close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: Remmen ontluchten Golf 4 TDI

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900

Beste lezers,

Ik heb vandaag twee nieuwe remklauwen en remblokjes vervangen voor de achterkant van de Golf.
Hierna moest ik de remmen ontluchten.

Het probleem is nu dat de auto pas remt als het pedaal redelijk diep ingedrukt is. Na 2 keer pompen remt die wel meteen als ik het pedaal kort indruk.
Rij ik dan een stukje, remt die pas weer als ik het pedaal diep indruk.
Hij remt wel, maar hij remt niet zoals voorheen, kort en meteen bij indrukken van het pedaal.

Heb met twee man de ontluchting gedaan.
1. Remvloeistof helemaal bijgevuld.
2. Rempedaal 10 cm ingedrukt, terwijl mijn vader de olienippel open had gedraaid.
3. Rempedaal ingedrukt houden en nippel dicht draaien. Olie liep in het glas via het slangetje op de nippel.
4. Rempedaal loslaten en weer nippel openmaken, pedaal weer 10 cm indrukken etc. En dit dan 6 x of zo herhaalt voor alle vier de wielen.

Kan iemand me helpen en zeggen wat ik niet goed gedaan heb of ben vergeten.

Dank jullie.

Groeten, Bjorn

Geplaatst door

ami_holland (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hangt het slangetje wel IN de remvloeistof...?
Zoniet, dan komt er telkens lucht in.

Hans4040 1285
badge vip badge

10 jaar

Het beste gaat met de machine of een ontluchttingspistool , kans op beschadiging van de hoofdremcilinder is dan minimaal.
Anders , eerst rustig de remmen op druk pompen , druk op het pedaal houden ,ontluchtingsnippel los draaien , het pedaal zakt dan naar beneden.
pedaal ingedrukt houden en nippel dicht draaien.
remolieniveau controleren , potje helemaal vol.
Pedaal weer op druk pompen en actie herhalen tot er geen lucht meer komt.
En zoals hans al opperde , slangetje dient in de olie te hangen , om te voorkomen dat erbij het loslaten van het pedaal weer lucht aangezogen kan worden.
Rempedaal zal eerst wat dieper blijven zitten , tot de remblokken ingesleten zijn op de schijven.

kaleido 1 6880
badge vip badge

10 jaar

Hoi hans4040,
Ik had het slangetje in de vloeistof. Eerst remvloeistof in het potje gedaan, voordat ik begon.

Hoi kaleido,
Wat ik niet gedaan heb, is de remmen op druk pompen steeds na een ontluchtingscyclus.
We hebben alleen altijd 10 cm het pedaal ingedrukt tijdens het ontluchten.
Tx voor de tip dat het pedaal iets dieper zal zitten, totdat de remblokken ingesleten zijn.

Ik zal de auto nog eens ontluchten met de handeling pompen erbij en laat jullie wat weten.
In een Z vorm, van achter naar voren of rechtsachter, linksachter,rechtsvoor,linksvoor?

groeten, Bjorn

ami_holland 0

10 jaar

De langste leiding eerst, dan de kortere enz.
rechtsachter, linksachter,rechtsvoor,linksvoor

Hans4040 1285
badge vip badge

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.