close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf III: Vr6 houd in.

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.8

Net een testrondje gereden met me golf 3 cabrio( die ik heb omgebouwd naar vr6 ) en ik moet zeggen hij rijd en klinkt goed. Maar nu komt het

Zodra ik in de 1 volgas wegrijd houd hij heel erg in en hobbelt de hele auto.. dat lijkt mij dus dat hij te weinig brandstof krijgt.. hoe zou dit komen ?

En het tweede : Zodra ik 50 rijd en hem terugschakel naar de 3 en heeel rustig de koppeling loslaat hoor ik een iets schurend en gillend geluid van de koppeling af.. is dit niet goed ontlucht dan of is het wat anders ?

het is een vr6 2.8 dis van 94

Ook gaf hij dit met het uitlezen aan : intermittend short to ground van het branstof relais ( dat was het enige wat hij aangaf met de vag-com)

hoor het graag van jullie..

Geplaatst door

Pindaaa (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zit er alarm op de auto ? Zo ja, kan dat die fout veroorzaken, loopt het relai eens na of stop er een andere in! Nr 67 - 167 is daarvan..Zit op nr 12 in de zekeringkast, dat is helemaal rechts onder.

Spuit de bougiekabels eens nat als de motor loopt, net zoals het dis-blok, zie je nu vonken of slaat de motor over ?

Wat doet hij precies, schokken / overslaan of echt inhouden ?

Het hoeft niet aan de brandstof te liggen, kan ook de ontsteking zijn..

stefan84 0

14 jaar

Stefan , Er zat wel een alarm op de auto ja.. ( maar deze was achteraf ingebouwd geloof ik ) Relais heb ik al gewisseld en ook heb ik het nu zo dat de brandstofpomp de heletijd loopt als hij op contact staat. Dat van dat alarm zou overigens wel heel goed kunnen ja.. want ik kan nergens achterhalen waar het nou fout gaat met de benzine.. Kan ik erachter komen waar die beveiliging dan ergens moet zitten ? of moet ik dingen over bouwen van de auto waar de motor uitkomt ( zoals dat kastje voor de sleutel herkenning ) ?


Ook heb ik net gekeken voor die fout die hij aangeeft , van de ECU naar de LMM en de Nokkensensor. Die is gewoon goed alleen bij de ECU komen de draden bruin/geel en bruin/zwart bij elkaar en die komen dan aan 4 zwarte draden een Wit/Bruine en een Rood/bruine Zit hier misschien die onderbreking in van de benzinepomp ?


Hij houd echt in , net als je in de 1 wegtrekt en nog nooit in een auto hebt gereden en dat hij dan afslaat en de hele auto heen en weer beweegt dat doet hij precies hetzelfde..

Pindaaa 0

14 jaar

Nick,

Dat vage verhaal dat de brandstofpomp soms blijft lopen op contact dat heb ik ook af en toe met m'n 2 VR6'en..Maar vind het goed, doe er verder niks aan, en waar dat aan ligt mag joost weten, bij mij blijft hij soms ook lopen als ik VCDS of vagcom eraan heb hangen, doet de jouwe dat ook ?

Wat je kan proberen om het e.e.a. uit te sluiten, sluit de brandstofpomp eens rechtstreeks op 12V aan, dan blijft hij constant lopen en kun je nog eens een rondje rijden, is het er nu nog, dan weet je in elk geval dat het daar niet aan ligt, en rijdend de brandstofdruk meten gaat ook lastig.

Wat wou je precies zeggen met ECU > LMM > Nokkenassensor ?

Ik denk dat die motor van jou geen startblokkering heeft zitten in de sleutel, maar mocht daar iets mee zijn dan start hij en slaat binnen een 1 sec ook weer af.

stefan84 0

14 jaar

ja.. dat heb ik ook haha zal wel een soort "bug" zijn hehe.

Hoe kan ik hem veilig rechtsstreeks op 12v aansluiten dan ?

En wat ik bedoelde met die ECU lmm en nokkenas sensor , daar zit toch altijd de fout als hij Short to ground aangeeft met uitlezen ? ( massa probleem ?) en dit was dus niet het geval..

Weet je toevallig ook hoe ik erachter kan komen of het idd een beveiliging inzit van het vorige alarm systeem , waar die ongeveer moet zitten en bij welke draden van de ECU ?

Pindaaa 0

14 jaar

Ik zou de stekker van de pomp afhalen, en dan 12 Volt op de pomp zelf zetten met bveen scooter accu ernaast, of trek even 2 kabels van de accu erna toe..

Dat short to ground kan idd een kortsluiting naar massa zijn, de stekker die los hangt van de sensor, of de sensor zelf is kapot.

Over dat alarm, het ligt er maar net aan hoe ze die onderbroken hebben, dan bedoel ik, op welke delen van de motor, de ene zit op de brandstofpomp, de andere op de bobine of ontsteking, en weer een ander onderbreekt het contactslot, de spanning van de ECU of relai van de pomp bv, en dan dat het wel eens voorkomen dat je die storing krijgt, de originele alarm unit zit als je de motorkap opent, rechts van je, tegen de veerpoot aan, je ziet ook dat er dan een originele stekker opzit.

Een achteraf ingebouwt alarm kun je zo ontdekken, of zo zien..

Wil je weten waar hij op onderbroken is, dan zou je een handleiding van het alarm moeten zoeken op internet, dan zie je welke 4 kabels voor de onderbreking zijn, als je die dan volgt moet je ergens uitkomen en zie je, hoe,wat,waar..

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Ga ik morgen even proberen , met direct 12v op de pomp en dan even rijden. Relais al verwisseld maar geen effect.

Welke sensor of stekker bedoel je precies voor het kortsluiten ? En kan het ook komen dat de stuurstroom draden van het benzinepomp relais sluiting maken met de massa ?

Dat alarm zou ik morgen ook even kijken hoe het heet en of ik eventuele tekeningen ervan kan vinden. En idd dit alarm is denk ik achteraf ingebouwd.. de zoemer van het alarm zit onder de motorkap aan de rechterkant , en het kastje zit binnenin , draden zijn daar deels getaped..

Alleen wat ik wel raar vind.. heb alleen de motor boom overgezet van de VR6 en de rest is allemaal origineel van mijn 1800 motor. Dan lijkt het me dat er toch geen beveiliging tussen kan zitten ( behalve in de motorboom dan )

Pindaaa 0

14 jaar

De originele starblokkering zit erin vanaf Oktober '94 als ik het goed heb..

Ik heb bij de ombouw altijd de zekeringkast van een VR6 erbij gebruikt, het zou kunnen zijn dat die van de 1800 niet helemaal hetzelfde is, dat hij bv iets anders geschakeld is, of dat er andere relai's inzitten..Daarbij, als je de kabelboom vanaf de ronde stekker onder de motorkap naar zekeringkast hebt laten zitten, kan het zomaar zijn dat je kabels mist, of deze een andere functie hadden op je 1800 motor, aangezien op de VR6 niet dezelfde sensoren zitten.

Als je toch weer gaat beginnen, controleer dan even in de meetwaardeblokken ( 08 ) de water temp, kijk eens wat hij aangeeft hij koude motor en als deze warm is, bij koude motor moet hij ongeveer de buitentemp aangeven, bij warme motor rond de 90 graden, let op, de meter op het dashbord staat hier los van, de waardes op de laptop zijn van belang voor de ECU, als de temp teveel afwijkt, bv bij warme motor 30 graden aangeeft, dan loopt de motor veel te rijk en krijgt dat teveel benzine, geeft hij bv 120 graden aan, dan loopt hij veels te arm! de sensor die dat regelt zit in het thermostaat huis, links een gele en is voor de meter op het dashbord + elec. waterpomp, ernaast in het midden zit een blauwe, die is dus voor de ECU en rechts zit een blinde stop erin, of als je airco hebt een bruine sensor..

stefan84 0

14 jaar

die startblokering zorgt er toch alleen voor dat de auto niet kan starten? Of zorgt deze ook voor het onderbreken van het benzine pomp relais? En betreft de ombouw , ik heb alle kabels onder de motorkap overgezet dus ook die ronde stekker onder de motorkap tot de relaiskast.

Pindaaa 0

14 jaar

Net direct 12v spanning op de pomp gezet maar dezelfde verschijnselen blijven dus lijkt me niet dat er een beveiliging tussen zit ergens.. toch maar eens de pomp wisselen ?

Pindaaa 0

14 jaar

Lees dan stukje onderaan bij #8 eens en probeer dat..

Andere pomp monteren zal in mijn ogen ook geen effect hebben..

Denk dat je het dus ergens anders zoeken moet, je kan wel nog de brandstofdruk meten voor op de rails, even het inbus schroefje los draaien en de meter erop zetten, ook de opbrengst zou je nog kunnen testen van de pomp..

stefan84 0

14 jaar

Stefan , ja ik weet bijna 100% zeker dat hij te weinig benzine krijgt.. maar dan vraag ik me af HOE dat komt.. het kan zijn dat er nu ook een pomp inzit van een 1800 want heb de auto opgehaald met een ambulance dus heb niet echt gereden alleen geluisterd op rare geluiden.. dus misschien een pomp aanschaffen van een VR6 dan weet ik zeker dat er een VR6 pomp inzit snapje..

dat lijkt me het meest voor de hand liggend.. en die foutcode die hij aangeeft lijkt me echt sterk.. weet je toevallig de stuurstroom draden ( kleuren ) van het benzinepomp relais uit je hoofd ? dan moet ik dat ook ff nakijken of die niet beschadigd zijn , en dat die dus kortsluiting maken met de massa waardoor de relais steeds uitvalt.. ( wat mij dus niet lijkt want met 12v direct aan de pomp loopt hij precies hetzelfde.. )

Pindaaa 0

14 jaar

Meet eens de brandstofopbrengst. Retour van de benzinedrukregelaar losnemen en brandstof opvangen gedurende 1/2 minuut.
Zelf even 12 volt op de pomp zetten. 1800 pomp kan wel eens te weinig opbrengst hebben, dan wel half verstopt zijn of gaar zijn.

Foutmelding met de aanvulling "kortsluiting met massa" wordt ook gezet als de voeding weg valt.
Slechte kontakt in accu-pool, zekering, zekeringen kast, zo iets.

oldford 0
badge

14 jaar

oldford , wat bedoel je precies met meten ? kijken hoeveel brandstof hij in het bakje gooit waar ik het in opvang of bedoel je dit niet ?

En betreft die aansluiting dat lijkt me niet het probleem van te weinig brandstof..

Pindaaa 0

14 jaar

Heb hetzelfde gehad met een golf gti 16v was het brandstoffilter die helemaal dicht zat.

highliner 0

14 jaar

Precies. Alle brandstof opvangen gedurende 30 of 60 seconden en dan in een maatbeker kijken hoeveel het is.

oldford 0
badge

14 jaar

Net geprobeerd de toevoer slang vanaf de pomp en toen op contact.. , hij zat na 30 sec al boven de 1 liter op de maatbeker.. 1,2 zoiets.. is dit goed of ?

Maar wel heb ik de brandstof filter er nog tussen van de 1800 dit maakt toch niet uit ?

EN zou het ook kunnen dat de benzine toevoer en afvoer verkeerd om zitten ? ( dit lijkt me zeer onwaarschijnlijk maar ik dacht ik vraag het toch even voor de zekerheid )

Pindaaa 0

14 jaar

Ik heb geen vergelijk als je voor de drukregelaar meet. Onder druk wil het nog wel eens wat minder zijn.
1,2 liter per 30 seconden is 144 liter per uur. Zou genoeg moeten zijn.

oldford 0
badge

14 jaar

Ah prima , goed nieuws trouwens net !

Haalde de luchtfilter eraf en ging een stukje zonder originele filter en ja hoor hij had het volle vermogen rara hoe kan dit ?

Toch met powerfilter gaan rijden dus ?

Pindaaa 0

14 jaar

Dan heeft je luchtfilter wel aardig verstopt gezeten..

Als je er een open filter opzet, zet er dan een bak omheen die de warme lucht van de motor afsluit, dus niet kan aanzuigen, dat scheelt behoorlijk aan de inlaatlucht temp..

Maar wel een super mooi geluid, een VR6 met open filter, heerlijk..

Als je trouwens de aan en afvoer verwisseld, dan loopt hij helemaal niet :)

stefan84 0

14 jaar

ja hy zat idd aardig dicht dan ja. Zonder filter rijd hij echt heel veel beter lijkt wel of die iets teveel lucht krijgt maar dat moet wel beter zijn als ik de open filter erop zet. Dan mag hier van mij part wel een slotje op. Heel erg bedankt voor de reacties!

Pindaaa 0

14 jaar

Geen dank, laat even weten als het echt opgelost is..

stefan84 0

14 jaar

De filter zit erop en hij rijd goed!

Alleen heb ik nu een ander probleem.. ( moet ik hier een ander topic voor maken ? )

Me fan slaat niet aan.. ook als ik hem doorlus bij de thermoschakelaar doet hij niks.. de fan rechtsstreeks op de accu dan doet hij wel wat.. waar zou dit aan kunnen liggen ?

Pindaaa 0

14 jaar

Meet even de bedrading door, het kan zijn dat daar een breuk inzit, of anders even het regel kastje controleren, de zekeringen erin, zit onder je koelvloeistof reservoir zeg maar, een rechthoekig zwart blokje met 1 dikke en 2 steekzekeringen erin.

Loop ook even de zekering in de zekeringkast na.

stefan84 0

14 jaar

Net zekeringen nagekeken en ook de de bedrading doorgemeten vanaf het regelkastje tot de fan en alles meet ik gewoon..

zekeringen zijn ook allemaal goed.. hmm

Pindaaa 0

14 jaar

heb hem nu zolang aangesloten met een schakelaar.. zal binnenkort eens kijken als ik zin heb haha

Pindaaa 0

14 jaar

Nu valt me nog wat de binnen, heb je wel de goede contacten door gelust van de stekker op de thermoschakelaar ? :)

Je hebt een 3 polige, verbind 2 contacten met elkaar en de lage stand zal werken, neem je nu 1 kabel eruit en stopt die in de andere aansluiting, dan zal de hoge snelheid werken.

stefan84 0

14 jaar

ja ik heb het geprobeerd heb alles proberen te overbruggen maar bij helemaal niks slaat de fan aan..

Pindaaa 0

14 jaar

Dan kan het goed zijn dat het regelapparaat van de fan defect is..

stefan84 0

14 jaar

ja ga die van de week even switchen ik had ook al wel zo'n vermoeden... mja proberen kan altijd he

Pindaaa 0

14 jaar

heb nog geen tijd gehad voor het regelapparaat..

Maar nu het volgende : Mijn koppeling komt met en warme motor laat op en maakt ook een soort trillend geluid .. ook als ik soms vollast ga op de autobaan of tussen sprintjes dan maakt hij veel toeren maar komt weinig voorruit.. na een paar seconden valt het toerental iets terug en heeft hij weer het vermogen wat bij dat toerental hoort.

Ik heb het gevoel dat de koppeling dus slipt.. kan het zijn dat mijn koppeling slecht is ontlucht of omdat gewoon mijn koppeling vervangen moet worden ?

ook hoor ik bij het intrappen van de koppeling een krakend geluid..

Pindaaa 0

14 jaar

Dat is minder Nick..

Je koppeling begint dus al te slippen en zal ver op het einde zitten, zou er niet meer mee 'sprinten' nu, anders trek je hem zo helemaal erdoorheen..

Of hij is gewoon versleten, of er zit olie op de koppelingsplaat van bv een lekke krukas of prise-as keerring, dat kraken kan de drukgroep zijn, maar kan niet meteen kwaad.

Maar als je de boel los haalt, vervang je het toch per set.

Van lucht in het systeem zou de koppeling niet gaan slippen, dus dat denk ik niet.

Als de bak erachter weg moet, kun je misschien eens overwegen om te kijken hoe het met de distributie ketting is, met name de geleiders dus, dan is het meeste al weg gehaald namelijk..

Ook deze bakken gaan regelmatig kapot, hoor je geen bijgeluiden in de bak o.i.d. ?

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

he ,

ja dat kan ik misschien wel overwegen ja idd..

Ik hoor geen bijgeluiden in de bak of iets dergelijks.. word misschien dan toch tijd voor een nieuwe koppeling hmm..

Zal zeker ook wel weer enorm veel werk zijn om zo'n koppeling te vervangen lijkt me

Pindaaa 0

14 jaar

Ja je moet op zijn minst een put of brug hebben, dan is het wel goed te doen..Op de straat of oprit klooien is geen optie en niet aan te raden.

Bestel je een nieuwe koppelingsset en trek je een zaterdag ervoor uit, dan moet het wel goed komen.

Hangt er geen olie aan de bak, waar deze tegen de motor aanzit ?

Net nog een Synchromeshring vernieuwt van een VR6 :)

stefan84 0

14 jaar

ah oke..

maar zonder brug ook redelijk of word het dan als snel een k*t klus ?

En wat mij ook opviel was het volgende : zodra ik de bocht doorga ( naar rechts stuur ) en ik heb de koppeling los dan hoor ik niks.. zodra ik de koppeling intrap en instuur ( alleen naar rechts ) dan hoor ik een kloppend geluid net of er iets los zit.. is dit de homokineet ?? lijkt wel of het uit de bak komt ofzo heel vaag

Pindaaa 0

14 jaar

Dat kan inderdaad een homokineet zijn, maar normaal hoor je dat dan ook tijdens het rijden / sturen ( met de koppeling omhoog )

En zonder brug of put is het inderdad *@^$&

Je kunt de bak dan amper eronderuit halen, en is dan lomp / zwaar werken..

stefan84 0

14 jaar

Krukas keering aan de bakzijde moet vervangen worden deze lekt druppels op de koppeling vandaar het slippen.

Kan dus dicht bedankt mannen.

Pindaaa 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.