close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: inhouden

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: AZD, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 77

Na het monteren van originele bougies, originele bobines, nieuwe kleppendekselpakking houd de wagen (nog) steeds in, zowel met warme als koude motor de nieuwe bobines hebben de motor wel wat gretiger gemaakt.
Als het droog en zonnig weer is is is het inhouden iets minder maar bij vocht en regen is het dramatisch dan lijkt het of wil de motor afslaan.
Ook distributie en waterpomp vervangen en beurt gehad.

Het voelt of word tijdens het rijden voorzichtig aan de auto getrokken en weer los gelaten, je verneemt het ook aan het gaspedaal en trek je stevig door dan houd hij schoksgewijs in.
Wyns reinigingsmiddel toegevoegd heeft weinig geholpen.
Qua kosten begint het de grens te bereiken.

Heb dit forum goed doorgenomen en een bijna zelfde probleem gevonden alleen lees ik daar niks over hoe de motor reageert bij vocht of regen.

Ik hoor graag van u.

Geplaatst door

Meikever (0)

al 7 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Je zou even je labdasonde en je luchtmassameter kunnen nakijken. Misschien een te arm mengsel

Anthonyeck 0

7 jaar

LMM zit er niet op en lambdasonde is goed.
Gister ruim 30 km gereden en geen problemen gehad vanwege het zonnige weer.

Met een hoge luchtvochtigheid en regen heb ik de meeste problemen.

Meikever 0

7 jaar

Heb je een powerfilter of een normaal filterhuis

Anthonyeck 0

7 jaar

Een normaal filterhuis

Meikever 0

7 jaar

De koppeling kan ook slippen maar lijkt me niet. Zet m voor de zekerheid op een vrije weg even bij 70-80kmh in zijn 5 en als deze dan normaal zonder terugval optrekt is het iig niet je koppeling. Heb je je ook aan de goede volgorde gehouden met het vervangen van de bobine en bougie kabels etc.? Engine management zorgt er namelijk voor dat ze in volgorde gaan en als dat niet is loopt de auto niet/niet lekker.

Heb je je auto wel eens uit gelezen? Misschien geeft deze een error code

Anthonyeck 0

7 jaar

Auto is meerdere malen uitgelezen, eenmaal een melding dat de toerenteller niet zou werken.
De versnellingsbak is goed, wat jij omschrijft gaat hij met glans door.
Dit type motor heeft geen bougiekabels, 4 bobines, dus elke bougie een bobine.

Vandaag overdag met zonnig weer geen probleem, zodra de luchtvochtigheid stijgt zo rond half zeven begint de auto weer voelbaar in te houden.

Meikever 0

7 jaar

Voorverwarming al gecontroleerd? van de slang boven op het uitlaatspruitstuk naar het filter.
In de tuit aan het filter waar die slang aanzit,zit binnenin een thermostatisch geregelde klep.
het komt regelmatig voor dat het stangetje voor de bediening hiervan stuk gaat.

jaker 0
badge

7 jaar

Inlaatlucht temperatuursensor al gecontroleerd?
Deze zit in de MAP sensor...
meten op aansluitingen 1&2 dan moet de waarde bij 20 graden buitentemperatuur liggen tussen 2300-2600 Ohm.

Hans4040 1205
badge vip badge

7 jaar

Laatste 2 reacties zal ik aan de monteur voorleggen.
Jullie horen van mij.

Meikever 0

7 jaar

Het heeft even geduurd maar zoals het nu lijkt is het inhouden van de motor opgelost door het vernieuwen van het brandstoffilter.

De auto rijd als de brandweer, snel en zonder in te houden.

Bedankt voor de reacties.

Groet Meikever

Meikever 0

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.