close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: Storing Golf IV 2.8 v6

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.8 v6 AQP

Geachte,

Ik heb een Golf staan die niet helemaal netjes draait. Het motorcheck lampje werkt niet, daar heb ik eerder een topic van geopend. Alleen daar kreeg ik het antwoord van dat het kan dat hij er niet in zit. Lijkt mij sterk omdat het geen losse lampjes zijn. Ik heb hem uit gelezen en de volgende storingen zitten erin:

16536 P0152 035
- Cilinderrij 2 - sonde 1
Spanning te hoog
Statisch

17537 P1129 035
- Cilinderrij 2, mengseladaptie (vaker)
Systeem te rijk
Sporadisch

Als de motor draait, en ik wis de storing draait hij meteen een stuk netter. Als ik de storing wis komt hij na een stukje rijden weer terug. Weten jullie wat ik hier precies mee kan. Lambda spanningen meten lijkt me een optie. Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat het beste kan doen. Ik hoop op reactie.

Mvg

Geplaatst door

V-R32 (0)
badge

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Kennelijk zit het lampje er inderdaad niet in, want je hebt er ook geen foutmelding op.
Je probleem zit in bank 2 (officieel is dat de bank waar NIET cylinder 1 in zit) en beide storingen kunnen met elkaar te maken hebben of elkaars gevolg zijn.
Meten/uitlezen van het signaal van de lambdasonde is wel handig, vooral als je dat combineert met een 4-gas meting om het signaal te controleren.
Ofwel kortsluiting in het signaal, dan wel bank 2 staat te rijk - pissende inejctor, kortsluiting in injector bedrading, zo iets.

oldford 0
badge

14 jaar

Het motorstoringslampje zit in het km teller gedeelte, rechts naast de 20 km/h.

stefan84 0

14 jaar

Probeer t is met de gasklep schoon te maken en daarna in basisafstelling te zetten. Kan wel eens helpen met deze storingen.

at 10
badge

14 jaar

Ik heb vandaag de auto aan de viergasmeter geplaatst. Dit zijn de waardes die hij aangaf: co 3%, co2 12,66%, hc 428, o2 0,42, lambda 0,906. Daarna bougies losgehaalt. Bougies cilinderbank 1 mooi wit ( pas nieuwe bougies), en van cilinderrij 2 zwarte kleur. Er stond in het storingsgeheugen een storing van de lambda sonde. Stekkers losgehaalt van de voorste lambda sonde's beide losgekoppeld. Daarna kreeg ik een co van 0,5 %, hc 250, lambda 0,987. Daarna stekker van lambda sonde cilinderrij weer aangekoppeld en storing gewist, de waardes bleven hetzelfde. Daarna stekker van lambda sonde cilinderrij 2 aangekoppeld en de uitstoot werd meteen weer hoog. Ik neem aan een nieuwe lambda sonde??

V-R32 0
badge

14 jaar

Sonde B1 naar B2 verplaatsen en kijken of probleem veranderd?
Of doormeten?, of waardes met soft bekijken?, of vervangen.
Oiram

De stekkers van de sondes zijn verschillend. De stekkers van de lambda sondes voor de katalysator zijn verschillend. En na de katalysator ook. Dus het is hufterproof:). Iemand nog suggesties voordat ik een lambda sonde aanschaf?

Mvg

V-R32 0
badge

14 jaar

Hoeveel draden hebben deze lambdasondes.? (4?)
Zelf even iets maken om de andere sonde toch aan te sluiten (verloop draadjes)
Of de waardes in meetwaarde blokken bekijken?
Lijkt wel erg veel op een defecte sonde moet ik zeggen.
Oiram

hey,

De voorste sondes 6 polig. De achterse 4 polig.

Mvg

V-R32 0
badge

14 jaar

6 Polig, heb je Breedbandsondes (voor) denk ik.
Zijn niet zo even door te meten.
Beste manier is toch waardes B1 en B2 bekijken in meetwaardeblokken (parameters)
Of toch eens omwisselen.

Oiram

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.