Hallo,
Probleem is heel eenvoudig een '98 T4 met 2.4D start niet. Uiteraard, koud weer, dus direct aan de accu gedacht, maar op het eerste oog leek dat allemaal prima. Het probleem zit hem erin dat de auto een klasse3 alarm heeft en dat het erop lijkt alsof de startonderbreking erop blijft. We hebben het hele alarm inmiddels uitgebouwd en onderzocht, geen resultaat en geen gebreken.
Ook diverse metingen gedaan. Er blijkt oa dat de spanning enorm inzakt bij het trachten te starten van de motor. Maar het vreemde is, de solenoid klikt niet eens, laat staan dat de startmotor stroom trekt. Ondanks dat er dus schijnbaar niks gebeurt keldert de spanning met 1.5V als het contact omgezet wordt.
We hebben al geprobeerd met een tweede accu/auto hem aan de gang te krijgen maar geen resultaat. Zal het dan toch gewoon een compleet dode accu zijn?
Bvd,
Arne
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Arne,
Anderhalve volt omlaag bij het contact omzetten lijkt me ook wel veel. Natuurlijk begint de diesel eerst te gloeien. Meet eens wat de spanning is zodra hij uitgegloeid is. Dan zou-ie weer moeten herstellen.
De accu kan overigens bij elke leverancier doorgemeten worden. En als het de eerste nog is, zou ik hem maar eens vervangen...
Oja, anders is het inderdaad of een alarm-issue of iets in het contactslot.
Succes, Thijs
Ook al eens de gloeibougies gecontroleerd, deze willen nog weleens stuk gaan (als er 2 of meer kapot zijn, heeft die al grote moeite met aanslaan), tevens wil het elec. gedeelte van het contactslot weleens kapot gaan.
Contactblokje achter het contactslot mischien??
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar