wij hebben een klant met de volgende klacht, wanneer de auto warm is ( op bedrijfs themperatuur ) begint deze in te houden alsof de turbo word uitgeschakeld. foutcodes uitgelezen : ecu brandstofpomp geblokkeerd en code 01570.
wanneer ik de auto afzet en weer start zijn de problemen weg totdat ik weer een stukje heb gereden +/- 5 km
we zagen wel lucht in de brandstofleiding en hebben het brandstoffilter vervangen.
het betreft een golf 4 tdi.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hallo peer,
ik heb het zelfde gehad met een bora en daar was van de turbodruk sensor de bedrading gebroken, elkekeer ff contact en dan was het weer ff weg..mischien heb je er wat aan..
ik vraag me af of deze sensor dit de foutcode 01570 meebrengt, maar ik ga het zeker even nakijken.......
bedankt voor de reactie
ok. de sensor en bedrading van de turbodruk nagekeken daar was niks te vinden, naar de dealer gereden deze wist met zekerheid te vertellen dat de druk-temperatuursensor afweek, dus deze vervangen 80 euro zonder resultaat. vervolgens alle vacuum leidingen gecontroleerd, en natuurlijk de klepjes die hier tussen zijn gemonteerd, alles in orde.
vervolgens bellen een" monteur" die vrij veel in volkswagen doet, deze zegt: spuit de turbo eens in met kruipolie en wat denk je, weg storing!!
kruipolie is natuurlijk niet de juiste weg, maar heeft me wel geholpen de storing te vinden ( niet de dealer!!!)
Kan kruipolie geen kwaad?
20 jaar
wat ik al meerdere keren heb gehad is dat de verkeerde onderdelen vervangen worden,deze klacht lijkt op de luchtmassameter die niet goed is,MAAR PAS OP het kan ook de elektroklep zijn die de turbo lucht afregeld(zit aan de voorzijde van de motor)ik heb zelf gehad dat de lmm vervangen was ,geen verschil,en dan zoeken,ik heb toen met een actuator diagnose op de kast alles gecontroleerd en alles werd goed aangestuurd,daarna de magneetklep door gemeten op weerstand en ook goed,toen heb ik een lange onderdrukslang op de turbo gezet(die door die klep afgeregeld word)en ben met een onderdrukpomp er op gaan rijden en toen hier mee afgeregeld,nu werkte alles wel goed,deze klep kan het dus ook nog zijn ondanks dat hij goed word gegeven/gemeten,de lmm kan je controleren door met de 1551 te gaan rijden en 01;motorregelap;08;meetwaardeblokken;kanaal 01 en dan in zijn derde versnelling 3000 toeren maken volgas en dan de vullingsgraad aflezen(het liefst print uitdraai maken)deze moet in de meeste gevallen boven de 750 zitten,succes groeten peter
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar