Volkswagen golf tdi met afn motor: inhouden tijdens optrekken,minder vermogen

Bouwjaar: 1996

wij hebben een golf tdi met afn motor waarvan de d.riem is vervangen,nu een week later houdt de motor in met optrekken(en heeft minder vermogen)

volgens mijn collega staat alles op tijd



het voor gloeilampje knippert wel



korporaal

Geplaatst door korporaal (0) PRO , lid sinds 22 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

jos_br.5982 (0), 20 jaar geleden

Lijkt mij een kwestie van uitlezen.

Ik heb wel een paar keer meegemaakt dat wanneer het voorgloeilampje gaat knipperen de remlichtschakelaar kapot was.

Rookwolkje (0), 20 jaar geleden

Altijd zelf nakijken of de boel correct geplaatst is!



Ze hebben bij mij een distributieriem vervangen (in de garage!!) nokkenas stond 1 tand verkeerd, pomp 2 tanden.



Dan trekt de wagen vanaf 2000o/m tot +/- 3000o/m.



Omdat de spanrol de boel naar links trekt heb je FEELING en GEDULD nodig om de distributieriem juist te leggen.

jos_br.5982 (0), 20 jaar geleden

Als je bij een tdi de pomp twee tanden verkeerd staat loopt 'ie niet.

alexander242 (0) PRO, 20 jaar geleden

Uit laten lezen geeft uitkomst op je vraag.



Als het voorgloeilampje knippert heeft ie dus een fout waargenomen.Kan inderdaad het rempendaal schakelaar zijn of de afstelling is niet correct,er zitten er namelijk twee die synchroom moeten gaan.Zelf denk ik dat de timming niet goed staat.Heb nu al meerdere malen gelezen dat na het vervangen van de riem de motor minder vermogen heeft en soms inhoud.Denk zelf dat de monteur aan de tandwiel van de pomp heeft gezeten.



Theoretisch moet je eigenlijk na het vervangen van de riem altijd de pomptimming controleren met de testkast.



Denk toch dat je uit moeten besteden aan een dealer of heb je misschien een universele testkast waarmee je dezelfde functies als de VAG tester kan doen.Zo ja..,dat kan ik je misschien verder helpen.



Rookwolkje (0), 20 jaar geleden

Een 1.9TDI 81kW loopt WEL met 1 tand vooruit op de nokkenas en 2 tanden vooruit op de pomp!!

carmania2000 (0) PRO, 20 jaar geleden

als je de tandriem van een TDI vervangt moet je als goede mekanieker de afstelling van de pomp steeds controleren en aanpassen. Als je na het monteren van een nieuwe tandriem de pomp controleerd staat ze 5 van de 10 keer verkeerd. Ze valt dan gewoonlijk wel binnen het voorgeschreven bereik maar toch voel je dit in het vermogen. Wij stellen de pomp altijd iets af boven de ideale afstelling maar toch nog binnen het voorgeschreven bereik, zo heeft de klant gewoonlijk geen klachten van vermogensverlies. Als ik jouw was zou ik d afstelling van de pomp toch eens laten controleren, kwestie van daar toch al uitsluitsel over te hebben.

jos5953 (0), 20 jaar geleden

Heb hetzelfde probleem met Caravelle TDI 150PK (AHY), net voor vakantie distributie riemen vervangen, trok met aanhanger redelijk maar wel een gat tussen 2800 en 3200 toeren. Zonder aanhanger top getest, blijft hangen op 170 maar kon voor vervanging 190. Dealer zegt nu dat luchtmassa meter defect is, kost 375 (geen coulance want 110000 km en 4 jaar oud). Gaan naar andere garage om afstelling timing te laten controleren en stuur de rekening door als het hieraan ligt.

bert1208 (0), 20 jaar geleden

vernieuw de luchtmassameter ongeveer 150,- ,zit tussen luchtfilterbak en inlaatspruitstuk.

Rookwolk (0), 20 jaar geleden

Als je met een auto rijdt met kapotte luchtmassameter heb je meestal minder vermogen op bepaalde toerentallen of schokken bij het optrekken.

Wanneer je de kabel van de luchtmassameter losmaakt en dan rijdt weet je direct of het schokken veroorzaakt wordt door de luchtmassameter. Je hebt wel een pak minder vermogen met een losse kabel maar je wagen trekt dan evenredig door als de rest natuurlijk in orde is (distributie, pomp, brandstoffilter, etc.)



In Belgie moet je bovendien deze kabel losmaken voor je naar de technische controle gaat. Daar doen ze nl. een leuke roettest door even plankgas je motor naar k***n te helpen met een los

draadje loopt die daar VEEEEL beter. :-)

jos5953 (0), 20 jaar geleden

Met de caravelle bij andere garage geweest, slecht nieuws, slecht nieuws en nog eens slecht nieuws.

De afstelling van de brandstofpomp stond binnen de limieten (al was het aan de onderste grens, de LMM is toch kapot en deze kost bij Bosch 280,- en is niet voor half October leverbaar.



jos_br.5982 (0), 20 jaar geleden

Als het een Bosch lmm is kan ik hem meten leveren.

Rookwolk (0), 20 jaar geleden

LMM 280 Euro?



Kan je zelf makkelijk vervangen en kost niet meer dan 100 Euro bij eBay.de

jos5953 (0), 20 jaar geleden

Op e-bay slechts 1 gebruikte te vinden, is nl geen gangbaar type.

Rookwolk (0), 20 jaar geleden

Hierbij de pagina met de lijst voor de gangbare types van VW/Audi.



Gebruikt NOOIT kopen!!!

jos5953 (0), 20 jaar geleden

Bedankt voor de lijst, helaas staat het type wat ik nodig heb er niet bij.

Rookwolk (0), 20 jaar geleden

Het nummer staat normaal op de buitenkant van de LMM, voor een auto met code AHY zou 071906461A of 071906461B moeten passen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.