Volkswagen Passat TDI: INHOUDEN

Bouwjaar: 1999

Wij hebben hier een passat met een AHU motor.

Als er met deze auto gereden wordt gaat alles goed tot

ongeveer 110 km/h dan stottert hij een keer en is plotseling al zijn trekkracht kwijt. foutcode laaddruk. Luchtmassameter, laaddruksensor, omkeerventiel en turbo zijn verv. tevens alle vacuum aansluitingen en slangen gecontroleerd. Als het contact uit gezet word of de code gewist is alles weer normaal tot +/- 110 km/h.Wie weet er een oplossing.

Reimink

Geplaatst door Reimink (0) PRO , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

alexander242 (0) PRO, 20 jaar geleden

Zo je hebt in ieder geval wat gedaan,maar tevergeefs jammer genoeg.Je moet even op weg helpen met die motorcode.Is het 110 PK of 90 PK.Er zijn zoveel motorcodes tegewoordig.Je wordt er gek van.



Volgens mij is het een 90 PK.Heb je met de testkast de turbodruk gemeten tijdens rijden?

arjan595 (0), 20 jaar geleden

als ik het zo lees zou ik toch zeggen dat het iets met de luchtmeting te maken moet hebben.Controleer eens of er geen spanningsverlies over de massadraad van de luchtmassameter staat. Een kleine afwijking geeft al grote gevolgen.

Roy10511 (0) PRO, 20 jaar geleden

He, laatst ook zo'n probleem gehad! Wij hadden foutcode dat de turbodrukregelklep niet goed was! Maar later bleek de bedrading bij de stekker op de klep (zit rechtsvoor van auto) bij turbo

kapot te zijn! Dus even het rubbertje erafhalen en dan een keer een beetje aan trekken! Hadden wij laatst ook 1 kon je zien dat deze middendoor was en de ander had het bijna zat alleen nog met isolatie aan elkaar!! Succes! P.s deze trok in een keer wel goed en dan weer niet en dan wel weer. Maar deze had niet zoals jullie bij 110 kmh problemen maar kon overal zijn!

geert3496 (0) PRO, 20 jaar geleden

Reeds 2x gelijkaardig fenomeen en foutcode turbodruk.Bij audi 80 tdi was de aanzuigbuis tussen turbo en inlaat gescheurd, was heel miniem. Bij seat ibiza tdi was de aansluiting op de inlaatcollector voor de turbodrukregeling, een vacuumslang gescheurd en deze wagen ging ook in noodloop vanaf 110 km/h.

alexander242 (0) PRO, 20 jaar geleden

Ik heb even nagekeken AHU is dus een 90 PK zoals ik al dacht.Die heeft een waste-gate klep.Het is nu echt belangrijk dat je weet of de turbodruk te hoog of te laag wordt.Als ie te hoog is moet je toch in waste-gate klep aansturing/vacuüm controleren.



Bij te laag moet je de slangen vanaf de turbo naar de motor controleren.Een dealer(weet niet of jullie dat zijn) heeft afplug doppen om de slangen simpel makkelijk te controleren.Één kant plug je af en aan de andere zit een plug met een bandenventiel.Op pompen en je weet genoeg.



succes en laat het even weten of het is opgelost.Leren wij ook weer van.Daar is deze site onder anderen voor bedoeld.


jos_br.5982 (0), 20 jaar geleden

Ik heb laatst ook zo'n probleem gehad en daar bleek er olie of iets dergelijks in de rode slang (vanaf de turbo naar magneetklep)te zitten. Ik heb toen de slag met remmenreiniger en perslucht schoongemaakt en het euvel was over.

Succes

Reimink (0) PRO, 20 jaar geleden

Iedereen hartelijk dank voor het bijdragen aan de oplossing van dit probleem. Het was de magneet klep voor de aansturing van de waste-gate klep. Deze zat vast en de turbo bouwde een veel te hoge druk op zodat de computer in zijn noodloopprogramma sprong.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.