Goededag,
ik heb sinds kort een probleem met mijn vr6:
als ik weg trek bij het stoplicht gaat het toeren normaal naar de 4000 rpm maar na de 4000 rpm houdt die in
je hoort wel dat iets meer maakt daarna maar de snelheid valt stil, Dat is in elke versnelling het zelfde
ook als ik op de snelweg terugschakelen van 5 naar 4 komt die niet voorbij de 4000 rpm
heeft iemand ervaring er mee en kan die mij meer vertellen
ik hoop dat het verhaal duidelijk genoeg is zo , zo niet hoor ik het vanzelf wel
mvg, Sebas
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoi als je bedoelt dat de motor niet vedder komt dan 4000 rpm, denk dat ik het zelfde ook eens gehad heb, ik dacht het opgelost te hebben met een krukassensor gr bart
ontstekingskabels durven door te geven
[quote=Bartvdlinden]Hoi als je bedoelt dat de motor niet vedder komt dan 4000 rpm, denk dat ik het zelfde ook eens gehad heb, ik dacht het opgelost te hebben met een krukassensor gr bart[/quote]
Sensor heb ik vervangen probleem blijft bedankt voor de reactie
[quote=frerini]ontstekingskabels durven door te geven[/quote]
sorry maar uw reactie begrijp ik niet mvg (maar bedankt voor de reactie)
Tip. Een bekent probleem bij vw is en blijft. Heb je een composthoop in de watergoot onder de voorruit. Dat dat motor ECU van binne nat wordt. ik heb ze div. keren gewoon ECU opengeschroeft een laten drogen. gr Bart
[quote=Bartvdlinden]Tip. Een bekent probleem bij vw is en blijft. Heb je een composthoop in de watergoot onder de voorruit. Dat dat motor ECU van binne nat wordt. ik heb ze div. keren gewoon ECU opengeschroeft een laten drogen. gr Bart[/quote]
Goededag,
Bedankt voor de reactie
Ik heb gekeken in de goot maar lagen geen bladeren of ander natuur producten (Ik zal het wel regelmatig checken aangezien het een veel voorkomend probleem is bij vw)
Dus waar u op doelt is dat het probleem in de ecu kan zitten ik zal eens een andere ecu lenen kijken wat het doet
Mvg, sebas
is de auto al eens uitgelezen bij de dealer o.i.d.??? Mogelijk kun je aan de life-data zien of er sensoren een verkeerde waarde aangeven.
mogelijk luchtmassameter/MAP sensor(indien gemonteerd)
[quote=maarten4874]is de auto al eens uitgelezen bij de dealer o.i.d.??? Mogelijk kun je aan de life-data zien of er sensoren een verkeerde waarde aangeven.
mogelijk luchtmassameter/MAP sensor(indien gemonteerd)[/quote]
Nee nog niet uitgelezen.
eigenlijk omdat ik geen motorstoring op het dashbord zag (Ben ondertussen achter gekomen dat helemaal geen storingsindicatielamp in zit)
op naar de dealer ff laten uitlezen bedankt voor deze tip
mvg, sebas
zowiezo uitlezen,maar laat ze ook even goed naar de sensoren kijken. Daar kun je vaker meer aan zien dan een storingscode.
Ik heb toevallig de de krukassenor weerstand gemeten volgens fabriekswaarde moest over de massa nul ohm hebben en heb net gemeten 8 ohm
terwijl die nieuw en vervangen is
dus denk dat het niet helemaal goed zit met de massa, maar dat kan ik wel weer terug zien tijdens het uitlezen
ik ga dadelijk ook nog even kijken of de klopsensor niet gecorrodeerd is
ik heb vernomen dat de massa punten van de golf aardig verstopt zitten achter het dashbord
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar