hey,
Afgelopen zaterdag is mn Corrado bij een Corrado meeting op de rollenbank geweest. Nu vindt ik al langer dat hij hoger in toeren inhoudt.
Nu is gebleken dat hij vanaf 4000 rpm armer gaat lopen, terwijl hij rijker moet gaan lopen, volgens mij. je ziet het koppel ook wegzakken, terwijl het volgens mij veel langer moet door lopen.
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010...[/img]
Volgens Stefan moet dit juist zo, volgens mij niet. Kan iemand hier een antwoord op geven ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Nou,
Ik zeg dat hij vanaf pakweg 2400 rpm tot +/- 6100 rpm wat rijker loopt, erna gaat hij wat armer lopen..
Het koppel zal niet meer zijn zoals het geweest is, de motor heeft natuurlijk al wat geleden en is niet nieuw meer.
We wachten de antwoorden eens af..
Voor de liefhebber
de fabrieks opgave koppel en PK en gemeten:
Fabrieks opgave:
180 Nm
136 Pk
gemeten:
197 Nm
135.6 Pk
Volgens de man van het bedrijf gaat de volgende stelling op:
Elke liter die een motor heeft, zou een 100 NM aan koppel moeten oplever bij een goede cilindervulling
motor is orgineel, niks aan verandert
Waardes 4 gas test :
(op toeren gemeten)
Co 0%
CO2 14.8
HC 20
O2 15
lambda 1
Als ik het goed heb zit hier een oude K-jetronic op? Wij hebben degelijke problemen gehad met opvoeren van de motoren. Deze gingen op toeren ook armer lopen.
Aller eerst even je benzine druk meten voor de spinnen kop.
Is flow ook goed van je benzine pomp.
Daarna kun je benzine druk in je spinnenkop omhoog schroeven door op de spinnenkop achter de grote bout die er inzit gedraaid een ringetje achter het veertje te leggen.
Daarna zitten naast de uitgangen van de spinnenkop naar de injector kleine inbus boutjes draai deze alle 4 eruit. (engelse inbusmaat) Daaronder zitten weer vier stelboutjes. draai deze alle vier even veel naar rechts. Een kwart slag is genoeg.
Met deze 4 draai je de benzine toevoer op toeren dus omhoog
Let wel op je benzine verbruik gaat omhoog
Scirocco het betreft de KE jetronic, de opvolger van de K jetronic.
Nog hoger bezine verbruik is niet echt mn bedoeling :P, rij nu 1:11
heeft iemand ook een afstel methode voor de luchtweger. De bbeste man waar ik op de vermogens bank ben geweest, zat te denken aan de MAF. Zit er in dit geval niet op, maar de luchtweger is het zelfde idee.
Paul, heb jij nog een stoffig boek liggen ? :D
Wat betreft het arm en rijk zijn ben ik het met stefan eens, een air/fuel ratio onder de 14,7 is rijk en daarboven arm.
Maar even over de A/F, ik blijf erbij dat onder de 14,7 ( Lambda = 1 ) de motor rijker loopt, dat kun je ook mooi in de tekening zijn, alles boven de 14,7 betekent een te arm mengsel..Ik begrijp dat niet waarom ze zeggen dat hij te arm ( te weinig brandstof krijgt ) loopt..Boven de 6100 word hij wat armer, maar wanneer rij je in dit toerental ? Bijna nooit, en bovendien heb je er niet veel aan want dan is het max koppel toch al geweest, en om hem dan door te 'jengelen' tot in de begrenser ipv tijdig overschakelen is ook verlies in vermogen..
Eens benieuwt hoe andere erover denken..
14 jaar
Stefan, A/F 1wil je in deel last 4000 RPM + is vol last, dan wil je een rijk mengsel, zoals je kunt zien, wordt het mengsel van af 4000 RPM armer, en dit wil je NIET
Ik snap niet hoe je daarbij komt, vanaf 4000 toeren word hij inderdaad iets armer maar loopt nog altijd te rijk..
14 jaar
Met Stefan eens, motor loopt met vollast mooi rijk tot aan 6200 rpm, als je bij 6000 schakelt, heb je optimaal rendement en zit je toch al op de top van het toerenbereik, dus wat is het probleem?
Ik zou tekenen voor zo'n mooie koppelkromme bij een auto van 1993!
Zit er niet een Vollast schakelaar bij deze auto? Wil je even kijken stefan in AD
opgelost, vollast schakelaar bleek defect.
En nu dan ?
Heb je nog een run gemaakt ?
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Corrado of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar