Volkswagen Golf III : Probleem VW Golf 3 automaat

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 liter (AAM)

Wie kan mij vertellen wat de mogelijke oorzaak is dat de automatische versnellingsbak weigert dienst te doen.

Na ca. 2,5 jaar probleemloos met de VW Golf III ( 1995) te hebben gereden trad de eerste storing op.
Het betreft hier 1.8 liter benzinemotor, 55 KW(motorcode: AAM) en met een versnellingsbakcode: CKX.

Bij inschakelen - in welke stand dan ook - sloeg de motor bij optrekken onmiddelijk af.
De VAG diagnosescanner gaf aan dat de multi-functional switch (F125) kapot zou zijn.

Volgens de garageman zou de versnellingsbak het hebben begeven.
Vervolgens is er een andere (gebruikte) gemonteerd, een ander type met bakcode: CKZ.
De wagen reed weer goed.

Tot op een gegeven moment - net voor een verkeerslicht - de versnellingsbak in geen enkele stand niet meer schakelde, alleen de Parkingstand functioneerde nog.
Motor zelf bleef gewoon lopen.

De VAG diagnosescanner gaf wederom aan dat de multi-functional switch kapot zou zijn.
Na het vervangen van deze switch blijft de versnellingsbak weigeren te schakelen en de scanner blijft aangeven dat de multi-functional switch kapot zou zijn.

Wie o wie kan mij verder uit de brand helpen met advies hoe verder te handelen?

Vast bedankt!

Golf1Fan

Geplaatst door Golf1Fan (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

michielwehkamp (0), 13 jaar geleden

Bak weer stuk. [waarschijnlijk koppelomvormer]

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Controleer eerst eens die F125 schakelaar, als het goed is een bruine aan de zijkant van de bak met een hoop kabels eraan..

Vaker is de schakelaar zelf defect, of een slecht contact in de stekker komt ook wel eens voor..

Ik had hier eerst na gekeken alvorens de bak te vernieuwen, nu heeft het veel geld voor niks gekost..

Schakelaar kun je doormeten, ook de bedrading a.h.v. een schema, dan moet je er snel achter komen waar het probleem zit.

Gr Stefan

johndoornbosch (0) PRO, 13 jaar geleden

stefan,


Goed lezen en je had gezien dat hij f125 al heeft vervangen,en wat betreft f125 die gaan zeker veel om zeep,niet bij dit type maar wel
bij de jongere vw/audi's waar hij in het regelapparaat in de bak is geintergreerd.
In dit geval is het regelapparaat van de bak de verdachte.



gr john

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Klopt John,

Had erover heen gelezen..Als de schakelaar zeker weten goed is, controleer dan eens de bedrading, meet deze door, is de stekker die op de F125 komt, niet vuil of zijn de contacten niet vies ? Heb dat al een paar keer gezien dat hij daarvoor ook niet 'werkte' maar dat was dus een slecht contact met dit als resultaat.

Gr Stefan

johndoornbosch (0) PRO, 13 jaar geleden

een topic en gelijk elsa/autodata lezen is teveel van het goede [url=http://vrouwenpower.nl/smilies][img]http://vrouwenpower.nl/smilies/forumsmiley347.gif[/img][/url]

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.