close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf III : slecht starten

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

ik ben sinds een aantal dagen bezitter van een vw golfje.
na een proefrit en wat optisch beken te hebben ging ik akkoord met de verkoper.
ik heb het autootje schoon gemaakt en ik dacht leuke auto ff 2 jaartjes toeren.......


beessie loopt verder goed, echter het starten met een koude zowel warme motor verloopt dramatisch!
wil amper aanspringen en als ie dat eenmaal doet wil ie soms gewoon de geest geven :(


voordat ik mezelf ingelogd heb op dit forum heb ik al wat info kunnen winnen door deze topics door te lezen.
echter na al een aantal dingen te hebben gekocht/aangeschaft wat eventueel het probleem zou moeten verhelpen ben ik nu toch echt wel radeloos geworden.

de dingen die ik inmiddels heb gedaan zijn:


- luchtfilter vervangen
- gasklep schoongemaakt
- olie + oliefilter vervangen
- rotor vervangen
- bougies vervangen
- en zon flesje injectie reiniger in de brandstof tank leeg gespoten


de auto loopt door de bougies en het luchtfilter zo ie zo alweer stukken beter, maar het start probleem blijft aan helaas.

voordat ik de nodige euro's ga uitgeven bij de dealer wil ik het probleem via deze weg misschien kunnen oplossen, ben benieuwd of iemand mij weg wijs zou kunnen maken?

ik reageer redelijk snel terug, en uiteraard blijf ik updaten :)

Geplaatst door

striped (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Temperatuursensor van het injectiesysteem (laten) controleren. Misschien kunnen ze de ECU uitlezen?

dat is wel een hele snelle reactie bedankt cor!

ja de ecu uit te laten lezen was mijn volgende actie geweest, en iets over de temp sensor had ik ook al in 1 van de topics gelezen dat deze wel eens stuk zou kunnen gaan?

gek genoeg zag ik rechts onderin mijn desbord(net boven de sigarreten aansteker) een merkwaardige stekker uitsteken welke ik niet kon plaatsen, is dat de stekker om de ecu mee uit te lezen zover jij weet?

misschien handig om nog bij te vertellen da als ik heb gereden en ik wacht een half uurtje en de dop van het expantie vat voorzichtig los draai dat ie dan hevig begint te borrelen en ineens al mn koelvloeistof laat verdwijnen???

zeg maar naar binnen niet naarbuiten, ik heb dit nog nooit mee gemaakt bij welke auto die ik ooit heb gehad dus?

striped 0

13 jaar

Lijkt wel op een kapotte koppakking of een slecht ontlucht koelcircuit.

Hendrik4290 0
badge

13 jaar

tja was al bang voor deze reactie want zat er zelf ook te denken aan een stukke koppakking :(

denk je dat ik er verstandig aan doe om deze gewoon eens weg te brengen naa de dealer?

ik heb zelf bij geen van mn ongeveer 40 auto's die ik heb gehad een stukke koppakking gehad, maar ze zullen dit probleem wel kunnen vinden bij de dealer denk ik?

bedankt voor je reactie.

striped 0

13 jaar

de auto word maximaal 110 graden warm, de fan slaat wel wat vaker aan dat ik gewend ben, misschien dat dit ook wat toevoegd.

striped 0

13 jaar

Of dat de goede stekker is weet ik niet.. Maar bij de meeste testers zit een beschrijving waar soort en plaats in aangegeven zijn...

Waarom wacht je niet tot de motor afgekoeld is?? Kijk dan eens naar het niveau.. Netjes op peil brengen en dan met twee handen in de onderste slang knijpen het niveau stijgt daardoor. Als er dan luchtbellen meekomen knijp je zolang tot er geen lucht meer komt. Doe na een paar minuten hetzelfde. nog steeds lucht?? Bezig blijven en de auto wat heen en weer schudden. links hoog rechts laag en andersom. Lucht zoekt de hoogste plekken op. Geen lucht meer?? op peil brengen en rijden.. Als de volgende dag bij koude motor het peil exact eender is.. Prima.. Wij zetten vroeger met een viltstift een streepje op een goed gevuld en ontlucht systeem. We wisten later direct of er een probleem(pje) was.

[quote=cor van jaarsveld]Of dat de goede stekker is weet ik niet.. Maar bij de meeste testers zit een beschrijving waar soort en plaats in aangegeven zijn...

Waarom wacht je niet tot de motor afgekoeld is?? Kijk dan eens naar het niveau.. Netjes op peil brengen en dan met twee handen in de onderste slang knijpen het niveau stijgt daardoor. Als er dan luchtbellen meekomen knijp je zolang tot er geen lucht meer komt. Doe na een paar minuten hetzelfde. nog steeds lucht?? Bezig blijven en de auto wat heen en weer schudden. links hoog rechts laag en andersom. Lucht zoekt de hoogste plekken op. Geen lucht meer?? op peil brengen en rijden.. Als de volgende dag bij koude motor het peil exact eender is.. Prima.. Wij zetten vroeger met een viltstift een streepje op een goed gevuld en ontlucht systeem. We wisten later direct of er een probleem(pje) was.[/quote]
ja ik loop natuurlijk al vooruit op de zaken, maar ik ga dit direct tot uitvoering brengen, echter had ik hem al bij gevuld tot de max, en daarna nog eens maar goed, ik zal het schudden en knijpen dit x ook even toevoegen in het proces misschien dat dit helpt.


is het verstandig om ook de ontlucht nippel een x open te draaien?

heb al gezocht maar niet gevonden weet je toevallig waar deze zich bevind?


ik ga ondertussen al bezig, want nu is de auto koud.

striped 0

13 jaar

ik draai net het dopje van het expantievat af (bij een ijskoude motor) en het borrelt hard en een klein deel word eruit geworpen bij de overloop?
het gekke is dat ik voor de actie geen vloeistof in het vat zag zitten?

toch vulde ik hem bij tot de max en drukte en kneep ik de bovenste radiateur slang herhaaldelijk in echter voelde ik een lege slang???

zag ook het vloeistof in het vat onberoerd blijven....
ook heb ik geschud en etc etc maar het veranderde niks.

de ontluchtnippel eens doen?

als ik weet waar deze zit want kan hem niet vinden :)

striped 0

13 jaar

De ontluchtingsnippels voor zover aanwezig bevinden zich altijd in de hoogste punten van het koelsysteem. bv radiateur water slangetjes bij de cilinderkop.

kachelradiateur. Probeer in de onderste slang te knijpen.. Als je echt zoveel vloeistof kwijt bent als je aangeeft ben ik bang dat de koppakking het niet heeft overleefd.. De defecte koppakking is waarschijnlijk het gevolg van iets anders wat niet deugd.

Het is niet verboden om de bovenste slang in te knijpen maar je moet onder beginnen..

[quote=cor van jaarsveld]De ontluchtingsnippels voor zover aanwezig bevinden zich altijd in de hoogste punten van het koelsysteem. bv radiateur water slangetjes bij de cilinderkop.

kachelradiateur. Probeer in de onderste slang te knijpen.. Als je echt zoveel vloeistof kwijt bent als je aangeeft ben ik bang dat de koppakking het niet heeft overleefd.. De defecte koppakking is waarschijnlijk het gevolg van iets anders wat niet deugd.

Het is niet verboden om de bovenste slang in te knijpen maar je moet onder beginnen..[/quote]
oke ik kan alsnog de nippel niet vinden, morgen nog maar eens goed verder zoeken.



als ik knijp in de onderste slang hoor ik een leeg soppend geluid, ook hier staat geen enkele druk op.
de bovenste staat echt helemaal "droog"


bij een koppaking aan welke verschijnselen moet ik nog meer denken?

witte rook uit de uitlaat heeft ie niet

hij loopt verder wel mooi en heeft een top op de teller van 175.

ik ga morgen kijken of ik de nippel kan vinden en een stukje rijden (als ik hem aan de praat krijg)
en dan ff zien of er weer koelvleoistof mist.'
als het laatste weer het geval is dan MOET de k pakking wel lek zijn denk ik of ????

striped 0

13 jaar

Als het koelvloeistof niveau zo laag is zal er weing stoom geproduceerd kunnen worden. Oh ja net onder de thermostaat kan ook een ontluchtingsnippel zitten een soort pijpje waar sleutel 10 of iets groter op past. een beetje losdraaien. kan natuurlijk ook verstopt zijn.

oke op die manier, nou ik heb nog eens gezocht maar niks kunnen vinden helaas.

echter heb ik wel een proefrit gemaakt waarbij die uiteraard weer slecht startte en een aantal keer uit sloeg onder het rijden!


hij stottert hierbij nier maar valt bij mindering snelheid gewoon uit.'

bij thuiskomst de klep opengetrokken en eens in de slangen geknepen, ik kon ze eigelijk bijna niet indrukken omdat ze redelijk snaar strak stonden??
(misschien heeft dit met de verstopping te maken?)


met een blik op het expatievat werd wederom duidelijk dat hier weer geen vloeistof in te bekennen was.....

ps: de auto is net de 150.000 gepasseerd hopelijk mag ie dr nog 50.000 lopen :)

striped 0

13 jaar

zo de auto was goed afgekoeld (motorklep opengelaten)


en ik draai de dop van het expantie vat af...........een vacuum en het koelvloeistof steeg tot onder het minimum!

de slangen staan wederom leeg, meteen ook weer even bijgevuld tot weer de max en ik kwam uit op 3/4 van een liter.

of het systeem heeft nooit helemaal vol gezeten, of de pakking moet lek zijn???

striped 0

13 jaar

[b]Door moderator verplaatst[/b]

ik zoek nu al 2 dagen naar mijn ontluchtingsventiel voor het koelsysteem(ook op het net) maar kan het helaas niet vinden.

denk dat ik echt precies moet weten waar die zit anders kijk ik er zeker over heen ;)






alvast bedankt!

Hans4040 1285
badge vip badge

13 jaar

Draai de slang klem van de bovenste slang op de radiateur los en haal de slang eraf. zet hem schuin terug zodat aan de bovenkant een klein kiertje te zien is. als je nu bijvuly moet de radiateur vollopen als hij vol is duw je de slang verder en zet de klem weer vast.. de radiateur is nu voor het grootste deel ontlucht.. Ik ben bang dat je inmiddels toch een lekke koppakking hebt. Als de auto nu nog slechter start. stop dan en sleep hem naar de garage...

bedankt voor je reactie cor, de onderste koelslang blijft koud en alleen de bovenste word warm??


ik ga hem direct even ontluchten op deze manier en anders breng ik hem vandaag nog weg naar de garage, zodra ik wat weet post ik het hier.

striped 0

13 jaar

nou ik ben helemaal in mn nopjes!!


maar niet heus natuurlijk, met de "snuffeltest" die naar een 40sec verkleurde was het meteen duidelijk pakking is lek!


de test nogmaals uitgevoerd en ditmaal verkleurde die vrijwel direct.


om nouw de pakking te gaan vervangen eventueel de kop te vlakken en misschien zit er wel een scheurtje ergens vind ik het niet waard.
daarbij komt ook nog (we hebben hier al een bizar slechte maand dus het kan er gewoon bij) dat de vw met de rit naar de garage ineens op 3 poten begon te lopen en de uitlaat achterste deel brak er onder weg :0 je verzint het niet pfffff......


voorbeeldje kat in de zak is deze wel op zn plaats denk ik!!


nou cor bedankt voor je info, je had het wederom bij het rechte eind, of zal ik zeggen bij de "kop" ;)


dit onderwerp kan gesloten worden.

striped 0

13 jaar

Oke, bij deze gesloten.
Succes verder.

Hans4040 1285
badge vip badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.