close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Lupo: LUPO 1.4 puls injector 2 valt weg

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: BBY

Hallo,

Ik heb een lupo binnen gekregen met het volgende probleem, wanneer de motor op bedrijfstemperatuur is gaat deze op 3 cilinders lopen.
ik heb hem toen uitgelezen en hij gaf aan cilinderoverslag cilinder 2. penbobine vervangen en de ecu gereset en het leek opgelost.
na enkele minuten ging de auto weer op 3 cilinders lopen weer op cilinder 2 een fout. cilinder 2 vonkt wel.

toen gemeten op de injector daar had ik geen pulse maar een constante plus en een constante min. ecu gereset en de min ging weer pulseren.
na enkele minuten valt de puls weer weg en gaat het lampje weer branden.

iemand enig idee of ervaring met deze storing? is het mogenlijk dat de ecu om een of andere reden de 2de injector uitschakelt? of zit er een probleem in de ecu?

alvast bedankt!

Geplaatst door

tussenmeer (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

is het mogenlijk dat de ecu om een of andere reden de 2de injector uitschakelt? JA
De ecu constateert misfires in cylinder 2 en om de katalysator te beschermen wordt de injectie naar die cylinder uitgeschakeld. Zo is het bedoeld en ook gemaakt.

Je zult naar de reden voor die misfires moeten zoeken.
Kan een mengsel probleem zijn (te arm) of een mechanisch probleem, b.v. te weinig compressie of een lekke klep.

oldford 0
badge

11 jaar

Zou als eerste de makkelijke delen uitsluiten door ze te verwisselen. Dus bougie's vervangen of eerst verwisselen van bijvoorbeeld cil 2 naar cil 1 en dan kijken of de storing zicht verplaatst naar cil 1. Zo niet dan de verstuivers van 1 en 2 met elkaar wisselen. Als storing zich verplaats dan weet je hoe laat et is, als het op cil 2 blijft dan is het een mechanisch probleem. Zal geen bedradingsprobleem zijn omdat je dan OOK een electrische storing hebt van de bobine of verstuiver, jij hebt alleen maar cil overslag.

ricky 10
badge

11 jaar

Onlangs een gelijksoortig probleem gehad met een 1.6 FSi. Diverse storingen aanwezig waaronder cilinderoverslag cil.2. Bleek de injector van cil. 2 de oorzaak.
De 4-gasmeting was stationair niet helemaal goed: O2 was te hoog. Bij verhoogd toerental was de meting wel goed. Na wisselen van injector met cil.4 ging de foutmelding mee naar cil. 4.

moderator 0
badge

11 jaar

[quote=oldford]is het mogenlijk dat de ecu om een of andere reden de 2de injector uitschakelt? JA
De ecu constateert misfires in cylinder 2 en om de katalysator te beschermen wordt de injectie naar die cylinder uitgeschakeld. Zo is het bedoeld en ook gemaakt.

Je zult naar de reden voor die misfires moeten zoeken.
Kan een mengsel probleem zijn (te arm) of een mechanisch probleem, b.v. te weinig compressie of een lekke klep.[/quote]
Gewoon een vraag tussendoor: als de cilinder wordt uitgeschakeld, wordt de injector dan continue aan massa gelegd?

Jarno, NEE, want met continue aan massa staat de injector continue open.

oldford 0
badge

11 jaar

Dat was ook,de reden van mijn vraag. Maar de TS zegt dat er continue massa op blijft staan op moment van storing. Ligt het probleem dan niet in het motorstuurapparaat?

de compressie van de 2e cil. was iets lager dan de rest,waardoor de injector werd uitgeschakelt.(dit als gevolg van geregistreerde misfires) motor aan gaspedaalpotmeter iets hoger stationair gezet waarna de motorstoringslamp niet meer aan ging.klant was tevreden met deze oplossing en heeft het verder zo gelaten.ieder bedankt voor het meedenken!!!!

tussenmeer 0
badge

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Lupo of stel zelf een nieuwe vraag.