow
P0139 - 35-10 - - - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-10 - - - Intermittent
16685 - Cylinder 1 Misfire Detected
P0301 - 35-10 - - - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-00 - -
16685 - Cylinder 1 Misfire Detected
P0301 - 35-00 - -
16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
P0134 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0000 0000
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nou ik zou bij de misfire beginnen.
misschien bougie of bougie kabel dat zou je moeten bekijken.
van de lamdasonde gaat hij niet in houden bij die snelheid hoor.
groetjes jan.
Bedankt voor je bericht. Ik zal morgen de bougies eens nakijken. En dan vooral die op cilinder 1.
10 jaar
Zojuist de bougies nagekeken. Eigenlijk niks geks te zien. Ze zitten er ook nog niet zo heel lang in. Ik schat een km of 20.000.
Toen de foutcodes gewist en weer een stukje gaan rijden.
Eigenlijk trekt de auto over het volledige toerenbereik slechter.
Als ik de snelweg op rij en flink doortrek en de 3de versnelling bijvoorbeeld gaat ie echt inhouden. Dan gaat ook het storingslampje pas branden.
Auto weer uitgelezen:
5 Faults Found:
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-10 - - - Intermittent
16685 - Cylinder 1 Misfire Detected
P0301 - 35-10 - - - Intermittent
16515 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Signal too Low
P0131 - 35-10 - - - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-10 - - - Intermittent
16685 - Cylinder 1 Misfire Detected
P0301 - 35-10 - - - Intermittent
Waar moet ik het zoeken? Kabels of bobine dacht ik zelf? Is er een manier om te testen of moet ik blind gaan vervangen, beginnende bij de kabels?
10 jaar
Ik ga eerst de bobine vervangen. Ik heb de oude er uit gehaald en kan maandag een andere ophalen bij de sloop.
Alleen weet ik niet meer zeker in welke volgorde de kabels erop zaten.
Ik geloof:
Cil. 1 - A
Cil. 2 - D
Cil. 3 - C
Cil. 4 - B
Kan iemand dit bevestigen?
10 jaar
Aansluiten van de bobine bleek heel logisch 1A, 2B, 3C en 4D te zijn.
Helaas heeft een andere bobine en nieuwe bougiekabels het probleem niet verholpen. Het omruilen van de bougie van cilinder 1 naar cilinder 4 had ook niet als resultaat dat cilinder 4 een misfire geeft dus aan de bougie ligt het ook niet. Die zijn trouwens ook nog niet heel oud.
Iemand nog een idee? Anders breng ik m toch maar naar de garage.
10 jaar
je zou nog verstuivers van cilinder kunen wisselen om tezien of het daar mee naar een andere cilinder gaat.
groetjes jan.
Zojuist de foutcodes gewist en de verstuiver van cilinder 1 omgeruild met die van cilinder 4.
Proefritje en weer nieuwe foutmelding gekregen.
Wederom misfire in cilinder 1 en multiple cilinder misfires.
10 jaar
dan is de volgende stap eerst compressie meten.
groetjes jan.
Compressie is gemeten en was goed.
Garage denkt aan een kabelbreuk maar zoekt nog verder...
Een tijdje geleden is de kat kapot geweest. Was helemaal leeg geblazen. Zou het kunnen dat de uitlaat verstopt zit?
10 jaar
ja zou kunnen maar dan zou hij bij flink door rijden wel rood gloeiend zijn.
groetjes jan.
Gebeurd dit alleen op gas of alleen op benzine of bij beiden?
Nou net de auto opgehaald bij de garage. Het bleek toch een verbrande bougie te zijn. Proefrit gemaakt op benzine en dat was gewoon goed. Op LPG liep ie voor geen meter. Op 3 poten leek het.
Onderweg naar huis toch even een stukje op LPG gereden. Hierbij schokte de auto wat. Op een gegeven moment sloeg ie van LPG af en was het probleem op benzine weer terug, hetzelfde als het eerder ook al was. Terug bij af dus.
Zou het kunnen dat een defect in de gasinstallatie (bijv. een kapotte gas injector?) een bougie verbrandt? En dat ie daardoor daarna ook niet meer goed loopt op benzine?
10 jaar
Vandaag nieuwe bougies er in gezet. Probleem nog steeds aanwezig op benzine. Het ligt dus niet aan het gas.
Toch verdenk ik een verstopte uitlaat op het moment...
10 jaar
Haal de bougie's er weer even uit en vergelijk de goede 3 met die slechte cilinder, als die veel vetter of zwarter is dan zou het ook nog de koppakking kunnen zijn dat de bougie steeds vet slaat. Je kan ook de bougie schoonmaken en als hij dan gelijk weer goed loopt dan zou hij vet slaan.
De compressie is gemeten en die was perfect volgens de garage. Dat sluit de koppakking uit toch?
10 jaar
Nee als hij minimaal olie kan lekken in de cilinder dan is de compressie gewoon nog goed. Je zou een afwijking kunnen zien maar dat ligt er helemaal aan in hoeverre hij lek zou zijn.
Probeer eerst dat bougie verhaal eens en wat je ook kan proberen is de stekker van de luchtmassameter eraf trekken, contact uit/aan en dan een stukje gaan rijden en het verloop hoe de motor loopt in de gaten houden.
Vandaag eerst de uitlaat losgehaald bij het uitlaatspruitstuk, dus vóór de katalysator. De auto liep toen weer goed. Daarna de uitlaat los gehaald na de kat, maar voor de demper. Het probleem was toen weer terug.
Het probleem is dus de katalysator die dicht zit...
10 jaar
hallo bram wat bwas de oplossing
4 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar