Volkswagen Golf IV: injector kapot na nieuwe geplaatst

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2,3 V5

Hallo


ik heb een golf 4 2,3 V5 uit 1999.

het volgende probleem is: auto liep slecht blauw rook stinken, komt dus omdat injector 4 contineu stroom krijgt, daardoor kan ie de benzine niet verwerken en gooit ie byna alle benzine kant en klaar uit de uitlaat, daardoor slecht lopen en roken als een gek :S

veel dingen doorgemeten, ook vanuit de computer na de injector en weer terug, nu kwame we erachter dat er ergens een masse kabel bloot tege de carrsosserie van de auto hangt en daardoor zo slecht loopt. onder de accubak zitte 2 massa punten die ware helemaal geoxciedeerd, de andere massapunten zoals die vastzit aan de versnellingsbak ook zuiver gemaakt. En toen liep auto weer goed. En de draad die vanuit de computer na de injector loop is een RODE draad. gisteraaf stuk gereden, km of 75 en begint weer slecht te lopen. geef je gas als ie slecht loopt dan ineens uit het niets doet ie het weer goed en zo weer slecht, ik begrijp er niks van????

heeft iermand enig iedee wat er mis kan zijn??

ik kan wel de computer laten teste, maarja of het daar aan ligt weet ik ook niet 100% zekers :S:S

ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit probleem!!!

Groetjes MAtty

matty82

Geplaatst door matty82 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

jan T (20) PRO, 14 jaar geleden

de vraag is is de injector echt stuk of is de aansturing het probleem waar door hij open blijft staan.
ik zou deze verstuiver eens wisselen met een andere cilinder.
blijft het probleem bij de zelfde cilinder dan zul je in de ansturing moeten zoeken.
gaat het euvel mee naar de andere cilinder dan is de nieuwe verstuiver niet goed.

groetjes jan.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Martien,

Als de bougie zeiknat word zou ik het eens in de ontsteking zoeken, kijk eens of die bougie dan wel vonkt..

Of de bougie word nat omdat de injector blijft inspuiten i.p.v. dat hij aangestuurd word door de ECU ( sluiting tegen massa )

Ook de vermogenseindtrap onder schutbord en bobine gaan wel eens defect bij deze..

Als hij normaal loopt, zou je de bougiekabels en bobine eens kunnen natsproeien, als hij dan meteen slecht gaat lopen kan ook hier je probleem zitten, kan ook inwendig iets in defect zijn en dan zul je niks merken met dat water.

Gr Stefan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.