auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Passat: hydraulische koppeling

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 tdi

hallo ik hoop dat iemand me kan helpen met het probleem van mijn passat!

het probleem is begonnen met sòchtends een happerende koppeling in zijn een.
dan kwam hij stotterend van de plek af maar naar zijn 2 versnelling geen probleem en na even gereden te hebben probleem weg.

dit heeft hij heel lang gedaan maar niet elke ochtend?

Nu heb ik last van een slechte koppeling die niet goed vrij komt dan hoor je hem schuren zodra het probleem zich voordoet en daarna krijg je hem in geen enkele versnelling.
Heb je hem wel in de versnelling dan voel je dat de koppeling niet goed vrij komt.
Doe je de motor uit dan kan je hem gewoon in de versnelling zetten en start je hem daarna dan is het even een slippende koppeling en daarna is het probleem weg.
het probleem kan dagen weg blijven maar kan ook zo weer terug zijn?
geen lekkage bij hydraulische koppeling kan geen lekkage ergens vinden>
Het peil van de hydraulische koppeling is ook goed.
Wie heeft hier een oplossing voor of weet waar dit aan kan liggen zodat dit via een reparatie verholpen kan worden.

alvast bedankt dennis en hopelijk

Geplaatst door

Dennispassat (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik ben bang dat het probleem in je drukgroep zit danwel in het toplager.
Daarvoor zal de bak erachter vandaan moeten.

Je weet zeker dat de hydr. koppelingsbediening GOED functioneert?

Santa 0

17 jaar

Of een gebroken axiaalveer in de koppelingsplaat die af en toe tussen de plaat en vliegwiel klem zit.

Hans

Hans4037 0
badge

17 jaar

of gewoon een ouderwetse versleten koppeling

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Hoe dan ook: dat wordt de bak verwijderen voor een juiste diagnose.....

Santa 0

17 jaar

de koppelingplaten zijn goed!
Het ligt puur in het ontkoppelen van de bak!
We denken zelf ook aan de hydraulische kopelings bediening maar het rare is dat hij er niet altijd last van heeft.
Het kan zo weer goed zijn en dan schakelt hij weer normaal.
En het hydraulische gedeelte kan je niets aan zien geen lekkage niks.
Tevens denk ik dat wat hans zegt dat dat eventueel ook het probleem kan zijn.
Maar dan moet je toch wat merken met een onbalans tijdens het optrekken.

alvast bedankt voor enkele reactie

Dennispassat 0

17 jaar

dennis

je zou de hulpcilinder op de bak eens uit kunnen wisselen, slechts een kleine moeite.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

17 jaar

[quote=Santa]Je weet zeker dat de hydr. koppelingsbediening GOED functioneert?[/quote]
Daar doelde ik dus ook al op. Geen lekkage betekent niet AUTOMATISCH dat het component ook goed functioneert.

Santa 0

17 jaar

[quote=Santa][quote=Santa]Je weet zeker dat de hydr. koppelingsbediening GOED functioneert?[/quote]
Daar doelde ik dus ook al op. Geen lekkage betekent niet AUTOMATISCH dat het component ook goed functioneert.[/quote]
ik lek ook weleens
als ik weer eens met en schroevedraaier speel
maar funtioneer nog steeds
maar het is zo dat er lekkage langs de cups kan zijn die weer door een soort vacuum terug gezogen wordt
zie je nikss maar t werkt niet

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Heb vandaag zo´n zelfde probleem aan de hand gehad. Klant klaagde over het feit dat deze het gevoel had, dat ze met haar voet van het koppelingspedaal schoot. Echter had deze nog steeds ingetrapt. Wat bleek, de borgpennen van het 2- massa vliegwiel lagen los, en een ervan zat tussen de drukplaat en de koppeling. De rest lag onderin het Bell- house.
Succes.

Relf Jansen 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.