Volkswagen Golf IV: Golf 4 1.4 16v Olie druk Probleem

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 16v

Ik heb een golf 4 1.4 16v,

Nou komt het probleem auto is voor apk geweest alles was goed. Alleen olie zou te laag zijn dealer had er 15w 40 in gegooit.

Ik ga vandaag naar me familie 30 km verderop via de snelweg en krijg ineens de melding olie druk valt weg. Dat ik de auto moest stoppen. Tijdens die melding viel me snelheids signaal weg en me motortemp heel me dashboard qua wijzers viel weg.

Ik dus gedaan en verder gaan lopen.

Ik na dik 1.5 uur weer starten geen probleem. Bijna thuis weer het zelfde euvel ik kijken naar de rekeningen die ik had van de golf.

Wat is er in de tijd vervangen:
-egr klep
-electronisch gaspedaal
-diverse sensoren
-olie
-koelvloeistof
-olie filter

Maar nu lees ik in het boekje dat dat er 5w30 olie in moet kan dit het probleem verhelpen of is er iets anders aan de hand heb al zoals je ziet al aardig wat onkosten gehad en weet niet wat ik nu moet doen.

Wat heb ik zelf al gedaan:
-olie pijl nagekeken en die was vol
-koelvloeistof nagekeken en die was vol en zag er niet raar uit of rook vreemd zelfs niet bij gasgeven
-olie dop bij draaiende motor afgehaald en nagekeken en dat stonk erg naar benzine

hebben jullie misschien een oplossing want ik weet het echt niet meer. Je hoort namelijk niks aan de motor hij is stil en rijd gewoon goed.

Tha Bastard

Geplaatst door Tha Bastard (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Ik denk eerder dat er een storing in je instrumenten paneel zit. Lijkt op een stroomstoring - een relais wat niet (goed) werkt.

Kontroleer zelf even de accu en accupolen. Zijn die schoon (geen bloemkolen op gegroeid) en zitten ze vast?
Zit de aarde aansluiting van de accu goed vast aan de carosserie?

Tha Bastard (0), 14 jaar geleden

ja al gecontroleerd en niks gevonden ben zojuist weer ff een stuk wezen rijden en kwam erachter dat het voornamelijk voorkomt bij hard remmen en ruw nemen van bochten

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Zit er toch iets los of maakt slecht contact. Kan ook in de zekeringkast zijn.
Laat de dealer er even naar kijken, die kennen de zwakke punten.

Tha Bastard (0), 14 jaar geleden

Bericht van dealer oliedruk sensor was gescheurd en heeft gelekt door me draad boom heen (heel raar want kon nergens lekage vinden toen die op de krik stond)

advies was

Olie druksensor vervangen
kabelboom
Olie filter en nog wat rotzooi
manuren weet ik niet
Totaal prijs 965.34

Kan dat kloppen of wordt ik genaaid krijg trouwens geen garantie op reparatie want dat is hun uitleg hij heeft zoveel gelekt dat er meerdere electrische punten onder de olie zitten waardoor ik zei van maak die dan ook schoon als ik daardoor garantie heb maar dat deden ze niet.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

De dealer ziet alweer de dollar tekens in de ogen..

Kabelboom gewoon mooi laten zitten..

Je olie lampje kan aan zijn gegaan omdat er bijna geen olie meer in de motor zat, maar dan moet je op zijn minst toch een lekkage zien..

Als de sensor kapot, dan wel gescheurt is, koop je een nieuwe A een paar euro, spuit van te voren de motor eens schoon, vernieuw de sensor en maak eventueel wat stekker aansluitingen schoon met remreiniger / contact spray en zet ze er terug op.

Dan moet het probleem ver verholpen zijn.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.