close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Transporter: inspuiting staat op 20 gr

Bouwjaar: 1999

wij hebben een transporter syncro staan, en deze auto nageld stationair. uitgelezen en de inspuiting staat op 20 gr na bdp.
hij geeft ook foutcode 17660. distributie is 100 000 geleden vervangen. kan het misschien zijn dat de pomp intern stuk is.
acv motor 99`

Geplaatst door

peter8845 (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo Peter,
Begin maar met het vervangen van de riem.Deze is er toch aan toe. Ook de riem van de pomp vervangen!!! Deze moet je dan op tijd zetten met een meetklokje!! Dit verloopt wel vaker na zo'n lange tijd.

Succes René

garageburgwal 0
badge

19 jaar

dan slaat hij als het koud is ook moeilijk aan. maar hij staat nien goed ik zou dit eerst eens veranderen

wietse11996 0
badge

19 jaar

Hoe kom je aan de waarde 20 ???
Ik denk namelijk niet dat de motor nog loopt als hij 20 na bdp inspuit.
Als je het getal uit het meetwaarde blok bedoeld, veld 2, dan geeft dit niet het aantal graden weer. Zo wie zo moet je de pomp dynamisch afstellen in de basisstand.
Storing 17660 geeft aan dat klep inspuitbegin ( N108 ) defect is of dat er iets met de bedrading niet goed is( onderbroken of kortsluiting met massa). Via actuatordiagnose is deze klep te kontroleren.

succes

PeWe8940 0
badge

19 jaar

Dat de pomptiming niet goed was dat wisten we, want anders zou hij niet nagelen. Maar hij deed het af en toe wel en af en toe niet. De distributie gecontroleerd op timing deze week wel wat af maar was niet de oorzaak van het probleem, maar hielp er wel aan mee. Het probleem was de inspuit vervroegings klep die af en toe niet werkte, stationair draaiend geen probleem, proefrijden eerste km geen probleem maar soms in een keer in noodloop. dan zette je hem uit en dan was hij weer goed. Maar wel met foutcode 17660 en een fout inspuit tijdstip, klep onder in pomp nagemeten. Normaal zit deze klep in de pomp vastgerot waardoor je een nieuwe pomp moet aanschaffen. wij hadden mazzel ,met een nieuw klepje ¤127.00 en nieuwe dist snaren was het probleem op gelost.

peter8845 0
badge

19 jaar

Geachte Peter,

Goed dat je nog even terug comuniceert naar ons toe meestal horen wij nooit meer wat van bepaalde klachten.

BEdankt Eddie Fast

jolletje 0
badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.