Volkswagen Lupo: inhouden

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.0

Hallo,
sinds enkele maanden in het bezit van een lupo 1.0 uit '98.
na aankoop gelijk al problemen... Bij een temperatuur van ongeveer 60 graden begint de motor te schokken en in te houden.... Wanneer de motor warm is is het inhouden over alleen is er bijna geen trekkracht meer.... al diverse onderdelen vervangen O.a.
toerental sensor
temperatuur sensor
elec gedeelte contactslot
massakabel
gasklephuis laten reviseren
bougies
Ook is hij diverse malen uitgelezen, hieruit kwamen geen fout meldingen...
Wie heeft ook deze symptomen bij de hand gehad.

Alle ideeën en of suggesties zijn van harte welkom.

Marin-12

Geplaatst door Marin-12 (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Lupo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Marin-12 (0), 10 jaar geleden

Iemand???

ricky (0) PRO, 10 jaar geleden

De meeste mensen werken en zitten nu in de zon hoor, niet achter de pc....

Welke motor heb je? Die met grijs klepdeksel en 3 imbus bouten bovenop? (6N Polo motor).
Zo ja dan zou ik ook de bougiekabels/doppen en de rotor/verdelerkap controleren. Ook de radiale speling van de rotoras controleren.
Gooi eens wat water over de kabels en doppen en bobine, als de motor daarop reageert weet je meer.
Vacuumslangen controleren op lekkage.
Distributieriem niet versprongen?

ps ik zou dit ff melden bij diegen van wie je hem hebt gekocht.

Marin-12 (0), 10 jaar geleden

Beste ricky,
Hartelijk dank voor je reactie..
Het gaat hierbij om een AHT motor (scoda 1.0)
Bougiekabels zitten er niet op... Wel twee maal een bobineblok...
vacuümslangen zijn in orde..
Distributie is een ketting.
Nogmaals dank voor je reactie.

ricky (0) PRO, 10 jaar geleden

Oke dus niet die ik zei hahah, met dit blok heb ik weinig ervaring, die zie ik ook niet zo vaak bij de dealer.
Kan als nog zijn dat er een bobine of een kabel hiervan problemen geeft, 2 bobine's dus ook 2 kabels en misschien is daar wat mee. Hij slaat misschien de storing niet op als hier wat mee is.
Brandstofpomp en benzinefilter controleren.
Hoe is de compressie en hoe slaat hij aan koud en warm?
Leg nog eens goed uit wat hij precies doet want je zegt dat hij schokt tijdens opwarmfase maar niet meer als hij warm is en dat hij dan alleen inhoudt maar hoe bedoel je inhouden? Dus koud (die 60 graden) echt schokken en warm wel soepel verloop dus geen schokken meer maar zonder of minder vermogen dan koud?

Marin-12 (0), 10 jaar geleden

Beste Ricky,

Net terug van Vakantie en nu even tijd om te reageren, Idd de auto houd in vanaf 65 graden tot ongeveer 85 graden, daarna gaat hij volgens mij in de noodloop.. dit houd in dat de normale trekkracht dan helemaal weg is en hij dan niet meer inhoudt.... Lambda sonde inmiddels losgekoppeld met als resultaat dat de symtonen erger geworden zijn en na hem van contact afgehaald te hebben en opnieuw te hebben gestart ging hij onmiddellijk in de noodloop. waarna het bekende gedrag weer naar voren kwam.. Geen trekkracht Etc...

Marin-12 (0), 10 jaar geleden

Ga nu eerst een andere Lambdasonde proberen, even afwachten dus maar.....

Marin-12 (0), 10 jaar geleden

Zou iemand mij kunnen vertellen wat de brandstofdruk moet zijn van een lupo 1.0 Aht motor.???
alvast mijn hartelijk dank..

Marin-12 (0), 10 jaar geleden

Stat geeft hij 2.7 bar en bij 2000 t/m 2.4 bar..... Klopt dit wel... ???????

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Lupo of stel zelf een nieuwe vraag.