Transporter 1900 TD motortype ABL verliest koelvloeistof uit expansietankje. Koppakking/,thermostaat, dop expansietankje vervangen.Circulatie naar expansievat is goed. Cilinderkop af laten persen(was goed voor zover ze kunnen zien, 99 %). Maar nog geen resultaat. Temperatuur blijft normaal. Toch nog cilinderkopprobleem? Bij wegenwacht met zelfde bussen ook af en toe cilinderkop gescheurd, bij dealer kennen ze deze klacht niet.Wie heeft nog een tip.
Geplaatst door arjankempeneers (0) PRO , lid sinds 22 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Transporter? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
9 Reacties
Henk Nobach (0) PRO, 19 jaar geleden
Afpersen is niet helemaal betrouwbaar. De kop wordt afgeperst in gedemonteerde toestand. Maar misschien zijn er wel scheurtjes die pas beginnen te lekken als de kopbouten zijn aangedraaid.
De waterpomp is wel goed? Geen schoepen eraf?
blijegeit (0) PRO, 19 jaar geleden
door afgebroken schoepen gaat de auto toch nog geen koelvloeistof verbruiken? enkel slecht pompen?
zit er geen lekkage in de radiateur of leidingen (denk dat je die al nagekeken hebt... maar toch)
suc6
arjankempeneers (0) PRO, 19 jaar geleden
Motor loopt niet warm, maar het water komt uit het gat achter in het expansievat via de dop
michel7743 (0), 19 jaar geleden
bekijk de waterpomp is of de thermostaat.
audia4 (0) PRO, 19 jaar geleden
Dop van het expansie vat af en de motor warm laten lopen. Gaat ie als ie op bedrijfstemperatuur is bellen staan blazen in het expansietankje dan geef ik je garantie dat of de pakking of de kop lek is.....
Gras (0) PRO, 19 jaar geleden
In de dop van het expansievat zit een O-ring, deze wil ook wel eens niet goed zitten.
Pim 328 (0) PRO, 19 jaar geleden
Laat je koelvloeistof systeem eens afpersen met koude motor, mocht deze dan goed blijven laat hem dan eens afpersen met een warme motor. Je hebt altijd verlies indruk omdat de motor weer kouder wordt, maar dit mag niet heel erg worden.
arjankempeneers (0) PRO, 19 jaar geleden
Cilinderkop vervangen en tot nu toe geen problemen.
Jeak5223 (0), 18 jaar geleden
Bij mij worden de slangen hard, schuim in expansievat. Dit gebeurd bij snelheid boven de 130 km. Als ik de dop eraf wil schroeven wil de vloeistof eruit springen.
Bij mij was de koppaking 1 1/2 jr. geleden vervangen ben toen nog op vakantie geweest naar buitenland snelheden bereikt tegen de 200 km geen koelvloeistof verlies of warm worden de motor.
Nu pas begonnen.