close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: golf 4 brandstofpomp kapot?

Brandstof: LPG, Motorcode: 1.4

Nadat ik mijn gasverdamper, (die lekte) bij Cees (van verdampere.nl) had laten vervangen ben ik weer met vol goede moet naar huis gereden onderweg nog een stop om wat te eten en een kwartiertje later weer te vertrekken, (dat dacht ik) mijn auto starten en heel even aan slaan en daarna uit, een kwartier geprobeerd helemaal niks, terug met een sleepwagen naar Cees en daarna gestart met een oppepper van remreineger in mijn luchtinlaat en voila gestart.
gecheckt op de computer en alles goed dus geen enkele fout.
Naar huis gereden, volgende weer gestart met geen probleem,een half uurtje gereden, daarna 2 uur later gestart weer problemen, met veel pijn en moeite gestart met pufjes rem reiniger een minuutje en daarna schakelt hij weer over op gas.
In een stuk doorgereden naar de garage en daar zag ik dat de zwarte en blauwe (aan en afvoer) brandstof slang die ze los koppelde geen brandstof uitkwam, conclusie volgens de garage houder: brandstofpomp kapot.
Thuis aan gekomen over nagedacht en geconstateerd dat hij ook nog geschakeld wordt door een relai en een kabel(breuk) en een computer.
volgende ochtend het zelfde probleem, gestart met de rem reiniger naar de garage gereden, bekeken daar en uiteraard weer geen probleem met starten en rijden op benzine, probleem besproken en daar parallel een 2 draden over de stekker bij de brandstof pompen daar een multimeter op gezet en 13 volt gemeten.
gisteravond weer niet starten en meteen op multimeter gekeken en ja hoor 13 volt.
Vandaag overdag ging ik eens weer kijken en startte weer goed? dat betekend dat de auto geen meter had gereden (door schokken) toch de brandstof weer doorgevoerd werd.
Wat betekend dit nu, zit er iets in de brandstofslang of is de brandstofpomp de eene keer kapot en de andere keer weer ok, of kan er ook een ander probleem zijn?

Geplaatst door

pawarana (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als je 13 volt op de stekker van de pomp krijgt, wil zeggen dat de pomp spanning krijgt.
Maar dat betekent nog niet dat hij z'n werk ook goed doet onder alle omstandigheden.
Dus de garage heeft waarschijnlijk gelijk.

E.T.Wiersum 0

14 jaar

[quote=E.T.Wiersum]Als je 13 volt op de stekker van de pomp krijgt, wil zeggen dat de pomp spanning krijgt.
Maar dat betekent nog niet dat hij z'n werk ook goed doet onder alle omstandigheden.
Dus de garage heeft waarschijnlijk gelijk.[/quote]
thanx,

het gaat er niet om wie er gelijk heeft, maar ik wil het probleem voor 100% tackelen en niet naar dat ik een brandstof pomp koop en dan nog het zelfde probleem kan krijgen.
Is het niet zo dat een pomp kapot is, of niet, en niet de eene keer wel en de andere keer wel, of heeft iemand hier ervaring mee?

pawarana 0

14 jaar

Als de garage geen brandstof kreeg uit de losgenomen toevoerslang terwijl de pomp spanning had, kun je aannemen dat de pomp niet goed is.
Kontroleer ook de stekker op oxidatie of los kontakt.
Verder kun je de test herhalen maar vang de benzine goed op wegens brandgevaar.
En ja , het is mogelijk dat de pomp de ene keer nog wel wat doet en de andere keer niet al zijn dat uitzonderingen. Ik probeer je op weg te helpen. In de techniek kun je veel problemen niet direkt 100% tackelen en van achter de PC is het extra moeilijk.

E.T.Wiersum 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.