Volkswagen Golf IV: Inhouden bij accelereren: max +/- 4200 RPM

Bouwjaar: 2001, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.0

Bij het optrekken houdt de auto in bij ongeveer 4200 toeren. Verder trekt ie bij lagere toeren ook een stuk slechter dan normaal.

Storingen uitgelezen: cilinderoverslag herkend op cilinder 1 en cilinder 2.

+/- 25000km geleden zijn alle bougies en bougiekabels vervangen
+/- 10000km geleden is de bobine vervangen.
Maar dat was een ander probleem. Vanaf toen heeft ie goed gelopen.

Verder lijkt er iets aan de uitlaat los te zitten, ergens bij de katalysator. Hier ga ik dit weekend eens voor kijken.


Het probleem doet zich voor op LPG en benzine...

bram82

Geplaatst door bram82 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Misfires (overslag) kunnen ook een gevolg zijn van een te arm mengsel.
Gevolg daar van is dan weer een beschadigede katalysator en brokken die daar los in zitten.
Beetje kip en ei vraag hier.
Beste is toch om dit goed te laten onderzoeken, omdat dure schades als verbrande kleppen hier het gevolg van kunnen zijn.

Alle slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk zijn heel, niet gescheurd en niet poreus?

bram82 (0), 14 jaar geleden

Slangetjes lijken goed te zijn... Dat had ik al gecontroleerd...

bram82 (0), 14 jaar geleden

Net even naar de uitlaat gekeken: er rammelt vanalles binnenin de katalysator als ik er tegenaan tik. Er zitten geen gaten oid in de uitlaat.
Kan dit het inhouden veroorzaken?

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Kan, maar hoeft niet. Ligt er gewoon aan waar en hoe de loszittende stukken in de kat zitten.
Als ze de katalysator volledig blokkeren gaat de motor inhouden, maar dan bij verschillende toerentallen.
Bij jou is het alleen bij 4200 rpm, dus ik denk dat de kat (nog) niet geblokkeerd is.
Loshalen en alle losse stukken verwijderen.
Daarna mengsel laten bekijken en probleem oplossen en dan pas nieuwe kat monteren.

Ga eens een paar dagen op benzine rijden en kijk of je dan ook problemen hebt.
Probleem is nu dat er niet bekend is waar de fout zit, in het benzine- of het LPG-deel.

bram82 (0), 13 jaar geleden

Electrodeafstand van de bougies kleiner gezet en auto loopt perfect!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.