Motor 1.6 AEA Golf 3 BJ 1995
Mijn inlaatspruitstuk-verwarming blijft aan terwijl de motor op temperatuur is.
Hierdoor kwam ik niet mee door de keuring heen om dat de co2 een waarde had van 4.60.
Had reeds hier voor de lambda vervangen, maar voordat ik het vervangde was de co2 9,50.
En als ik de stekker van de verwarming los trekt dan is co2 0.35.
Weet iemand hoe de verwarming wordt aangestuurd.
En welke sensoren waar aan het kan liggen.
Herkend iemand dit probleem enof opgelost dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
koelvloeistof temperatuur sensor
cpu geeft dan het signaal koud
Temperatuur sensor van de koelvloeistof is op de zelfde dag vervangen als de Lambdasonde.
Hij liep voor dit probleem hoge toeren en heb de tempsensor toen vervangen.
19 jaar
hey nils plaatsgenoot ik ga morgen even voor je kijken op het werk hoe deze geschakelt is
maurice
3 dagen verder en ik heb de problemen weer problemen met de toerental en als ik hem start heeft het een galloperende loop.
Ik laat hem aan de diagnose zetten anders wordt de kosten prijs alleen maar hoger.
Ik hoop dat je het vindt Maurice
Aan de volgende onderdelen kan het denk ik nog liggen:
-Gaskleplichter met nullastschakelaar
-Potentiometer
-Luchtmassa-meter met sturing voor de inspuitventiel
-Ecu
-Pingelsensor
-Of ik zie iets over het hoofd waar het nog aan kan liggen
Voor de gene die niet weet waar het over gaat kijk dan op de andere forum ""Hoge toerental na starten""
19 jaar
hey nils heb vandaag geen tijd gehad om het op te zoeken
laat hem idd even uitlezen
kijk ook even naar je voetpakking deze scheuren ook wel eens
en even alle vacuum slangen controleren
ik ga dinsdag even kijken voor dat verhaal van de verwarming
De binnen kant was ooit eens los geweest een paar centimeter.
Heb met wat kit vast gemaakt, ik moet het dus als nog vervangen.
Heb een vacuumslang afgeknepen die was afkomstig van de de gewone luchtfilterhuis, de lucht wordt dan aangezogen via de uitlaatspruit als ie koud is.
Heb een powerfilter geplaatst.
bedankt voor je moeite
19 jaar
Heb het probleem gevonden.
Het kwam door de powerfilter hierdoor heb je in het begin geen warme aanzuiging meer en als alles op temperatuur is is het warm in de motor ruimte zoals de powerfilter was ook goed warm.
Heb nu orignele luchtfilter geplaats en systeem gereset.
En hij loopt weer als een zonnetje
P.S.
Heb gevraagt hoe de inlaatspruit-verwarming werkt en is gecontroleerd en werkt gewoon zoals het hoort.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar