hallo allemaal,
ik heb een t5 174 pk automaat met het volgende probleem.
vanaf ongeveer 20000 km is de auto begonnen met inhouden tijdens het rijden, dit voel je als een licht schokkend rijgedrag wat het beste te vernemen is in de 5 bij ongeveer 1600 toeren.
de auto staat nu op 53000 km en het is ondertussen bij vrijwel elke snelheid waarneembaar.
ook is het zo dat de auto af en toe een soort van blazend geluid maakt wat het beste te vergelijken is met het geluid van een grote gasbrander.
dit geluid maakt hij af en toe (gem. 1x per week) en dan is het schokken ook veel erger aanwezig. na ongeveer 10 minuten is dit weer weg en daarna heb ik het idee dat het even goed is.
dit blazende geluid hoor je alleen bij het loslaten van gas en bij het overschakelen van de automaat.
als ik tijdens het het rijden de bak in handbediening zet heeft dit geen merkbaar effect.
de auto is ondertussen 8 keer uitgelezen waarbij er geen foutmeldingen zijn, ondertussen heeft de dealer de automaatbak volledig vervangen en dit heeft geen effect gehad.
doordat er geen foutmeldingen zijn zegt de dealer nu dat de auto goed is en ik er maar mee moet leren leven.
wie heeft enig idee wat dit kan zij of heeft ervaring met dit probleem.
ps, de auto is nu 1 jaar oud en heeft 53000 km gereden.
alvast bedankt voor jullie hulp.
bert.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het is gewoon garantie, dus dan roepen ze de importeur er maar bij.
Zorg dat je een proefrit maakt met b.v. de chef-monteur om te laten zien/voelen wat er aan de hand is.
En blijven aandringen op reparatie, heb je recht op.
Laat ze ook dat blazende geluid horen, het is druk van de turbo die afgeblazen wordt.
Maar zelfs als dit via een ventiel gebeurt zal je dit normaal niet horen, dus kennelijk is er ergens een lekje.
hallo allemaal,
even een update.
de dealer heeft het brandstoffilter bekeken om te checken op olie, dit ivm een kapotte tandempomp. resultaat geen olie!
deze week toch uit voorzorg een nieuw filter geplaatst en het probleem leek even weg, echter naar een paar dagen kwam het weer.
vanmorgen de hele bus in de stress en weer naar de dealer.
uitgelezen en 10 foutmeldingen waarbij er geen communicatie meer is tussen de regelapparaten.
toch nu eindelijk een specialist erbij en die vraagt mij als eerste om het oude brandstoffilter te laten zien, doormidden gezaagd en wat blijkt! vol met olieresten in het filter zelf.
alles wordt nu schoongemaakt inclusief de zeef in de tank en de leidingen, daarnaast gaan ze een nieuwe tandempomp monteren en op zoek naar de electonische storing.
ik blijf het een vreemd verhaal vinden maar wacht rustig af en heb een goede hoop op een goede oplossing.
dit alles echter pas nadat ik ook pon onder druk heb gezet voor een oplossing.
ik hou jullie op de hoogte!
bert.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar