sinds vandaag heb ik een probleem
als ik over de 4000 toeren ga en terug laat dalen flikkert men controle lampje met buzzer van men olie
bij 2000 toeren en in het begin gaat het dan soms weg maar als ik het een 2de maal doe blijft het voordurend
heeft iemand dat een oplossing voor
greetz lawrence
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
olie peilen en als het goed op peil staat loopt of de druk te hoog op van de olie of te laag
bij oudere wagens wordt alleen de lagedruk gemeten
hiermee bedoel ik dat hij minimaal 1.5bar bijvoorbeeld heeft (druk verschilt per motor moet dus opgezocht worden wat hij mag hebben)
heeft hij minder gaat lampje branden
als je oli op pijl is olie vervangen + filter de oli is dan te dik voor de olie pomp en als hij nog brand naa het verversen is de olie pomp stuk
14 jaar
Te dik denk ik niet meteen, eerst oliedruk meten, is die goed, dan sensor controleren en zo nodig vervangen, of bedrading van sensor bekijken.
Gr Stefan
14 jaar
[quote=stefan84]Te dik denk ik niet meteen, eerst oliedruk meten, is die goed, dan sensor controleren en zo nodig vervangen, of bedrading van sensor bekijken.
Gr Stefan[/quote]
heb daar juist de olie vervangen en nieuwe olie filter en de verkoper zij dat ik zoen bus met b2 er moest in gieten
heb ik dan gedaan in het begin liep het goed en dan 2de keer starten was het weer van dat
het probleem is morgn moet ik naar de keuring en zou al blij zijn dat gewoon voor morgen dat lampje even kan uitgeschakeld worden kan dan later er verder naar kijken
zou je weten welke kabel dat zou zijn? want heb al die 2 kabeltjes uit getrokken aan de olie filter maar dat help niet
kan er me daar iemand bij helpen?
greetz law
14 jaar
Kabeltje van je oliedruksensor loshalen lijkt me geen goeie... Je weet immers niet wat er aan de hand is (sensor defect, verkeerde olie, vul maar in...). Stel dat je oliedruk inderdaad echt wegvalt, dan loopt je motor in de gort. Maar ok, dat merk je dan natuurlijk weer wel...
suc6
Peter
14 jaar
Als het goed is heb je 3 sensoren, 2 in het oliefilterhuis, daarvan is er ene voor de olie temp en de ander voor de olie druk, in de kop zit er als het goed is ook ene, oliedrukschakelaars hebben beide 1 kabeltje.
Maar zoals peter al zegt vind ik het ook geen goed idee om dat lampje even uit te schakelen, als het lampje aan gaat, begint de motor dan ook te tikken ? Dat spul ( toevoeging ) helpt toch niet, ook al beweerd de automaterialenzaak dat van wel, en dat los de oorzaak ook niet op.
Wil je het lampje toch even omzeilen, sluit deze dan aan ( apart ) op het accu lampje, dan dooft hij wanneer de motor loopt, maar zou toch even zoeken waar het probleem zit.
Gr Stefan
14 jaar
als jou olie peil tehoog kan dit ook problemen geven met je lamp
maar ik denk dat jij je carterer eens onderuit moet halen
en carter + filter van de olie aan zuigbuis schoon moet maken
omdat jij bij normaal gebruik wel goede druk hebt
en bij hoger toerental de druk weg valt
mits jij de juiste dikte olie hebt
14 jaar
Leg eens uit waarom dan ?
Een te hoog oliepeil zal de lamp niet doen branden, wel bij te weinig olie / te weinig of geen druk..
Waarom zo ingewikkeld doen, eerst meten = weten..
14 jaar
ik heb juist iets gevonden kan het probleem zijn men koel vloeistof vaatje is boordevol ( vorige eigenaar) zou dat het probleem kunnen zijn?
14 jaar
Nee dat is je probleem niet en heeft er totaal niks mee te maken..
14 jaar
Ben je er trouwens zeker van dat het olie lampje knippert ?
14 jaar
ja het lampje klippert en zoemt en heb daar juist getest toen ik op het gas stond over de 4000 toeren on begon het rezevoir overstromen toe ie open stond is dat normaal?
14 jaar
Ja dat is normaal, je moet ook niet de dop eraf halen als de motor warm is en hem dan laten lopen met veel toeren.
Tikt de motor als het olie lampje brand ?
14 jaar
neen motor loopt perfect geen tik of rare geluiden loopt wel 1100 toeren stationaar maar voor de rest niets temp van olie als ie warm is is rond de 95 graden dus denk niet dat dat te warm is kzal morgen es kijken om alle sensoren op het blok te vervangen en zal dan wel es zien
grretz law
14 jaar
Als hij niet tikt, is dat enigzins een goed teken, dan zal de oliedruk wel in orde zijn, tenminste in vele gevallen wel, maar dat kunnen we achter de pc niet beoordelen.
95 graden is normaal voor de olie, deze loopt bij sportief rijden ook makkelijk op richting 120 graden, zeker in de zomer..
Je kunt de sensoren ook makkelijk even meten..
Gr Stefan
14 jaar
heb er juist nog eens mee gereden en men auto geeft zen volle kracht niet meer soms wilt hij wel :s
dus ik denk wel dat het men olie pomp zal zijn men maat had dat ook met zen golf cabrio en had zen oliepomp vervangen en had er geen problemen meer van
dus kzal es zoeken voor een olie pomp he hoop dat ik die makkelijk zal vinden
gr law
14 jaar
Het slechte lopen zal gegarandeerd niet aan de oliepomp liggen, als deze geen of te weinig druk op bouwt, en je dan flink ligt te scheuren, zal de motor zo de soep in lopen, de oliepomp zegt verder niks over het inhouden of het vermogen van de auto, dat zal een ander probleem zijn.
Gr Stefan
14 jaar
zou dat aan een gat kunnen liggen in het inlatstuk tussen luchtfilter en motor?
14 jaar
wat had een paar schuurtjes gevonden en heb die proberen toe kitten 1ste keer dat ik reed ging alles perfeckt vol vermogen geen olie lampje meer kdraai terug en opeens valt ie terug in de zak en degint da olie lampje weer te flikkeren
14 jaar
Vreemd,
Bij welk toerental gaat het lampje dan weer aan ?
Valse lucht mag zowiso niet, ook niet bij die slang waar je over praat, je kan beter een andere zoeken of een nieuwe kopen.
14 jaar
altijd als ie terug valt naar 2000 toeren of als ik lang ik hogere toeren zit
het is echt een raadsel voor mij :s
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Corrado of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar