Bij hoge snelheden rond de 200 km/u en hoger (uiteraard in buurland Duitsland) begint met redelijk ingedrukt gaspedaal de motor te "stotteren".
Laat ik het gaspedaal ca. 1/4 tot zelfs 1/2 (!) opkomen trekt de auto wel verder door...
Eenmaal tegen de top is het heel fijngevoelig spelen met het gaspedaal, een beetje te veel indrukken, en hij begint weer te stotteren / in te houden. In 5e versnelling, dus op dezelfde toerentallen geen problemen ( uiteraard is dan snelheid ook lager).
Aanvullende info: wagen is bij Rica getuned, zij geven aan dat mogelijk de LMM de oorzaak is.... Of zou het met de software optimalisatie vd bak te maken kunnen hebben.?
Inmiddels is de wagen weer naar standaard gezet, moet alleen nog testen wat het resultaat nu is.. Wagen heeft garantie.
Thx!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Inmiddels blijkt dat in de standaarduitvoering (dus zonder tuning) de wagen sloom accelereert maar dat er nu geen probleem is.... Tunings issue?
Niet alleen. Wat is sloom? Sloom t.o.v. getuned of t.o.v. een andere standaard Phaeton TDI?
Of te wel, haal je de fabrieks specificaties nog?
[quote=oldford]Niet alleen. Wat is sloom? Sloom t.o.v. getuned of t.o.v. een andere standaard Phaeton TDI?
Of te wel, haal je de fabrieks specificaties nog?[/quote]
Ik voel dat de wagen algemeen sloom/traag is, tov standaard. Ik heb de LMM maar eens losgehaald, en zowaar, ik merk helemaal geen verschil en ook geen foutmelding..... Hier de boosdoener gevonden? Rica vermoedde dit ook al,,,,
Mvg
13 jaar
Opgelost, IDD de LMM, moeilijk door de dealer te constateren, des te beter door de tuner.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Phaeton of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar