betreft vw passat TDI 115 pk auto stottert tussen 2900 en 3100 toeren.Bij uitlezen geen foutmeldingen, LMM vervangen gaf geen resultaat. Bij toename motortemperatuur neemt inhouden ook toe.
in eerste en tweede versnelling (5 traps automaat)is euvel niet merkbaar,boven 3000 en onder 2900 toeren geen probleem.
Heeft iemand hier ervaring mee, of enig idee waar ik moet zoeken?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
olie van de automaat al vervangen?
of je vervangt het brandstof filter..
olie van de automaat is vervangen, brandstof filter is 7000 km geleden vervangen.
19 jaar
hebben jullie hem ook rijdent uitgelezen?
dat is het beste en dan de turbodruk loggen
19 jaar
Turbodruk is rijdend uitgelezen, cijfers lagen bij voorgeschreven waarden.
19 jaar
en lmm waarden waren ook ok?
is het gelogd of heeft er gewoon iemand naar gekeken?
19 jaar
egr klep reinigen of afsluiten
tijdens rijden gelogd, daarna bekeken, overigens lmm waarden waren ok, heb nieuwe lmm geplaatst,geen resultaat ook geen verandering in vermogen motor.
egr klep heb ik reeds vewijderd gehad en schoongemaakt,daarna vacuum verwijderd, vacuum slangen afgesloten en hierdoor klep buiten werking gesteld, probleem bleef gelijk
19 jaar
Vervangen van de kabelboom in de cilinderkop is een optie, ondanks geen storingen.
Jos.
Jos, bedankt voor je suggestie, kun je deze optie nader verklaren?
19 jaar
dit is geen optie want dan zou je stationair al problemen hebben,en idd opgeslagen storingen hebben.
John,
ik denk dat je het bij het juiste eind hebt, probleem treed alleen op in de hogere versnellingen, in de 3 heel even bij volle belasting, in de vier vaker bij volle belasting maar indien halflast en er wordt met de tiptronic geschakeld, dan kun je het omzeilen, in de vijfde versnelling treed het probleem op bij elke belasting in het genoemde toerengebied.
Ben
19 jaar
wil niet al te voorbarig zijn...
enkele maanden geleden had een autobedrijf (harry nijboer) ook zo'n zelfde euvel.. was ook een passat automaat! daar zat het probleem in de automaatbak... en is nu reeds opgelost..
je zou hem eens kunnen bellen! tel. : 0572 - 37 87 50 (vragen naar frans )
paul,
jos is een meester tdi monteur en heeft er enorm veel verstand van. zal me niks verbazen dat dat het is
19 jaar
Paul, zal Nijboer morgen bellen.
Fedde begrijp nog steeds niet waarom dat (kabelboom ?) het zou veroorzaken.
19 jaar
wie heeft er nog een optie waar ik het zoeken moet?
19 jaar
Fedde
Ik ben het geheel met je eens dat Jos een meester tdi monteur is, valt niks op af te dingen maar vlak Paul Kelder niet uit.
Wicher
19 jaar
ik denk dat paul er het dichtste bij zit wat de oplossing betreft
of ik de juiste oplossing zou geven laat ik in het midden!
wel weet ik, indien je een automaatbak specialist gaat bellen kun je met een half woord spreken ze herkennen meteen het probleem!
paul,
ik denk het wel want als het een motorisch probleen zou zijn dan was de klacht in alle versnellingen en zou er zeker een storing opgeslagen zijn in de motorelektronica, de bakelektronica ook geen storing?
daar zat ik nl, ook aan te denken! maar ook wist ik dat dit probleem geheel bekent was onder de automaat specialisten!
paul,
Heren,
uitlezen van de automaat gaf geen meldingen over storingen, vrijdag a.s. kan ik antwoord geven over de discussie van de bak, want deze wordt momenteel gereviseerd bij Autrans in Tilburg, ik houd jullie op de hoogte. In elk geval iedereen bedankt voor zijn bijdrage. Ps revisie is niet een gevolg van deze discussie, maar de bak bouwde in de achteruit niet meer voldoende druk op waardoor revisie noodzakelijk was.
Ben,
19 jaar
en ben al resultaat?
bak is volledig gereviseerd, alle cups van de zuigers vervangen, pakkingen, elektronische componeten, koppelingsplaten, alluminium drum was beschadigd, nieuw in geplaatst. Bak schakelt weer als nieuw, wel kostbare reparatie.
Helaas, het inhouden en stotteren van de motor is nog steeds aanwezig dus HULP wie kan mij verder adviseren??
19 jaar
ik lees dat je bijna alle mogelike dingen aandacht aan besteden heb en gedaan. stomme vraag michien zit er airco in deze auto ?zo ja laat effe de airco druk meten maar zorg ervoor dat ie minstens een uur airco gewerkt heb en als het effe kan een beetje warme omgeving.dan denk ik dat je een te hooge druk tegen komt en door de airco pomp word je motor effe te veel belast dan krijg je eerst een inhoudings gevoel want de pomp kan de hoge druk niet gelijk matig verwerken en krijgt ie een momement eenvastloop verschijnsel dat gebeurt niet maar hij gaat wel effe moiezaam verder en opdat moment hebje die euvels wat jij verteld. ik hoop dat je er wat aan heb want het heb aardig wat gekost zo te zien. suc6 kemo..
Kemo, bedankt voor je reactie maar airco druk laten meten en freon laten aanpassen, zodat voorgeschreven drukken die horen bij de op dat moment heersende temperatuur, met fabrikant gegevens overeen komen. Verder is het stotteren en inhouden onafhankelijk van de airco, want bij uitgeschakelde airco blijft het probleem bestaan. Overigends de kosten voor de bakrevisie waren noodzekelijk, en niet ingegeven door het bestaande stotterprobleem.
19 jaar
Heb je ook de brandstofdruk van de pomp achter op de cilinderkop gemeten? Er zit een imbusboutje in waar je de meter op kunt aansluiten.De duk moet volgens mij ongeveer 7 bar zijn,als de opvoerpomp in de tank niet werkt heeft dit ook gevolgen voor de druk vooral bij hogere belasting.Is de basisafstelling automaatbak/motor ook gedaan?
Erik, basisafstelling is door autrans gedaan, zij zijn een autoriteit op hun vakgebied, na de proefrit hebben ze mij over het stotteren gebeld en geadviseerd om contact op te nemen met diesel Buchli in Harderwijk, zij schijnen specialisten te zijn op het gebied van alles wat samenhangt met brandstofinspuiting,brandstofpompen,Turbo,s etc. Ik heb reeds contact met hen opgenomen, de diagnose die zij uitvoeren op de rollentestbank neemt ongeveer 2 uur in beslag.
Jou voorstel om de druk te checken heb ik nog niet gedaan, wie weet kan ik toch nog wat geld besparen als het aan de druk ligt, dank voor de suggestie.
19 jaar
Erik, de druk bereikt de voorgeschreven waarde.
19 jaar
Nou ja,in ieder geval weer iets uitgesloten.Diesel buchli is inderdaad een specialist en vooral in dieseltechniek.Wij laten er wel eens injectoren/verstuivers testen,maar ervaring met een complete diagnose van db heb ik niet.Ik hoop dat ze een duidelijke oorzaak kunnen vinden.Stottert de auto overigens ook bij constante snelheid/toerental of alleen bij acceleren?En merk je het ook als de auto stilstaat met het toerental op 3000?
Alleen bij acceleren en dan onder belasting, stilstaand met de motor tussen de 2900 en 3100 toeren is zonder het stotteren, dus alleen met belasting
19 jaar
Beste Ben
Is de oorzaak van het probleem al gevonden want ik zit met precies het zelfde euvel.
Edward
19 jaar
Edward, ik ben nog niet bij diesel buchli geweest, het euvel is dus nog niet verholpen omdat de oorzaak nog steeds onbekend is. Wat zijn exact jou problemen? Groet Ben
19 jaar
Goeiendag en is de probleem al opgelost?
19 jaar
Hoi Ben,
Bij mij is de turbo,laaddrukklepje en lmm 8 wk geleden vervangen. Sinds 2 weken als auto in tt-stand staat in 2e en 3e
versnelling en ik geef gas maar geen volgas dan trekt die door
tot ca 3000 rpm stottert dan of valt terug naar 2800 rpm en gaat dan weer goed verder. Eerdaags wordt de auto uitgelezen in
de autocomputer stonden geen foutmeldingen.
Edward
19 jaar
hallo,
wij hebben een vw 5 2.0l. tdi met handgeschakelde 6-bak in de verhuur met hetzelfde probleem, bij de dealer konden ze niks vinden, ligt dus niet allen aan auto.bak.
gep
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar