Mijn GolfIII Gti heeft de laatste tijd last van inhouden bij het gasgeven (voluit) en zelfs af en toe afslaan bij schakelen (op en terug) Als de motor eenmaal goed warm is gedraaid is het probleem weer weg. Het lijkt erop dat de automatische choke of koudestartverrijking niet goed werkt.
Hoe kan ik dit controleren (en waar kan ik dit vinden) Ik heb al iets gelezen van iemand waar de connector los zat en vochtig en vies was geworden. Hier was de oplossing schoonmaken en inspuiten met contactspray. Echter heb ik geen idee waar ik dit kabeltje kan vinden. Iemand misschien een tip (of foto)?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je kan hem eens uitlezen, controleer dan gelijk in de meetwaardeblokken de koelvloeistof temp sensor, deze gaan vaker kapot, een verkeerde weerstand van de sensor betekend een te arm of te rijk mengsel met allerlei storingen tot gevolg.
Ook kan de mapsensor kapot zijn, of hij trekt ergens valse lucht aan inlaat / vacuumslangen etc..
Als je hem laat uitlezen, plaats dan de storingscode(s) even hier neer..
Je kan de temp sensor koelvloeistof ook zelf meten op Ohm, doe dat eens bij koude en warme motor en plaats de waarde hier..
Is een 4 polige sensor, meten tussen pen 1 en 3 van de sensor zelf, gewoon contact uit laten staan en stekker los trekken en meten.
Misschien moet ik het probleem wat beter uitleggen want uitlezen geeft geen meldingen. (en de temp sensor is max. 2 maanden oud)
s'Ochtends na het starten lijkt het alsof ie het gas niet goed oppakt; bij het intrappen lijkt ie eerder in toeren te dalen dan te stijgen en bij het afremmen voor een stoplicht oid. valt hij spontaan uit. Hierna kan ik em wel gelijk starten, maar het is toch vrij irritant. Tevens valt hij bij schakelen (terug of op) ver terug in toeren. Als de motor eenmaal warm is lijkt het probleem voorbij.
Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Wat kortegeleden vervangen is:
- Temperatuursensor
- Bougiekabels
- Bougies
- Verdelerkap
- Lambdasonde
- Bobine
- Relais #30
14 jaar
Staat de ontsteking nog goed afgesteld overigens ?
En welke sensor heb je precies vervangen, die 4 polige tussen cilinder 3 en 4 ? Deze moet je in elk geval wel hebben..
Anders zou ik alsnog de sensoren bekijken / doormeten..En het inlaat systeem en vacuumslangen op lekkage controleren..
14 jaar
[quote=stefan84]Staat de ontsteking nog goed afgesteld overigens ?
En welke sensor heb je precies vervangen, die 4 polige tussen cilinder 3 en 4 ? Deze moet je in elk geval wel hebben..
Anders zou ik alsnog de sensoren bekijken / doormeten..En het inlaat systeem en vacuumslangen op lekkage controleren..[/quote]
De ontsteking staat perfect op tijd afgesteld dus dat is het probleem niet. Ik heb de 4 polige sensor vervangen die in de motor zit inderdaad.
Ik heb gisteren wel een klein scheurtje ontdekt is de grote flexibele buis die van het luchthuis naar de motor loopt. (zie foto)
[url=http://img837.imageshack.us/i/motor.png/][img]http://img837.imageshack.us/img837/4351/...[/img][/url]
Zou dit er iets mee te maken kunnen hebben? (en waar kan ik hiervoor een nieuwe krijgen, VAG. Nr.?)
Ik heb trouwens de afgelopen dagen geen last meer gehad. Zou het ook iets met het vochtigere weer te maken kunnen hebben?
14 jaar
Bij deze motor maakt het 'niks' uit omdat je geen LMM ervoor hebt zitten,
Onderdeel nummer van de slang : 3a0 129 627 D is wel een dure geloof ik..
Vocht kan altijd voor rare problemen zorgen, je kan de bougiekabels en bobine eens natspuiten als de motor loopt, zie je nu vonken of slaat hij zelfs af, dan weet je dat daar het probleem zit.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar