Hallo,
Mijn VW stottert als ik constant gas geef en bij ongeveer 3000-3200 omwentelingen blijf hangen. Wat kan dit wezen? ECU, luchttemperatuursensor, koelvloeistofsensor, gaskleppotmeter en luchtfilter zijn allen nieuw. De rest (nullastschakelaar/bougies/bougiekabels/bobine/kabel van bobine naar verdeler/krukaspositiesensor) is gecontroleerd en er was niets mis mee.
HELP!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Een vraagje..,door wie zijn al deze onderdelen vervangen?
Stottert ie alleen in dit toeren gebied of merk je dat ie in bij meerdere toerentallen het niet helemaal naar ze zin heeft.
In je zekeringkast zit namelijk een voedingrelais aangeduid met de letters 30 erop.Hij zit op positie drie van de bovenste rij gezien van de linkerkant.Als deze defect is krijgt de computer geen goede voeding en heeft als gevolg dat de vonk totaal zoek is en heeft als gevolg dat de motor gaat stotteren.
controleer dit relais maar eens goed of vervang hem gewoon.Er zijn immers al meerdere dingen vervangen,dus dit kan er denk ik wel bij.
groeten Alexander
Hoe is het met de benzinedruk.
Ik heb hier een Audi a6 met ongeveer zo'n klacht gehad en daar bleek de brandstofpomp niet goed te zijn.
Jos.
21 jaar
De onderdelen zijn deels door VW vervangen deels door mijzelf. Ik was ook nog vergeten de lambdasonde te vermelden. Die heeft ook al eens de geest gegeven, maar dat was niet vanwege het willen verhelpen van het stotteren maar gewoon omdat 'ie het tijdige met het eeuwige had verruild.
De brandstofdruk is gemeten en bedroeg als ik me niet vergis 3 bar met luchtslang aangekoppeld en 2,5 bar met slang los of vice versa.
21 jaar
Alexander,
Nu je zegt: hij heeft soms de neiging om ook lichtjes te stotteren in het gebied tussen de 2000-3000 omwentelingen maar dat is zo nu en dan. Bij het snel accelereren is die stottering tussen 3000-3200 omw. echter niet te bespeuren.
Frederik
21 jaar
De garage zal nu doormiddel van een scoop moeten controleren of de vonk en de injectortijd in orde is tijdens het stotteren.Hier kan je namelijk veel uit halen.
Is de distributieriem pas geleden vervangen?
Je heb dus wel voedingrelais vervangen?
groeten Alexander
Hoi Alexander,
Het voedingsrelais is nog niet vervangen maar dat zal ik vanavond lostrekken en onderzoeken danwel morgen vervangen/bestellen. Wittebrug Delft heeft naar eigen zeggen geen scope om de motor aan te koppelen dus dat moet ergens anders gebeuren. Eerst eens kijken wat het relais oplevert.
Groeten,
Frederik
21 jaar
De distributieriem is bij 161.000 Km vervangen en de teller staat inmiddels op 190.000 Km. Ik kan me niet herinneren of hij het stotteren toen ook al had.
p.s.: beetje vervelend dat je de voorgaande berichten niet kunt zien aangezien ik telkens maar een gedeelte van jouw vragen beantwoord..... Dit is dus omdat ik er steeds een paar vergeet.
Frederik
21 jaar
Zit er ook een wittebrug in Delft...,dat wist ik niet.Is dit een grote dealer?Het forepark ligt vlakbij..,dit is denk één van de grootste dealers van Nederland,anders moet je hier maar brengen.
Maar geloof...,het voedingrelais kan zeker je probleem zijn.Om dit probleem zichtbaar te maken heb je dus een scope nodig en niet te vergeten de juiste kennis.
succes
groeten Alexander
Hallo Alexander,
Ik heb net relais nummer 30 uit elkaar genomen maar kan niets vreemds herkennen. Het koperen draadje schampt wel pin 30, maar da's alles. Kan het ook het relais op positie 13 (lambda sonde) zijn dat spookt?
Groeten, Frederik
21 jaar
Het relais nummer 30 op positie 3 is doorgemeten en ok bevonden. Het relais op positie 12 met nummer 167 is eveneens doorgemeten en was ook ok.
De diverse tekeningen en foto's van de relaisbezetting bij mijn VW komen niet echt overeen met die in mijn VW. Hoe komt dit? Vanaf positie 13 heb ik een aantal "lego" blokjes waar gewoon kabels heen gaan terwijl de tekeningen in b.v. ETKA gewoon relaisaansluitpunten weergeeft. Wat is loos?
Frederik
21 jaar
De temperatuurvoeler voor de digifant in de cylinderkop (G62) krijgt maar 5 Volt voor z'n kiezen. Is dit normaal? De massa is goed.
Frederik
21 jaar
Ja..,dat is normaal dat ie 5 Volt krijgt.Er zit namelijk een spanningsstabilisator in de computer gemonteerd die de sensoren met 5 Volt voorzien.
Relais 167 is voor de voeding van de brandstofpomp,injectors en voorverwarming lambda sonde,deze kan dus niet stuk zijn,omdat het anders niet kan doen.
Wat je nog kan doen is zonder relais rijden.Als ie nu erger stottert dan voorzien is het relais dus wel in orde.Heb je nog dezelfde klacht zie toch het probleem in het relais of aansturing hiervan.Verbindt anders pin 30 en 87 door,hiermee sluit het relais uit.
Anders moeten ze eens de lambda sonde meten tijdens het stotteren,kan je ook redelijk wat uithalen.
groeten Alexander
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar